🌞 Fra varm lørdagkos, til regnvær ☔

For et vær vi hadde i går, det varm varmt fra tidlig om morningen til langt etter midnatt. Jeg var en tur hos bestisen min Anne for å spise god mat å sitte å “ljuge” litt, som fetteren min pleier å si, hehehe. Da jeg kom til Anne gikk vi rett ut på balkongen å satte oss, jeg delvis i skyggen og hun midt i solsteken. Der satt vi å koste oss å skravla i et par timer, før det var på tide å begynne med maten.

Anne hadde allerede gjort klar kyllingfiléne, så de kunne bare legges på grille. Da var det bare igjen å finne fram tilbehøret, salater og grønnsaker. Felix the cat kom med en gang vi hadde satt for å spise, med nesen i været i håp om å få litt kylling. Etter litt stirring på mamsen sin vanket det en liten bit, hihihi!! Når maten fått synke ned litt, ble det jordbær til dessert :o))

Ettersom det var så fint vær ble vi sittende ute å prate helt til klokka dro over midnatt, og jeg bestemte meg for å dra hjem igjen.

Store kontraster i været fra i går til i dag…. Når jeg åpnet mine blågrå øyne til morran i dag sprutregna det så dundret på vannbrettet. Det var tidlig, så jeg dro dyna godt rundt meg og sovnet igjen. Neste gang jeg kom til meg selv var når kirkeklokkene hamret i vei ved 10 tiden, og da kom jeg meg opp. Etter å ha foretatt morgenstellet til kattene gikk jeg ut på balkongen for å gi litt stell til plantene der ute, og etter gårsdagens varme trengte de sårt litt vann.

Innimellom bladene på den Spanske Margeritten fant jeg en sløv og forvirret humle… Den hadde nok forvillet seg inn på balkongen i går, og ikke kommet ut igjen. I den varmen det blir der, selv med vinduene stående på lufting, så var det så vidt stakkar’n hadde flydd sin siste flytur. Jeg så at den rørte på seg og surret litt, og pillet den ned i hånden min. Jeg la noen dråper vann, men jeg vet ikke om den drakk. Uansett så kviknet den mer og mer til så jeg åpnet det ene luftevinduet å satte den ned på vannbrettet. Etter et par minutter ute i frisk luft, begynte den å vifte med vingene og seilte fint ned i klokkebusken til sine artsfrender. Dagens gode gjerning ❤

Balkongkassen min klarer seg også veldig godt, og står så fint… Jeg ser at jeg må ut med saksen senere for å klippe bort noen få avblomstrede og tørre blomster. Selv om det regner bra ute så må jeg nok vanne kassen i dag, for den sitter i ly for det meste av regnet å får ikke nok vann derfra.

Huff så dårlig dette bilde ble da…. Jeg sto en stund å så på måken som ruslet rundt på bakken, og dro opp den ene fete marken etter den andre. På en kabel over bakken satt trosten litt betuttet over at den stjal maten den hadde tenkt til seg selv. Litt lengre unna gikk skjæra å lurte på om den skulle tørre å gå nærmere, men den lot være. Måken gjorde ikke som trosten, samlet all marken i en haug, nei den dro opp en og en for å så spise den. Skjæra gjeter nemlig trosten, og stjeler mange ganger den store fine haugen med mark den har samlet seg, og da blir liv her ute!!

Nå har jeg nettopp hatt naboen inne over en kopp kaffe… Hun hadde behov for å skravle litt, og så syntes hun at jeg har så god kaffe ☕ Det er alltid hyggelig når hun stikker inn uanmeldt, og vi har alltid masse å prate om 😄

Formiddagen har kommet å gått så fort i dag, og nå er det snart på tide å tenke på middagen. Ha en fortsatt fin søndag, sol eller regn 🌞☔

#venninnetreff #venninner #bestiser #middag #sol #varme #vær #regn #humle #livredding #trost #måke #skjære #balkongkasse #søndag #sommer #sommer2016 #juni #juni2016 #blogg

7 kommentarer
    1. Ja stor kontrast fra i går! Det buldret og striregnet i hele natt..og har kommet byger nå på dagen.. HA en god søndagskveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Det lettet litt i sta her, men nå bøtter regnet ned igjen. Det er ikke kaldt så jeg skal sette meg litt ut på balkongen tror jeg :o))

    3. Ikke samme sommerstemningen i dag nei, godt du fikk redda humla…de er jo viktige å ha :)) Flotte blomsterkasser du har ..og fin måke som tripper rundt i gresset :)) Kos deg med søndagskvelden :))

    4. Tok et bad i tjernet mitt i går kveld. Det var deilig etter en svett dag på jobben. Så bar det rett hjem og etpar skiver før jeg fant puta tidlig. Kom mye regn i dag tidlig og litt utover, mange jubler når det regner mtp pollen. Hadde pølser til middag idag så snart blir det kveldsmat og en kanalrunde foran TV. Neste lørdag har jeg fri og det skal bli deilig, det eneste jeg vet om neste helg er at jeg skal en tur til Oslo søndag.

    5. Helge: Kan tenke meg at det var godt med en kveldsbad etter en varm :o)) Nå har jeg også gjort det jeg skal gjøre i dag, og har plantet meg foran TV. Vet ikke helt hva jeg skal se på, men finner nok noe. Får håpe sola kommer og skinner over Oslo igjen når du skal hit :o)) Ha en fortsatt fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg