En dags pause

I går måtte jeg bare ha meg en liten pause fra alt som hadde med datamaskiner, laptopper og nettbrett. To dager hjemme uten å snakke med eller se et menneske gjorde sitt til at jeg følte veldig for menneskelig kontakt i går. Det er veldig hyggelig å chatte med folk på nettet og skrive kommentarer og svare på bloggen osv, men ingenting kan nå måle seg mot å snakke med et levende vesen.

Når jeg kom hjem fra jobben og spist satt jeg i stua og stirret på laptoppen, som lå på fotskammelen foran meg….. Der ble den liggende uten at jeg rørte den. I stedet snakket jeg veeeeeeeeldig lang stund med en venninne på telefon. Vi kom nok nesten opp i 1 time 45 minutter innen vi klarte å løsrive oss fra hverandre. Nå er vel ikke dette så veldig lenge egentlig når vi ringer hverandre, for det er sjelden vi klarer å avslutte samtalene våre før det har gått en time :o))

Planen var egentlig at jeg skulle pusse et par viduer som måkene hadde lagt igjen noen visittkort på + begynne å vaske ned på balkongen. Dessverre så fanget godstolen såpass mye at jeg kom aldri i gang med noen vasking. Vi får se om jeg har mer energi til å sette i gang med noe når jeg kommer hjem i ettermiddag.
Dette ble et nakent innlegg uten noen fancy bilder og annet stasj, men det er vel hva som skrives som er det viktigste…er det ikke?

Da var nesten denne lunchpausen over, og en masse jobb venter på meg. Ha en stråååålende torsdag alle sammen, vi blogges :o))

#data #pc #laptop #nettbrett #menneske #kontakt #telefonsamtale #lenge #lunch #blogg #pause

14 kommentarer
    1. En pause er greit innimellom. Alletrenger det. Nå skal jeg vaske leiligheten, skrive et brev og slappe av så er hverdagen her igjen. Ellers er det dugnad her i kveld, jeg skal hoppe i fra brannbalkong til brannbalkong og sope søppel fra 9 etg og ned. Det er greit nok det saå kan alle de andre ta seg av kosting ute og vasking ute. Det er mai snart og jeg har lagt merke til alle sopebilene som lager leven uten like, men det blir pent til slutt.

    2. Ja en pause er godt å ha! jeg har også en venninne som jeg prater veldig lenge med når vi først prates på tlf.Så man må sette av tid til den samtalen! hihih. Kos deg med kvelden, og håper du har masse energi!

    3. Helge: Vi skal ha dugnad rett over helgen, og da er det like spennende om det dukker opp mange nok folk til at vi får klipt og raket over alt. Det er nemlig ikke alltid at det skjer. Det hørtes farlig ut å hoppe fra balkong til balkong, håper du sikrer deg godt sånn at du ikke skader deg!! Ha en fin dugnadskveld :o))

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg håper også at energien holder seg på topp, sånn at jeg får gjort noe av det jeg har planlagt i allefall. Hvis ikke er helgen rett rundt hjørnet :o))

    5. Det enkle er ofte det beste, og de som meg, som har vokst opp i en helt annen mediaverden har faktisk evnen til å se ting fremfor seg basert på ord som blir sagt og skrevet 🙂

    6. det er nok noe eget med mennesker vi snakker med sånn skikkelig snakker med hi hi ,,da er det greit å kunne la dubedittane få fred ))
      Jeg skulle ha vasket plattingen hele uken,ja forige uke også,i dag er jeg glad jeg ikke har gjort det,for ute blandes støyp til badegulvet,og betongstøvet danser på hele plattingen

    7. Deilig med noen sÃ¥nne dager ogsÃ¥ 🙂 Og hvis man er pÃ¥ skravlern sÃ¥ kan man sitte lenge i telefonen. Men sjelden jeg gjør det nÃ¥. Blir fort sÃ¥ varm i øre og hode av den mobilen…

    8. dedicat: Du har sÃ¥ rett… Jeg har vel levd lenger uten data, enn med Ã¥ setter stor pris pÃ¥ Ã¥ kunne velge det bort nÃ¥r jeg kommer hjem. PÃ¥ jobb foregÃ¥r jo alt pÃ¥ data nÃ¥ om dagen!!

    9. fruensvilje: Vaskeplanene mine har gÃ¥tt i vasken for i dag, igjen, for jeg kom alt for sent hjem til Ã¥ kunne begynne med det etter middagen. Det blir dessverre Ã¥ sitte mye med nesen ned i datamaskinen bÃ¥de hjemme og pÃ¥ jobb, og da er det godt Ã¥ ha noen “ordentlig” mennesker Ã¥ prate med :o))

    10. frodith: Hehehe, det skjer nok at telefonen blir ganske varm når vi sitter å prater gitt. Da setter jeg gjerne på høytaler så slipper jeg det + at jeg ikke blir så sliten i armen.

    11. Håper formen din er helt bra igjen også nå!? <3 og det er så veldig sant det du skriver, å leve livet og å ha kontakt med menneskene rundt oss er det viktigste av alt! <3

    12. Unni: Ja nå har jeg lagt omgangssyke, feber og andre uhumskheter bak meg for denne gangen :o)) Alt skjer på nettet for tiden, noe som i utgangspunktet har gjort at ting har blitt lettere, og mer tilgjengelig. Noe som igjen gjør at vi distanserer oss mer og mer fra våre medmennesker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg