👥 Fra to til tre 👤👤👤

Jeg lurer på noe…. Er det mulig for 3 jenter å være gode venninner, uten at det skal bli sjalusi og uvenneskap? Er det mulig å skape et fint venninneforhold når antallet ikke helt går opp? Selv mener jeg jo at det er mulig, men jeg vet jo at noen ikke er av den oppfatningen.

Selv om man har forskjellig personligheter, interesser eller andre ulikheter så burde det jo være mulig å kunne tilbringe tid sammen. Personlig så vil jeg påstå at jeg helt fint klarer å tilbringe en en time, en halv dag eller en hel dag sammen med en person som ikke har de samme interessene som meg selv. Til og med en person jeg egentlig ikke liker en gang… Kanskje også en person som ikke liker meg, for husfredens skyld. 

Det er nå en gang sånn at vi ikke kan unngå å være sammen med mennesker som er annerledes enn oss selv, eller vi ikke direkte liker. Hvordan hadde det blitt i arbeidslivet? Der kan vi ikke velge hvem vi vil arbeide sammen med! Nå kom jeg vel egentlig litt bort fra temaet…

Er dette et problem som bare oppstår mellom jenter/damer, eller er det slik mellom gutter/menn også?

Hva mener du:
– Kan 3 jenter være venner uten at oppstår konflikter?
– Har du opplevd en sånn situasjon?
– Hva gjorde du?

#venner #uvenner #sjalusi #ulikheter #personligheter #forskjeller #problemer #venninner #blogg 
 

14 kommentarer
    1. Tror nok det kun er mellom jenter/kvinner. Vi bruker kjeften mer ;o Elsker slapper og baksnakking. Og jeg opplever at det nesten alltid blir noe drama når flere er sammen, fordi det er liksom alltid en eller annen som ikke liker alle like godt. Vet ikke helt hvorfor det er sånn men ;o

    2. Søtmonsen ): Nei, jeg har også problemer med å forstå hvorfor det må bli sånn. Ble satt i en sånn situasjon i fjor, og det ble ganske ubehagelig!

    3. Mariann Sæther Tokle: Det er nok mest utbredt blandt barn og ungdom, men dessverre så skjer det også blandt oss voksne. Da kan de fort bli veldig ubehagelig for de som havner i klemma!

    4. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Du har helt rett i det, at alle blir snakket om nÃ¥r de ikke er til stedet. Et merkelig fenomen det der, og det er veldig lett Ã¥ ramle ut pÃ¥ Ã¥ delta Ã¥ si seg enig i det som blir sagt. Selv om man ikke vil det…. Har erfart den selv jeg, men jeg gir egentlig f… nÃ¥r noen gjør det. Jeg tenker at dersom de ikke har noe bedre Ã¥ snakke om en Ã¥ baksnakke meg, ja sÃ¥ værsgod :o))

    5. Jeg mener man kan være venner med tre jenter..var det under oppveksten..vi var tre stk..alle tre var noen ganger sammen, så to også tre osv..Gikk helt fint.. men kommer litt an på personligheten..man lager ikke intriger..man unngår de..og ja, man må kunne omgås folk man egentlig ikke liker også..Man har da høflighet..og alle burde klare det som du sier..

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er ikke så lenge siden jeg satt midt oppe i en sånn situasjon, og det var ikke noe hyggelig. Ikke kanskje så ille for meg, men heller for den andre personen som havnet midt i klemmen.

    7. Kankskje ikek alltid men jenter skjønner hverandre bedre enn oss gutta. Men det er klart det kan bli slossing og uvennskap der også. Sjalusi kan være vondt men like barn leker best. Tror det neppe er noe fasitsvar på dette.

    8. Helge: Jeg innbiller meg av vi jenter og damer er verre enn dere. Ikke bare som barn, men også i voksen alder dessverre. Var borte i et tilfelle på det personlige planet i fjor, og det var ikke gøy.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg