🐟 Deilig laks til middag 🐟

Disse dagene som jeg har vært hjemme så har jeg ikke orket å styre så veldig mye med middag, og det har blitt mye ferdigmat ala Fjordland og annen lettvind mat. Jeg har merket det på magen og kroppen generelt, at jeg ikke har spist den maten jeg burde ha spist. Derfor stupte jeg på hode inn i fryseren, for å se hva jeg hadde av fisk.

  

Der kunne jeg velge og vrake i fisk i pose m/pesto, fiskepinner, torsk, kapteinens fylte med et eller annet, laks og ørret. Til slutt falt valget på et laksestykke uten skinn, som jeg har kjøpt i Sverige. Jeg hadde også en deilig ferdig dillsaus, også kjøpt i Sverige. Det ble et hærlig måltid med mat…

Dillsausen her over er veldig god, og jeg kom over den i hylla hos Nordby ved en tilfeldighet. Jeg er jo ikke noen stor kokk, og dette med saus er jeg definitivt ikke god til. Nå pleier jeg å kjøpe med sånn at jeg alltid har noen poser i kjøleskapet. Nå trenger man ikke å bruke saus til laks, men det er ganske godt.

Har du forsøkt denne sausen?

#middag #fisk #laks #sunt #godt #saus #dillsaus #mat #blogg

11 kommentarer
    1. Er ikke sÃ¥ glad i laks..liker torsk bedre..men mÃ¥ ha noe saus til ja..Men liker ikke dill..sÃ¥ dette er nok ikke noe for meg..Men nÃ¥ fikk jeg faktisk lyst pÃ¥ fisk..er sÃ¥ lenge siden..hihi. Kos deg! Eller du har vel spist…Ha en god kveld!

    2. laks er utrolig godt,liker den både varm og kald eg )) den sausen har jeg ikke smakt,vi bruker en god klatt rømme vi ,den kan smaksettes med sitron,dill salt og pepper om en ønsker det ) nydelig

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Vet du jeg var heller ikke sÃ¥ glad i laks tidligere, men sÃ¥ snudde det bare. Vel, jeg liker ikke røkelaks Ã¥ den slags da… Jeg elsker dillsaus, og syntes det er veldig godt pÃ¥ laks. Middagen smakte helt nydelig, og det blir nok ikke lenge til neste gang for jeg har mer laks i fryseren :o)) Ha en riktig god kveld du ogsÃ¥!

    4. fruensvilje: Inntil for et par Ã¥r siden kunne jeg ikke fordra smaken av laks, men nÃ¥ foretrekker jeg det framfor ørret. Jeg liker ikke røkelaks, men sÃ¥ liker jeg ingen fisk som er røket. Jeg er heller ikke sÃ¥ glad i rømme, sÃ¥ derfor er denne sausen perfekt for meg….

    5. Ikke prøvd den, man både laks, dill og sitron er godt så jeg hadde nok likt den :)) Vi hadde kyllingfilet til middag i dag, men har ofte fisk også :))

    6. annebe: Kylling er heller ikke feil nå på sommeren, forresten det er aldri feil :o)) Jeg burde nok spise mer fisk enn det jeg gjør, for kroppen min har mer godt av det enn kjøtt. Var ikke så glad i fisk før, men for et par år siden ble det livretten egentlig. Er jeg ute å spiser middag, bestiller jeg heller en fiskerett enn en kjøttrett :o))

    7. Nam, det så godt ut! Jeg er veldig glad i laksefilét og kjøper sånn 4-pk iblant. Jeg pleier å ha på et slags kryddersalt og sitronsaft, men denne sausen så helt nydelig ut! Jeg liker all salgs fisk hvor beina er fjernet, men laks er nok favoritten og div. varianter av kapteinens fylte. Røkelaks er også godt og helst med eggerøre.

    8. Det såg veldig godt ut! 😉 Men jeg er ikke så veldig glad i saus, og lager det aldri her hjemme! Håper du koste deg skikkelig! 😉 Klem

    9. Hanne Beate: Dette ble et veldig godt måltid, og jeg får nesten vann i munnen nå når jeg tenker på. Jeg liker stort sett all fisk, men ikke så begeistret for røkelaks!! Jeg kan virkelig anbefale denne sausen, og ønsker du å prøve den så får du den hos Nordby Shopping i Strømstad.

    10. Unni: Det var veldig godt :o)) Laks er heldigvis en fisk som er like god uten saus, og jeg varierer litt fra gang til gang så det blir noen middager uten også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg