RuteteSommerChallenge – Dag 1: Beste sommer(ferie)minne som barn/tenĂ„ring

I dag dukket det opp en ny challenge i dag, som gÄr pÄ sommerminner. Det pÄ bloggen til Den rutete skjorta, se HER, at jeg leste om challengen. Det er en koselig oppgave som gÄr over 5 dager, og du kan sikkert melde deg pÄ du ogsÄ :o))

Dag 1: Beste sommer(ferie)minne som barn/tenÄring
Dag 2: Sang/musikk som gir deg skikkelig sommerfĂžlelser
Dag 3: Favoritt feriested
Dag 4: Favoritt sommerklĂŠr
Dag 5: Beste sommer(ferie)minne som voksen

Dette tenkte jeg skulle bli veldig enkelt, men det ble det jo slettes ikke. Jeg har ikke egentlig ikke noe bestemt sommerminne som jeg kan hente fram. Det er mer en sommerfÞlelse som svever rundt i hode mitt nÄr jeg tenker pÄ sommeren som barn. Vage minner om en lykkelig barndom, og at sola alltid skinte hver eneste dag i ferien (noe den garantert ikke gjorde)

NÄr jeg tenker pÄ sommrene mine som barn, sÄ tenker jeg Tjorven. Jeg lignet litt pÄ henne, kanskje ikke pÄ bilde over her, og jeg hadde de samme klÊrne Ä var litt rund og god i formene. Det var problemfrie sommerdager fylt med lek og morro, hvor jeg hang i trÊrne Ä ramlet ned
 Det var vel ikke en sommer hvor jeg ikke hadde plaster pÄ knÊr og armer etter leken. Jeg ha fortsatt arr pÄ knÊrne etter alle knall og fall da jeg var barn :o))

Til motsetning fra Tjorven sÄ tilbragte jeg ikke min barndom ute i skjÊrgÄrden, men som oftes pÄ landet hos mormor og morfar. De bodde pÄ en husmannsplass i Odalen uten innlagt vann, og med en utedo pÄ andre siden av tunet. Rett utenfor huset lÄ verden fineste sommereng, hvor jeg kunne lÞpe rundt tidlig som sent. Plukke blomster eller bare ligge pÄ ryggen Ä se opp pÄ skyene som seilte forbi.

Det var bekymringsfrie sommerdager, fylt med glede og frihet og masse frisk luft :o))

#rutetesommerchallenge #sommer #sommerferie #sommerminner #lek #glede #sommereng #tjorven #challenge #blogg #juni

12 kommentarer
    1. SĂžtmonsen ): Noen ganger skulle jeg Ăžnske at jeg kunne skru tiden tilbake, og gjenoppleve den… Kanskje ikke sĂ„ lurt, for ting blir aldri helt sĂ„nn som man har tenkt seg!

    2. SÞte bilder og et kjÊrt minne. Var mye pÄ sÞrlandet som barn, har dengang som nÄ endel familie der nede. Der var det bading, fisking og mye mere som jeg ikke husker. Mine besteforeldre hadde en stor antenne ute for radioen og en egen antenne for TV. Og hver kveld dro bestefar ut kontakten fra veggen. Det med tanke pÄ brann, dette var i 1960- og 1970 Ärene, sÄ slikt utstyr var en solid investering. Men tidene forandrer seg, huset er der ennÄ men pusset opp og eies av en Oslomann. Ha en fin dag.

    3. SÄ koselige minner! ja man minnes alltid at i barndommens somre, ja da var det sol hver dag!! hihihi. garantert ikke..men det er tydeligvis DET som har satt seg fast da..de gode dagene! Flotte bilder! Du ser jo sÄ sÞt og god ut!

    4. Helge: Jeg er sikker pÄ at ungene i dag ogsÄ fÄr fine sommerminner Ä ta med seg videre i livet, men jeg tror at vi som vokste opp pÄ 60 og 70 tallet hadde det noe bedre. Ikke noe mobil, pc eller tvspill som holdt oss inne i det fine vÊret. Vi mÄtte finne pÄ noe selv, og var stort sett ute hele dagen :o))

      Jeg husker at jeg syntes at det ville ha vÊrt fint Ä ha en ferie ved sjÞen da jeg var barn, men med foreldre som elsket Ä fiske Þrret sÄ ble det mye campingturer igjennom vÄrt langstrakte land. Vi var nok mest hos besteforeldrene, men det ble endel fisketurer ogsÄ.

      Ha en strÄlende dag Helge :o))

    5. fruensvilje: Ja ikke sant :o)) Tror veldig mange barn sitter inne foran tv eller pc nĂ„r de har fri… Ser det her jeg bor, for det finnes ingen under 20 Ă„r som er ute pĂ„ en fin sommerdag. NĂ„r de kommer fra skolen sĂ„ sitter de dessverre bare inne…

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Hihihi, det er rart det der at vi alltid minnes barndommens sommer med sol og varme. NÄr jeg kikker i fotoalbummene, sÄ er det ikke mange regnvÊrsbilder der gitt :o)) Knis, en gang var man jo sÞt :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg