Challenge – om livet (dag 1)

En periode var det veldig mange som hadde challenger på bloggene sine, og da valgte jeg å ikke delta. Ikke for at jeg ikke var interessert, men mer for at det krevde en del arbeid. Akkurat da var jeg veldig sliten å hadde ikke så mye energi til ekstra aktiviteter etter jobb.

Så i går oppdaget jeg at Terje & Yvonne (fyst.blogg.no), se HER hadde en Challenge om livet, og den syntes jeg virket litt spennende og morsom, så jeg meldte meg likegodt på den :o))

Dag 1: En person i ditt liv som virkelig er der for deg hele veien, uansett hva!

Med en gang jeg så dagens oppgave, så tenkte jeg at det måtte være foreldrene mine…. Så tenkte jeg om igjen, for de lever jo ikke lenger, og har ikke mulighet til å være der for meg hele veien. De var det så lenge de levde.

Nei, den personen jeg vil fremheve er min aller beste venninne Anne. Vi har kjent hverandre siden vi var 17 – 18 år gamle, og vi har opplevd mange ting sammen. Både sorg og gleder. Jeg vet at hun ville stille opp for meg uansett, hvis jeg virkelig trengte det, og det har hun allerede gjort. Det slår jo begge veier det, for jeg ville og har stilt for henne.

Anne begynte å vanke “nede i gårn” der jeg bodde og bor, og vi fant tonen ganske raskt. Vi hadde de samme interessene, likte den samme musikken, var klin gærne etter Ishockey og Vål’enga, når de andre i gjengen begynte å vanke på Baronen og de litt hippere stedene, fortsatt vi på Kroa i Storgata, og listen bare fortsetter. Da faren min døde var det henne jeg ringte til først for å fortelle det, ikke bare for at hun var min beste venninne, men også for at pappa var like glad i henne som han var i meg. Hun stilte opp og hjalp til i den tunge tiden opp mot begravelsen og under. Det samme var det når mamma døde noen år etterpå. Jeg er virkelig takknemlig for at hun er min beste venninne, for det er ingen selvfølge. ​

Har du også lyst til å være med på Terje & Yvonne’s challenge, så kan du gå inn på linken litt lengre opp i innlegget :o))

Challenge – om livet! 
Dag 1: En person i ditt liv som virkelig er der for deg hele veien, uansett hva!
Dag 2: En gjenstand i hjemmet ditt som betyr eksepsjonelt mye for deg. (En gjenstand som har en historie og mening for deg.)
Dag 3: En hverdagsglede som du bare må ha for å føle det at dagen din blir vellykket, men som du per i dag ser på som en selvfølge!
Dag 4: Ditt beste minne i livet, som virkelig gir deg et smil om munnen når du tenker på det.
Dag 5: Hva er din største frykt i livet? Hva er det du er livredd for skal skje deg?
Dag 6: Din største drøm i livet, hva du ønsker helst å oppnå. (Den “vanlige” familiepakken med hund, barn, mann, hus på landet. eller noe helt annet.) 
Dag 7: Et sted eller land du har lyst til å dra til å oppleve før du dør.

#challenge #omlivet #fyst #bestevenninne #venninne #venner #vennerforlivet #blogg

16 kommentarer
    1. Ja det er virkelig godt å ha en venninne i tykt og tynt! Så det var koselig å hedre henne! Flott bidrag!

    2. Så utrolig godt å ha en slik venninne som har stått ved deg hele veien fra dere traff hverandre 🙂 Dette var virkelig et fint bidrag! Veldig hyggelig å bli kjent med en ny blogger også, siden vi aldri har vært innom deg før 🙂 Tusen takk for at du ville delta!

    3. Koselig å lese dette.
      Jeg vet at vi stiller opp for hverandre uansett hva det skulle være.
      Vi kjenner hverandre veldig godt etter alle disse årene.
      Jeg var også utrolig glad i faren din.
      Han ble som en ekstra pappa for meg, siden min egen døde tidlig.

    4. Terje og Yvonne: Det skal bli hyggelig å bli kjent med dere også etter hvert :o)) Jeg likte godt challengen deres, og da syntes jeg det var gøy å bli med!

      Anne er virkelig en veldig god venninne, og de vokser ikke på trær så det var ikke vanskelig å velge henne til den første challengen :o))

    5. Anne: Man skal ta vare på sine venner vet du, og ikke ta dem for gitt :o)) Du har helt rett i det, vi stiller opp for hverandre når det er noe, og det er godt. Pappa var tenkte alltid på deg, og bekymret seg for deg hvis noe skjedde. Han var med andre ord veldig glad i deg ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg