RuteteSommerChallenge Dag 3: Favoritt feriested

Dag 3 i Den rutete skjortas sommerchallenge, som du kan lese om HER, og dagens utfordring er å fortelle om mitt favoritt feriested :o))

Dag 1: Beste sommer(ferie)minne som barn/tenåring
Dag 2: Sang/musikk som gir deg skikkelig sommerfølelser
Dag 3: Favoritt feriested
Dag 4: Favoritt sommerklær
Dag 5: Beste sommer(ferie)minne som voksen

Jeg ga vel noen hint i går til at jeg er veldig glad i Danmark, og at jeg har tilbrakt mange sommerferier der. Første gangen jeg dro dit på ferie var på slutten av 80 tallet, og fortsatte med å dra dit til begynnelsen av 2000 tallet. Etter noen forsøk på Jylland og nede på Sjælland, endte vi opp med å finne vår perle oppe på Nordsjælland. (Hornbæk og Gilleleje) Vi har hatt mange forskjellige sommerhus, men det er et som ble en favoritt og som jeg gjerne skulle ha reist tilbake til om det ble mulig :o))

For å finne igjen bildene fra den tiden måtte jeg fyre opp den gamle gaming laptoppen min, for de var gjemt på den… Den har ikke vært i gang på lenge, så det tok litt tid. Trodde jeg hadde mange flere bilder, men det er vel sånn at jeg ikke brukte det digitale kamera så ofte på den tiden. De fleste bildene mine er nok i album.

Mitt favoritt sommerhus noen sinne, som så ut som en norsk hytte som var hentet fra fjellheimen. Huset inneholdt stor stue, kjøkken, 3 soverom og et anneks i hagen med plass til 3 stykker. Alle bildene jeg har inne fra huset inneholder venner så jeg dropper å ta med det. Vet at alle ikke er så happy for å utleveres på bloggen.

Ute i haven hadde vi dette flotte bassenget, som ble brukt hele dagen. Det var ikke oppvarmet vann i bassenget, så når vi hoppet eller skled ned i vannet med kokende varme kropper så var det ikke alltid like behagelig. Vel med en gang, for man trengte å avkjøle seg. Alle de sommerferiene vi tilbrakte i dette huset, var det tropesommer å vi solte oss dagen lang. Når jeg kom hjem igjen var jeg så brun at jeg nesten ikke kjente meg selv igjen :o))

Sommerferiene i dette sommerhuset sammen med gode venner, er noe jeg minnes med stor glede. Jeg lengter tilbake til dette huset og den fine tiden vi hadde sammen der. Stå opp om morningen i nattisen og sette seg ut på terassen i morgensolen med kaffekoppen, ta et morgenbad, ligge ute i hagen på solseng, ikke behøve å foreta seg noe annet enn å nye, dra på stranda, grille hver kveld, sitte ute lenge etter at det ble mørkt og mye mye mer :o))

Ved siden av bassenget sto denne flotte busken, som sto i full blomst hele tiden vi var der. Oppe i busken var det fult av sommerfugler og min favoritt humler. Om det var noe som gjorde humlene litt ekstra susete i blomstene vet jeg ikke, men de ramlet i allefall ned i bassenget hele tiden. Min jobb ble å fiske de opp igjen å blåse de tørre, og det var da jeg fant ut at de faktisk liker å bli klødd på ryggen. Jo da, du leste riktig jeg klødde humlene på ryggen :o))

Jeg tror at jeg kunne ha skrevet mange innlegg om de fine sommerferiene vi hadde i Danmark, men jeg tror faktisk at jeg skal stoppe her. Det gjelder å vite når man skal si stopp, knis!!

#sommerferie #danmark #hornbæk #gilleleje #sommerhus #sol #sommer #trivsel #glede #lengsel #rutetesommerchallenge #challenge #utfordring #favorittferie #blogg

16 kommentarer
    1. Så koselig da 😀 Var på en sånn ferie da jeg var lita. Var dritt lei regnet så vi spurte om vi kunne joine et vennepar av mamma og pappa som bodde i Horten, en tur til Danmark. Vi kjørte dit, og hadde et sånn hus med basseng 🙂 Veldig koselig. Jeg var vel rundt 6 år

    2. Søtmonsen ): Jeg håper virkelig at jeg sjansen til å dra igjen, selv om ikke det huset er tilgjengelig. Det blir ikke så lenge jeg har kattene, for jeg har ingen til å se etter dem så lenge. Ikke har jeg lyst til å ha dem noe kattehotell. Der vil de ikke trives, garantert ??

    3. Danmark var vi mye i også 🙂 Og det var topp. Med bil og telt og kanskje leie en hytte. Når jeg var barn. Og som voksen er det like flott på en annen måte 🙂

    4. fruensvilje: Hadde ikke hatt noe i mot å bo i Danmark…å Enda bedre oppe på Nordsjælland, et sted det ikke er så mange norske turister. De fleste reiser til Jylland og Fyn.

    5. Danmark er et flott ferieland :)) Og dette var fine sommerlige bilder og minner :)) Har ikke vært i utlandet siden 2010…så nå er det Norge som gjelder og nærmest mulig, så min favoritt for øyeblikket er Åsgårdstrand :)) Kos deg med kvelden <3

    6. annebe: Det er noen år siden jeg også var der, og sommerferiene mine blir også hjemme i Norge. På grunn av kattene mine blir det bare dagsturer, men det er helt ok det også ??

    7. Ja der så det jammen flott ut!! Vi kjørte gjennom hele Danmark for to år siden.. Stoppet på nytt sted hver dag, et herlig land!! og mange flotte steder!

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Danmark er et flott ferieland, og et fint sted å bo ?? Hadde ikke hatt noe i mot å flytte dit, hvis jeg hadde muligheten!

    9. Det både så og hørtes flott ut 🙂 Nå fikk jeg skikkelig lyst til å reise på ferie :p Og så moro at du fikk klø de på ryggen da 😀 Det har jeg aldri hørt om :p
      Vi pleide å leie hytter å nærheten av Løkken da jeg var mindre. En stor plass, med mange hytter og en liten lekeplass.

    10. Den Rutete Skjorta: Hehe, kommer du nær nok men humle så kan du jo prøve. Stryk forsiktig med neglen og ikke med fingerputen. Det er morsomt å se dem ?? Vi gjorde et par besøk på Jylland, men likte oss ikke der så da ble det Nordsjælland som ble vårt favorittsted.

    11. Var mange fine ferier i Danmark.
      Deilig med svømmebasseng, som man kunne avkjøle seg i.
      Opplevde mye på disse Feriene i Danmark.

    12. Anne: Alle feriene vi hadde der var fine, men jeg må jo være så ærlig å si at det siste huset vi hadde var der jeg koste meg mest :o)) Endeløse varme dager og det kjølige bassenget, bare hærlig.

      Jeg sjekket i går, men ingen av utleiefirmaene har huset så det er definitivt tatt av markedet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg