🍓 Årets første jordbærfrokost 🍓

Vanligvis så pleier jeg ikke kjøpe jordbær før de norske er på markedet, men da jeg få inne på Meny i går klarte jeg bare ikke å la være. De så virkelig så innbydende ut at jeg måtte bare ha med meg en kurv. Disse tidligbærene er fra Nederland og smaker ikke så ulikt de norske, men helt det samme er det jo ikke.

Jpeg

Nå har jeg akkurat spist den første jordbærfrokosten i år, og den smakte himmelsk godt. Prøver å ikke ikke spise så mye sukker, og bruker i stedet Canderel søtningsmiddel over. Da blir det akkurat passe med sødme over bærene. Vet mange bruker Kesam eller yoghurt til bærene, men det er ikke jeg så begeistret for.

#frokost #jordbær #jordbærfrokost #canderel #mat #bær #blogg
 

16 kommentarer
    1. Jeg prøver meg også stadig vekk på jordbær, men HELT fornøyd blir jeg ikke…De er ikke så søte akkurat… 😮 Men jeg gir ikke opp 😀 Ha en nydelig dag <3

    2. frodith: Til tross for at de nederlandske er gode, smaker de ikke det samme som de norske. Det er de som virkelig lokker fram sommerfølelsen hos meg ??

    3. det var jordbær jeg glemte å kjøpe på mandag ) var på kiwi og hele butikken luktet jordbær ) men du minnet meg på bær og jeg har masse blåbær i frysa,plukket selv,skal jammen hente opp litt til kvelden ))

    4. Norske bær er best så jeg venter til de kommer. Men de er gode uansett og masse fine vitaminer i jordbær. Håper skuldrene dine er bedre i dag.

    5. fruensvilje: Blåbær ja, det har jeg også i fryseren. Jeg fikk en kurv av en venninne, og jeg hadde ment å bruke dem i noen muffins men de har ikke blitt noe av. Du får heller kjøpe noen jordbær neste gang du drar og handler ??

    6. Helge: Det er ingen tvil om at de norske bærene er best, det syntes jeg også… Det luktet bare så innmari godt av disse nederlandske at jeg klarte ikke å la være :o)) Det er dessverre ikke noen særlig bedring av skuldrene mine enda, og det tar nok noen dager før jeg merker noe. Er jeg riktig uheldig er det ikke bra til mandagen, men jeg håper virkelig ikke det.

    7. Margrethe: Jeg gleder meg også til de norske bærene kommer…, ingenting kan slå smaken av dem. De klarer iallefall å lokke fram sommerfølelsen hos meg :o))

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei de gjør ikke det, og det kommer vel antagelig av de har sørget for at de har vokst for fort. De var gode på brødskiven :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg