Lange dager…

Jeg kan vel ikke akkurat påstå at det har vært en “slow start” på denne uka… Både i går og i dag har det blitt lange dager for meg, og jeg har virkelig vært så sliten at når jeg endelig kom hjem har jeg bare sittet og halvsovet det meste av kvelden. Ettersom det har skjedd noe fra morgen til ettermiddag, har det ikke blitt mye tid til å ta det med ro.

I går var jeg oppe mye tidligere enn hva jeg pleier å være, når jeg skal på jobb, og jeg gikk inn døra litt over 8. Jeg hadde fått en god del mail disse ukene som jeg har vært borte, og mesteparten av timene mine gikk med til å gå igjennom dem. Mye var informasjon, men det var jo også noen det må gjøres noe med også. Det tok ikke lang tid innen jeg var stiv i nakken og hodepinen kom snikende, men da var det ikke så lenge til jeg skulle gå hjem. Det var litt merkelig å komme tilbake på jobb igjen, men veldig hyggelig når kollegene sa at de syntes det var koselig at jeg var tilbake :o))

Når klokka ble 12 ish så dro jeg hjem igjen, og da rakk jeg å være hjemme lenge nok til at jeg rakk å skifte til treningstøy og spise en brødskive. Så var det opp til fysioterapeuten.

Før jeg skulle ha behandling tok jeg å syklet i 10 minutter, så fort knærne mine orket, før jeg gjorde noen lette armøvelser. Jeg hadde ikke noen vekter på apparatene nå, det får komme senere. Nå er det mer at jeg skal gjøre øvelsene for å få bevegelse i armene. Jeg orker mer belastning og bevegelse på venstre armen enn på høyre. Den er mer sår og stiv, men jeg klarte da å gjøre det jeg skulle gjøre.

Etterpå ble det en litt tøffere behandling, hvor fysioterapeuten tok i litt hardere enn hun har gjort. Det var ikke godt, men vondt skal vondt fordrive heter det jo. Jeg prøvde så godt jeg kunne å slappe av, og puste ordentlig selv når det var som vondest. Etter behandlingen lå jeg 20 minutter med varmepute på nakken og ryggen. Det var så deilig at jeg kunne ha ligget der enda lenger, hvis det ikke hadde vært for at timen var over + at jeg ble så tett i nesen av å ligge med ansiktet ned i ringen. Jeg puster som regel bare med nesen, og når den er tett sliter jeg litt.

Når jeg skulle hjem hadde det begynt regne ganske bra, og det fortsatte det med resten av kvelden. Det ble skikkelig kjølig inne så jeg skalket alle luker og pakket meg godt inn  å sank langt ned i godstolen. Der ble jeg sittende å halvsove helt til det var på tide å finne senga.

I dag trengte jeg ikke å stå opp like tidlig, for jeg hadde time hos fotpleie kl 10 oppe på Manglerud Velvære, som tidligere lå på Oppsal. Kristin som jeg pleide å bruke var veldig busy både denne uke og neste siden hun snart skal på ferie. Derfor fikk jeg ikke time hos henne, men hos kollegaen hennes Randi som var veldig hyggelig. Jeg dro sånn at jeg hadde god tid, for jeg viste ikke om det ville være kø nede ved Bryn. Noe det ikke var, og jeg var på plass 10 minutter før tiden å fikk satt bena i vann med en gang. Jeg hadde glemt hvor godt det var å sitte der å la noen pusle og stelle med bena mine, og for ikke å snakke om den herlige massasjen av føttene og leggene etterpå. Det er ikke ofte at jeg er stille, men akkurat da var jeg det å nøt hvert minutt :o))

Jeg brukte bilen i dag, for det ble for trælete å komme seg opp til Manglerud uten den, og jeg dro ikke hjem med den før jeg dro på jobb. Problemet var bare det at når jeg skulle parkere i P-huset i Christian Kroghs gate var det midlertidig stengt. En vakt sa at det åpnet igjen en time senere, men så lenge kunne ikke jeg vente så jeg kjørte videre. Det er to P-hus med innkjøring på Grønnland, og jeg valgte det hvor jeg kom opp på Bussterminalen. Derfra tar det ikke mer en 5-6 minutter å gå opp på jobben. 

Det ble normal jobbing med saker i dag, og jeg måtte virkelig konsentrere meg om det jeg skulle gjøre. Det føltes som om hjernen var full av vatt, og jeg var nesten litt redd for at jeg skulle gjøre noe feil eller glemme. Det gikk greit om noe saktere enn normalt… 

Jeg ble sliten i dag også og mesteparten av ettermiddagen og kvelden har blitt brukt til å slumre i godstolen…. Mye av årsaken til at jeg blir så sliten, er nok ikke bare betennelsene i armene, men også at jeg ikke har vært så aktiv de tre siste ukene og nå skal kroppen i gang igjen.

#jobb #arbeid #sliten #trening #behandling #fotpleie #trøtt #parkeringshus #manglerudvelvære #oppsal #bryn #blogg

10 kommentarer
    1. god morgen.Høres ut som svært aktive dager dette ,ikke bare bare å gå på for fult etter flere dager i ro nei,men det blir nok litt bedre etterhvert )) ta vare på deg selv og ha en fin dag i dag

    2. Det er alltid vanskelig å begynne pån igjen etter opphold..og man blir mer sliten..så jeg håper du snart er inne i det igjen..og så klart så blir du sliten av å gå med vondter.. Så ønsker deg fortsatt god bedring! og håper dagene snart blir litt lettere igjen! Ha en god dag!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Når man har har vært hjemme så mange dager, så blir man jo bare sliten av å være oppegående. På toppen skal man også gjøre noe, hihihi!! I dag er det viledag, og jeg har kommet tidlig hjem, deilig :o))

    4. Koselig å bli møtt med vennlige ord når man kommer tilbake på jobb. Det betyr mye å føle at man blir verdsatt! Tøft å mestre både jobb og opptrening! 🙂

    5. karidansen: Ja det var veldig hyggelig å bli ønsket velkommen, og ikke bare av de nærmeste kollegene heller. Heldigvis ble det en kort arbeidsdag i dag, så jeg prøver å ta igjen meg til en ny lang dag i morgen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg