👪 En dag i parken og besøk hos veterinæren 🐶

Jeg har gledet meg til dagen i dag en god stund nå, og det var for at jeg skulle møte å være sammen med niesen min Linda noen timer. Hun, samboeren og sønnen skulle inn til Oslo for å besøke AniCura Dyresykehus Oslo med hunden Lykke, som har vært veldig syk og har hatt vondt i potene sine en stund. De er ikke kjent i Oslo, så de valgte derfor å dra så de var tidlig ute.

Dyresykehuset ligger på Tåsen, og det tar ca 15 – 20 minutter å kjøre dit fra meg, hvis det ikke er noe trafikk. Det gikk veldig radig hele veien, men jeg holdt nesten på å kjøre feil når jeg kom mot Tåsen men så det i siste liten. Det verste var at jeg hadde på GPS’n også, og enda var det så vidt jeg surra med veien. Linda og Torgeir hadde allerede kommet og var borte i parken så jeg gikk dit for å møte dem :o))

Dette er altså min flotte niese Linda, som er 6 måned på veg med en ny verdensborger. Jeg er så glad for at hun gjerne ville tilbringe dagen sammen med meg, for vi bor jo såpass langt unna hverandre at vi sees veldig sjelden. Hun på Vestlandet og jeg her i Oslo så sier det seg selv at vi ikke akkurat kan bare kan stikke bort til hverandre, for en kopp kaffe når vi måtte ønske det. Knis, vi ble litt opprømte en periode der vi satt, og årsaken til det var at Sivert Høyem jogget forbi oss 4 ganger. Vi ble enig om at det ikke var for at han trengte å komme i form, nei det var for at vi satt der, hihihihi!!

Siden det var god tid til Lykke skulle inn til veterinæren, hadde vi masse tid til å være ute i parken. Himmelen var blå og solen skinte så det var en herlig dag å være ute på, men det blåste ganske kraftig. På et tidspunkt så ble det dannet en skikkelig virvelvind, som først så ut til å komme rett mot der Linda og jeg satt. Så plutselig endret den retning å virvlet over gaten og tok noen runder på en grusplass før den oppløste seg igjen.

Det ble etterhvert litt kjede for både hunden og 5 åringen, så bestemte oss for å gå rundt parken og idrettsannlegget. Det var jo da vi oppdaget en fin lekeplass på toppen som helt klart hadde vært mye mer gøy for 5 åringen enn den kjedelig krakken. Det var fortsatt litt tid igjen, så vi satte oss ned en stund sånn at det ble tid til litt lek og morro.

Det blitt ventetid før Lykke og Linda kunne gå inn til veterinæren for undersøkelse, og da det var tid for dem å gå inn gikk de andre to ut en stund mens jeg ble sittende igjen på venteværelset. Mens jeg satt der å ventet kom en kollega, som også var der med sin hund. Vi pratet litt før han måtte videre.

Det ble en trist avslutning hos veterinæren, for hun kunne ikke gjøre noe for Lykke å anbefalte at hun skulle få sovne inn… At dette kunne bli resultatet av dagens besøk var de jo klar over, men håpet ikke ville skje. Lykke skal nå være med dem på en liten ferie, og skal de kontakte sin egen veterinær når de kommer hjem igjen. Jeg fikk helt klump i halsen når Linda kom ut og fortalte dette… Det gjør vondt langt inn i hjertet når kjæledyra våre blir syke, og noen ganger er de så syke at det beste er at de får slippe…

Etter at vi var ferdig hos veterinæren var vi alle fire veldig sultne, og da det lå en Peppes Pizza på andre siden av parken ruslet vi dit. De hadde desverre ikke noen border som vi kunne sitte ved, så vi kjøpte pizza og brus å gikk tilbake til parken å spiste den der. Etter at vi hadde spist sa vi farvel til hverandre og dro hver vår vei. Litt vemodig å ta farvel, og jeg kjenner litt på at jeg savner dem 💖

#familiebesøk #familie #niese #savn #hund #barn #tåsen #anicuradyresykehus #veterinær #syk #sommer #sommer2016 #juni #juni2016 #sol #varme #trist #leit #park #lykke #blogg

18 kommentarer
    1. Trist men slik er fakta for dyr. Man blir glad i husdyrene sine. Men det er jo ikke hver dag man mæter sin niese så det var koslig og hun har mye spennende i vente skjønner jeg. Denne dagen blir lang for meg, hadde egentlig fri men det ble omgjort, så det er bare og hoppe i det og jobbe full uke + lørdag. Brå overgang men greit nok. Alt anna blir satt på vent men tidsklemma er noe alle kjenner til. Har seinvakt hele uka så ting ordner seg på ymse områder. Ha en fin dag.

    2. dette var både trist og godt å lese.Godt for att du fikk en fin dag med familie,trist siden hunden må takke farvel,ikke noe er vel mer hjerteskærende enn det ,men trøsten er att hunden slipper å ha det vondt lenger.Ønsker deg en fin dag i dag også

    3. Uff og uff..så sørgelig..Men de har tydeligvis gjort alt de kan…når de drar helt hit for å få en ny vurdering!! Stakkars alle mann..:-) Men sånn er det..vi må gjøre det som er best for dyra.. Så koselig at du fikk en dag med dem da..det var jo kos!! Så får de kose seg med hunden den tiden den har igjen!

    4. Tusen takk for en fin dag med deg tante Vera, blir lenge mellom hver gang, men er som jeg møtte deg dagen før når vi treffes ,praten går lett <3
      Men også en vemodig dag for oss alle, Lykke er bare 2 år, men er alvorlig syk.. Godt og vite en har gjort alt, selv om det er grusomt vondt, må man gjøre det som er mest humant <3Lykke<3

    5. Dere så ut til å ha en trivelig dag med flott vær. Uff, så trist med hunden, men så fint å se at de har gjort alt for henne.💕 Når den har vondt er det best å få den avlivet, men så uendelig trist for eierne, – man blir jo så glad i dyrene sine.

    6. Så fint at du fikk så fin dag med dem 🙂 selv om det ble en trist avslutning med Lykke 🙁 Men at dere hadde det kos sammen var bra hvertfall <3

    7. Helge: Dyra våre blir som familiemedlemmer, og da er det tungt når vi må avlive dem. Er de så syke at de ikke har det noe godt lenger, er det dessverre ingen vei utenom. Noen ganger forandres planene, og man må jobbe på dager man ikke hadde forventet.. Håper du får en fin arbeidsuke :o))

    8. fruensvilje: Jeg ville ikke vært foruten denne dagen, og storkoste meg med familien, men avslutningen kunne vi nok alle sammen vært foruten. Dessverre så er hunden så syk at hun ikke har det noe godt, og da er det best at hun får slippe nå :o(

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: De har gjort alt de har kunnet, og dette var siste stopp… Kunne de ikke gjøre noe her i Oslo, var det slutt å de viste de jo. Allikevel håper man jo i det siste at det ikke skal bli sånn. Selv om det ble en trist avslutning, så hadde vi en veldig koselig dag sammen noe jeg satte veldig stor prist på :o))

    10. Linda: Jeg ble veldig glad for at vi fikk så mange timer sammen.. Det var så lenge siden vi sist hadde muligheten til å sitte sånn å prate å kose oss. Jeg syntes jo også det var kjekt å endelig få møte både Thor Henry og Torgeir ?

      Jeg fikk skikkelig klump i halsen når du kom ut igjen å fortalte om resultatet, og ble veldig tirst for Lykke og for dere. Når sjokket har lagt seg så, så innser man jo som du sier at det er det mest humane for Lykke.

      Kos dere sammen med Lykke i helgen, og nyt Kristiansand :o))

    11. Hanne Beate: Dagen ble veldig fin, og jeg satte så stor pris på timene vi hadde sammen. Når man sees så sjelden er det godt at det ble en sånn lang dag. De har virkelig stått på og gjort alt de har kunnet for at Lykke skal bli frist, men nå er det dessverre over :o(

    12. frodith: Når man sees så sjelden som vi gjøre, var det veldig hyggelig at fikk så mange timer sammen før vi måtte reise hvert til vårt. De vet at de har gjort alt de kan for å få Lykke frisk, men det er jo en mager trøst når utfallet ble som det ble… Nå får hun iallefall en fin helg sammen med familien før hun reiser til de evige jaktmarker…

    13. For en tung tid for de… Men av og til er det det beste å avslutt livet til kjæledyret. Det vet jeg alt om….En fin og verdig avslutning Lykke får da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg