“Outlander”

I dag har jeg virkelig hatt en ordentlig tv-søndag, hvor jeg har sittet langt ned i godstolen å sett min favorittserie Outlander. Jeg har ikke alltid syntes det har vært så interessant å se på serier som har handling langt tilbake i tid, men denne her er både spennende og interessant. Den ligger ute på Viaplay, og er du på jakt etter en ny serie å se på, så kan denne var akkurat det du ser etter :o))

Handlingen foregår i Skotland på 1700 tallet.. Det begynner med at Clair Randall reiser til Skotland sammen med ektemann etter at andre verdenskrig er over. Han har familie der, og graver tilbake i slektsagaen. En kveld under Samhain er de oppe ved noen magiske steiner for å overvære en seremoni. Da de forlater stedet utpå morgenkvisten glemmer Claire et sjal, som hun neste morgen drar opp for å hente. Plutselig skjer det noe underlig og hun blir forflyttet tilbake til 1700 tallet, og til en verden som er langt mer primitiv enn hva hun er vant med… Det er da eventyret og spenningen virkelig begynner….

Nedenfor følger bilder av noen av hovedpersonene:

Caitriona Balfe: Claire Randall/Fraser

Sam Heughan: Jamie Fraser

Graham McTavish: Dougal MacKenszie

Gary Lewis: Colume MacKenszie

 
Outlander Season 1 Gallery Pictured: Tobias Menzies as Captain Black JackPhoto: Frank Ockenfels 3/Courtesy of Sony Pictures Television

Tobias Menzies: Jonathan Randall og Frank Randal Spiller både Claire’s mann og hans slektning fra 1700 tallet.

Akkurat nå har jeg tatt meg en aldri så liten pause fra serien, men jeg klør etter å se noen flere episoder… Kvelden er ung, så det kan godt hende at det blir et par til innen jeg gir meg for kvelden :o))

#tv #tvseire #outlander #cast #caitrionabalfe #tobiasmenzies #garylewis #grahammctavish #jonathanheughan #skotland #blogg #søndag

13 kommentarer
    1. Så koselig å ha en rolig dag i godstolen med tv serier..jeg kan ikke sitte så mye..så det hadde ikke gått..må gjøre litt annet innimellom..men regner med du også har det..hihih.. har jo vært fint vær her, så jeg har holdt på ute da mannen bygger litt på terrassen, og da må jeg stasje litt da..og rydde.. Ha en koselig kveld med mer serier! Gleder meg til fotball jeg!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Hehehe, nei da jeg har ikke sittet pal hele dagen. Har vært oppe og rørt pÃ¥ meg innimellom, for jeg kan heller ikke sitte stille for lenge av gangen… Da stivner jeg helt. I dag heier vi alle pÃ¥ Island, og krysser fingrene for at de vinner ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg