🎨 Kreativitet på høyt plan og god mat 🍝

For de av dere som stikker innom bloggen min, vet jo at jeg elsker å drive med fargelegging. Ikke i bøker ment for barn, men litt mer detaljert enn som så. For tiden er det britiske Johanna Basford sine bøker jeg jobber i. Hun har fine og detaljerte tegninger, som både frustrerer og gleder den som holder på med dem.

Det partiet jeg holder på med nå i boken “På havets bunn” eller Lost Ocean som den heter på originalspråket, er ikke så veldig pirkete. Det betyr at man kan bruke tusjer som ikke er fine liner (tynne), men som er litt bredere tupp på. Som jeg har fortalt tidligere er dette mentalt avslappende, og gir meg ro i kropp og sjel 😍

I går tok jeg med den svarte bagen min full av tusjpenner og fargebøker og dro til Anne. Der benket vi oss rundt kjøkkenbordet på hver vår side. Vi prater med hverandre og med oss selv som om den andre ikke var tilstede, knis!! Ovenfor er de tegningene jeg jobbet med i går. Skipet var nesten ferdig da jeg kom, så jeg gjorde det ferdig ganske raskt. Det var hodeskallen som sto i sentrum det meste av kvelden og utover natten 🌛

Anne disket opp med en enkel pastarett, som var suuuuuper god. Jeg har for vane og kjøpe pakker med gryterett, men Anne hadde kjøpt pastasaus som hun blandet inn i kjøttedeigen. Den varianten hun hadde var full av smak, noe jeg liker veldig godt. Vi tok en en pause ut på kvelden for å se på Gladiatorena på STV4. Et program hvor 4 utfordrere får prøve seg mot muskuløse jenter og gutter (gladiatorer) i forskjellige øvelser. Veldig spennende. Mens vi så på det ble det kaffe og rester av Klin Kokos kaken Anne bakte for en stund siden. Den var litt tørr på utsiden, men når det ble skjært bort var den helt grei, nam nam!

Når man sitter sånn å skravler og koser seg, ja da får klokka 7 milstøvlene på seg. Før jeg viste ordet av det var klokka blitt 01:30, og det var på høy tid for meg å komme meg hjem til pelsdottene mine.

Jeg hoppet rett i køya med en gang jeg kom hjem, men jeg slukket ikke lyset. Satte på tv’n å kikket litt på den en stund. Frk. Vinja Lillepuzdatter kom med en gang jeg satte meg i senga, og hun lå først litt oppå bena mine, før hun kom å krabbet inn i armkroken min. Da slo jeg like godt av lyset, og det var ikke lenge før både pus å matmor sovnet 😻

Da jeg kom til meg selv på morgenen i dag, lå Vinja fortsatt ved siden av meg… Hun hadde nok ikke ligge der hele natten, kjenner jeg henne rett. Det ble litt morgenkos før vi startet på dagen.

Siden jeg har vært så trøtt og uopplagt de siste dagene, har jeg ikke hatt noen energi til å lese andre blogger. Etter en sen frokost så tok jeg med meg kaffekoppen og gjorde nettopp det. Om jeg får lest alle innlegg for de siste dagene? Nja, det får jeg nå se på…..

Ha en fortsatt fin søndag kjære venner med og uten blogg 😄

#lørdag #kreativitet #fargelegging #tusjer #fargebok #påhavetsbunn #gøy #pastarett #gladiatoreane #klinkokos #kake #kaffe #blogg #katter #vinja #kose

14 kommentarer
    1. Det høres superkos ut, og sitte sånn å fargelegge med venninne 🙂 Når man har venner som man kan være “alene” sammen med på et vis 🙂 Det er godt <3 Kos deg med søndagen< 3

    2. frodith: Jeg setter utrolig pris på disse lørdagskveldene våres… Ikke bare for at det er gøy å sitte å fargelegge, men vi har det også veldig koselig og skravler om alt som er. Mye rart som blir bestemt på disse kveldene kan jeg informere om, knis! Ha en fin søndag videre du også :o))

    3. Tone V.: Tusen takk Tone :o)) Siden jeg fikk kattene i huset for snart 7 år siden, har jeg måtte dele senga mi med dem, hehehe!! Spesielt Vinja, hun er ekstra glad i mamsen sin hun ?

    4. Utrolig vakkert, du er dyktig, må være masse arbeide med detaljene. Fantastisk flott. I helga lot jeg det meste være det det var, årets første mopedtur tok jeg fredag, ellers ble det ingen skogstur denne helga heller. Men må ta meg sammen – og det kommer mange fine dager utover nå.

    5. Helge: Tusen takk Helge, det var hyggelig at du syntes det :o)) Søndag hadde jeg tenkt å gå meg en tur med kamera i hånden, men kroppen var dessverre ikke helt med på notene. Da ble det innetilværelse i stedet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg