Challenge – om lykke Dag 8 – Kjærlighet til livet

Da har jeg kommet til den siste dagen, den 8 i Anne Grethe/FotoSeljordslia challenge om lykke, og det er den siste som er Kjærlighet til livet i seg selv – hva betyr det? Det er egentlig ganske vemodig, for man har brukt en del tid på de daglige utfordringene å så plutselig er det over. Jeg sitter igjen med en sånn følelse hver gang jeg har vært med på en Challenge…

Etter som årene går begynner kroppen å svikte på både det ene og det andre planet. Det begynner med små betennelser i albuene, så oppover i skuldrene og så nedover i ryggen. Så rusler og går årene med disse plagene som kommer å går, men så kommer det til et punkt hvor andre ting begynner å svikte. I mitt tilfelle begynte det med anklene før det slo ut i full blomst i knærne. Hverdagene ble etterhvert en kamp om å mestre smerter, og fremfor alt å klare å holde kroppen bevegelig.

Nå sitter du sikkert å klør det i hode, og lurer på hva har dette med kjærlighet til livet å gjøre. Jeg skjønner godt at du undrer deg over det, men sånn er det……

Man skulle kanskje tro at man ble lei livet når det er fylt smerter, men man blir jo ikke det for livet er så kjært. Man finner alltid noe å glede seg over i hverdagen som gjør at man glemmer at man ikke har det så godt. Det er vel i sånne stunder man kjenner på følelsen av at man har en form for kjærlighet til livet som overgår alt annet. Man gleder seg over at man tross alt klarer å komme seg opp av senga, komme seg på jobb og fungere ganske normalt i løpet av dagen. At man blir mer sliten enn det som er normal pga at kroppen bruker mer energi, tja det klarer man alltids å takle på et vis.

Noe annet jeg kan føle en stor kjærlighet er naturen, dyrene og insektene som lever i den. Lykkelige stunder har blitt tilbrakt i Botanisk Have, hvor det er et hav av blomster og min lille favoritt humlen som jeg har stor forkjærlighet for.

#challengelykke #challenge #lykke #kjærlighet #naturen #livet #dyr #insekter #smerter #vondter #blogg

11 kommentarer
    1. Dette var fint skrevet, for akkurat sånn tenker jeg det også. Kjærligheten til livet er liksom bare ligger der i bunnen, på tross av alt annet, en stille, lun, god følelse inni seg, som gjør at man smiler litt inni seg, bare fordi man våkner:-)

    2. Så flott skrevet..og du tenker på akkurat det samme som meg..jeg sliter også med mye smerter..men det er om å gjøre å ikke la de overstyre det at det faktisk ER god man lever! Det finnes så mye som du sier, naturen alt som spirer og gror..Vist du liker humler, så må du ikke gå glipp av innlegget jeg la ut i går kveld! En herlig dansende humle! HA en god dag!

    3. Så bra skrevet!💕 Man har alltid noe å glede seg til eller glede seg over i hverdagen, – det er viktig å tenke på når dagene ikke er så gode. Idag regner det, men da kan man finne på noe koselig inne eller kle seg godt og ta en tur ut. Ønsker deg en fin dag!😊

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk ? Når man har smerter og sliter, er noe av det verste man kan gjøre å sette seg til å syntes synd på seg selv. Det er fristende, men det er demotiverende og gjøre hverdagen bare enda verre. Humleinnlegg, jeg iler til om litt :o))

    5. Hanne Beate: Tusen takk ? I dag har jeg hatt en veldig god dag, og da benyttet jeg sjansen til å vaske ned balkongen, så nå er det klar til at jeg skal nyte utelivet… Når sola kommer da ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg