Litt oppdatering…

Det har blitt lite blogging de siste dagene, kun innlegg om Challenge om Livet… Når jeg endelig fikk satt meg ned på kveldene de siste to dagene, ja da har jeg vært så sliten at jeg ikke har hatt noen energi til å skrive noe. Her kommer en aldri så liten oppdatering.

Torsdag 07.04.16:
I min nye avdeling på jobben har vi fått satt opp “kaffekos-liste” og jeg sto som no 2 på listen, og dagen min var på fredagen. Derfor måtte jeg jo bake noe, i stedet for å gå ut å kjøpe noe sjokolade. Når jeg først skulle bake så ville jeg gjøre det fra bunnen av, og i stedet for å bake en kake som det alltid blir igjen så mye av, var det bedre med muffins. 

Jeg var ganske sent hjemme, så jeg startet med bakingen med en gang… Brukte en enkel oppskrift uten at det ble tilsatt noen smaker, og så valgte jeg å stikke ned nonstop i halvparten av dem, og blåbær i resten før stekingen. Røren ble veldig fin, egentlig perfekt og den smakte godt. Måtte jo smake på den innen den kom opp i formene. Vanligvis pleier jeg å være heldig med muffinsen mine, men siden jeg skulle ha de med på jobben måtte det jo gå galt. De hevet seg fint til å begynne med, men så var det slutt dessverre. Jeg ble veldig missfornøyd med dem, men jeg hadde ikke nok egg til å starte en ny ladning. Derfor valgte jeg å ta de med på jobben likevel….

Etter at bakingen var ferdig og alt var ryddet og vasket, satte jeg i gang med middagen. Det ble en enkel karbonademiddag fra Fjordland. Etter det var denne madammen så trøtt og sliten at jeg orket rett og slett ikke åpne pc’n engang. Jeg satt med den i fanget, men da øynene bare gled igjen hele tiden, ga jeg opp å skrive noe.

Fredag 08.04.16:
Noen dager begynner helt enkelt ikke noe bra, og fredagen var en sånn dag… Vel, den begynte egentlig ikke så ille, for jeg var tidlig oppe å klar til å dra på jobben lenge før jeg pleier. Veldig fornøyd med meg selv, gikk jeg rundt å satte ned varmen på ovnene før jeg skulle gå. Siden jeg ville komme meg raskt ut av døra gikk jeg ikke å så ned på gulvet, men det skulle jeg selvsagt ha gjort. Bak sofaen hadde, mest sannsynlig Vinja spydd en enorm kladd som jeg da klarte å trå midt opp i. Ekkelt i seg selv, men det var ikke det verste…. Jeg så nemlig ikke at jeg hadde trådd i det før jeg hadde trampet rundt hele leiligheten, sukk!! Jeg kunne jo ikke gå i fra det sånn, og da var det ikke noe annet å gjøre enn å vaske over gulvet. Når det var klart så hadde jeg ikke noe god tid lenger 😐


(bildet er lånt…, og det var jo sånn mine skulle ha sett ut også)

Når det ble tid til kaffekosen så var det med litt bismak i munnen jeg tok fram mine muffins, og tok de med ut i allmenningen. Selv så syntes jeg de var kompakte og litt tørre, men til min store overraskelse og glede syntes de andre at de var god å helt fine… Hadde de bare tatt en å sagt det, vill jeg kanskje ha tenkt at det kun var for å være hyggelig. Nå tok de for seg flere ganger, så da kom jeg fram til at de måtte mene det. Hmmmm, kanskje det bare er jeg som er så veldig kritisk til det jeg selv lager!!!!!

Som på torsdagen var jeg veldig trøtt og sliten etter at jeg kom hjem, og det blir ikke så mye blogging. Jeg slet faktisk med å holde meg våken såpass lenge at jeg fikk ut Challenge bidraget mitt, men det bare MÅTTE jeg få ferdig å få publisert. Er man med så er man med, og da kan man ikke sluntre unna!!

Det var litt om de to siste dagene ☕ Nå må kaffekoppen min fylles opp, for en på formiddagen er for lite, knis ☕

#bake #baking #muffins #nonstop #blåbær #mislykket #katter #kaffekos #kaffe #blogg #oppkast #vaske #ekkelt

10 kommentarer
    1. Ja noen ganger behøver det ikke se flott ut for å være nydelig! Så de smakte sikkert toppers! Men skjønner at du ble skuffa vist du trodde de skulle bli som på bildet under..hihih. Men de var jo alt for flotte..Da ser det jo ikke hjemmelaget ut.. Så du er nok litt kritisk ja..hihih. Det har nok tatt på kreftene dine å ha vært syk..Sikkert derfor du er sliten! HA en god helg! 🙂

    2. frodith: Det er vel kanskje jeg som er overkritisk, men muffinsene smakte ganske godt :o)) Det blir lange dager på jobben, og man er jo ikke 20 år lenger så jeg blir sliten!!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er vel sånn med de fleste av oss at vi er vår egen verste kritiker tenker jeg!! Muffinsen smakte faktisk veldig godt, så det var det ikke noe å klage på :o))

      Du har nok rett når det gjelder årsaken til at jeg er så sliten om dagen, feber og halsevondt har nok hatt sin innvirkning. Ha en riktig god helg du også :o))

    4. fruensvilje: Du har nok rett… Jeg er veldig kritisk når det gjelder ting jeg lager, og jeg fikk jo faktisk gode tilbakemeldinger på dem :o)) Jeg storkoser meg med helgen, og bare nyter. Jeg skulle ha vært på Rjukan på Solfest, men fant ut at det var bedre å være hjemme å hente seg ordentlig inn. Helt bra har jeg jo ikke vært etter feberria tidligere i uken.

    5. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Man vil jo gjerne prestere bra, spesielt når det er til personer som man kanskje ikke kjenner så godt. Disse som skulle smake her er jo helt nye kolleger, som jeg ikke kjenner så godt. Smaken var det ikke noe i veien med… Kanskje jeg lager de igjen om ikke så lenge :o))

    6. Mariann Sæther Tokle: Det var heldigvis ikke noe i veien med smaken på muffinsen, og jeg skal prøve de igjen senere for å se om de klarer å titte opp over papirformene da, knis! Det har vært en deilig og avslappende helg så langt, og jeg nyter den virkelig :o)) Ha en fortsatt god helg du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg