😄 Vennelunch og Plantasjen i dag ogsÃ¥ 🌸

For den som måtte lure på om jeg er sykemeldt med dårlige og vonde skuldre, og sitter hjemme å taster i vei på PC’n sent og tidlig!! Da kan jeg fortelle at det gjør jeg ikke, for det orker nemlig ikke armene mine. Det jeg gjør hvis jeg har mange bilder som skal brukes i et eller flere innlegg, så laster jeg de over på PC’n og Dropbox. Da kan jeg lett hente dem med nettbrettet…. Når jeg bruker nettbrettet eller telefonen så får jeg ikke vondt i armene, så derfor blir det der jeg blogger 99% av innleggene mine. Tenkte bare at det var greit å si noe om det!!

Så tilbake til dagen i dag og hva jeg har gjort 😄 Jeg dro og hentet Terje på avtalt sted, og kjørte han først slik at han fikk ordnet opp i noen viktige ting. Deretter dro vi oppover mot Plantasjen Skjetten, hvor Terje skulle se etter planter til balkongen sin. Siden det var blitt litt langt ut på dagen bestemte vi oss for å spise litt først. Det fristet ikke noen av oss å spise på Plantasjen, men så husket Terje at det lå en veikro ikke så langt opp i bakken mot Nittedal. Vi bestemte oss derfor å dra dit.

Kroa heter Morten’s Kro, og den var tydeligvis veldig populær for det var fult av biler på parkeringsplassen. Vi valgte begge to et smørbrød med fisk, tror det var ørret, med potetsalat under. Det smakte veldig godt. Det er lenge siden jeg har sett et så stort utvalgt med mat på en veikro, og jeg tenkte at hit skal vi dra en annen gang også for å spise. Mye mer tiltalende mat der 😉

Når vi kom ned til Plantasjen var jeg heldig å få en av skyggeplassene til bilen, noe jeg ble veldig glad for… Ikke noe særlig å komme tilbake til en glovarm bil med alle plantene. Da blir de omtrent kokt med en gang.

Mens Terje gikk rundt å kikket på blomster og bestemte hva han ville ha i kassene sine, da gikk jeg rundt å tok noen bilder av alle de fine blomstene de hadde. Jeg skulle ikke kjøpe noen selv, for nå har jeg det jeg skal ha ute på balkongen og inne er det fult opp over alt. Nå skulle jeg ha plantet noen ute i bedene mine, men jeg orker rett og slett ikke å drive med det akkurat nå… Det får vente til armene er bra, og blir de ikke såpass at jeg drive med planting ute så får det bare vente til neste år.

Det finnes mange flotte blomster, men det er noe spesielt med georginer. Måten bladene sitter rundt senter av blomsten, og fargenyansen i bladene. Jeg kan nesten ikke få nok av å se på dem 🌸

Denne vakre blomsten heter Celiosa, og kommer faktisk i flere farger i sydligere land, men her hjemme på berget har jeg kun sett den i denne cerise fargen.

Prøvde meg på et nærbilde av en Havehortensia, men det ble ikke så vellykket…!!

Når Anne og jeg var på Plantasjen i går kjøpte hun en slik Lilje i oransje, som hun skulle ha ute på sin balkong. Jeg vurderte det, men ble enig med megselv om å droppe det. Den var dyr, og så sår den vel kanskje ikke så lenge heller. Med mitt hell så ville jeg neppe klart å få den til å komme med flere blomster heller!!

Når Terje hadde funnet alle de plantene han ville ha, snudde vi nesen hjemover igjen. Da var klokka blitt over 16 og vi havnet midt i rush-trafikken, men jeg valgte en annen vei ned til ham og på den måten unngikk vi all trafikk.

Jeg hadde håpet på å høre fra fysioterapeuten min i dag, men hun har ikke ringt meg… Håper virkelig at hun er frisk igjen og er tilbake igjen på jobb i morgen, for jeg har jo ikke lyst til at det går alt for lang tid innen jeg får begynt med behandlinger igjen.

#tjeneste #gjøremål #lunch #vennelunch #mortenskro #nittedal #plantasjen #natur #blomster #planter #handle #shopping #rushtrafikk #sommer #sommer2016 #juni #juni2016 #mandag #blog

8 kommentarer
    1. Syns det nærbildet av hortensian var råfint jeg!! Masse flotte bilder her! Du skal ikke måtte forklare deg ang.armene og skulder..regner med du vet best selv hva du kan og ikke..men vet hvordan folk kan snakke..:-( Fortsatt god bedring..og du får ringe fysio i morgen om du ikke hører noe..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: For å ta armene først, så er det jo sånn at enkelte tror seg vite hvordan tingene egentlig er. Da snakker de å setter ut rykter, som deg ikke er belegg for. Jeg har vært utsatt for det før, og det er både trist og leit ?? Det kan nok bli sånn at jeg må ringe fysio selv for å sjekke om hun har glemt meg.

      Hihi nÃ¥r det gjelder bilde av sÃ¥ er jeg kanskje litt for kritisk… Det var kanskje ikke sÃ¥ ikke allikevel ??

    3. Ã…h, sÃ¥ mange flotte bilder og blomster, og den lunchen sÃ¥ jo bare sÃ¥ god ut! Du har helt rett i at liljer ikke blomstrer sÃ¥ lenge men de er fine den tiden de blomstrer. Ellers er de en løkplante som kommer igjen Ã¥r etter Ã¥r, sÃ¥ fine Ã¥ ha i bed. Dessuten vokser løken for hvert Ã¥r, sÃ¥ de blir flere etterhvert. PÃ¥ bilde nr. 3 nedenfra tror jeg det mÃ¥ være klematis, og den blomstrer hele sommeren og er en staude, – men den trenger espalier Ã¥ klatre i.

    4. Hanne Beate: Takk for fin kommentar ?? Hun som kjøpte Liljen har ikke bed og har tenkt til Ã¥ ha den i en potte eller krukke pÃ¥ balkongen. De er vakre men jeg tror at jeg skal finne noen ettÃ¥rige planter til mitt bed. Jeg tror ogsÃ¥ er klematis… Før jeg glasset i balkongen tenkte jeg ha det der ute. Da ble det litt skjerming mot naboen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg