The legend of Tarzan

I går var vi en tur på Lillestrøm kino for å se The legend of Tarzan… Vi valgt en forestilling som begynte kl 15, for da kunne vi dra hjem for å fyre opp grillen etterpå å lage litt god mat. Jeg hadde ikke lest noen resensjoner om filmen i forveien, og gikk inn i salen med et åpent sinn. Den siste Tarzan filmen jeg så, bortsett fra Disney tegnefilmen, var en utgammel en i svart/hvitt med Johnny Wiesmüller. Det er vel ikke mange av dere som vet hvem han er, tenker jeg :o))

Jeg tror ikke at jeg lyver når jeg sier at vi ikke var mer enn 10 stykker i salen. Det var nesten litt spooky at det var så få der, og man fikk nesten følelsen av at man var der helt alene. Vi satt helt bakerst, og jeg ytterst på raden sånn at jeg hadde veldig god plass til bena mine. Jeg liker ikke å sitte innesperret, så dette var helt perfekt.

Filmen var STOR, og helt fantastisk… Det var magiske og flotte naturbilder med flott musikk til som satte meg helt ut til tider. Dyrene i filmen så helt naturtro ut, og jeg glemte helt at de ikke var ekte. Jeg sliter alltid med å holde tårene borte når dyr har det vondt eller dør, også på film… Da Tarzan og Jane kom gående over slettene og møtte en flokk løvinner, og Tarzan kneler og hilser dem… Da rant det en tåre nedover kindet mitt. Det samme når Tarzans gorilla mamma dør. Jeg går nesten i oppløsning over sånne scener.

Filmen vekslet mellom varme og kjærlighetsfulle hendelser, til rå og brutall vold etterfulgt av død. Allikevel kunne jeg ikke annet enn å bli fasinert av filmen, og jeg mer eller mindre koste meg igjennom det meste av den.

Vi bestemte oss for å dra innom på Metro for å handle litt digg til kvelden + at jeg ville innom apoteket for å kjøpe solkrem til ansikt og resten av kroppen. Da vi kom ut igjen begynte det å regne. Innen vi rakk tilbake til bilen, som vi hadde satt igjen utenfor Kiwi, var vi klissvåte i tøyet begge to. Jeg var så våt på jeans og genser at det så ut som jeg hadde badet med klærne på. Jeg hadde heldigvis en joggbukse med så jeg fikk skiftet til den, mens jeg brukte hårføneren på genseren for å tørke den.

Nede i garasjeannlegget hadde vannet rent inn, og borte ved inngangen til heisene sprutet vannet opp fra kommen. Jeg har ikke sett noe lignende før, mens Anne fortalte at dette var ganske vanlig når det regnet kraftig. Så helt plutselig så stoppet det opp, men da var det også ganske mye vann utover gulvet.

Vi grillet svinekoteletter, og spiste deilig hjemmelaget potetsalat og annen bladsalat. Når maten hadde fått lov til å synke litt ble det litt snoop og potetgull. Vel, det ble vel kanskje litt mer enn bare litt, men det var jo lørdag så da er det vel ikke så farlig.

Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle bli så lenge, for vi hadde planlagt en tur til Blaafarveverket sammen med Annes kusine Brit. Allikevel ble kokken nesten 00:30 innen jeg kom meg avgårde. Da jeg skulle gå ut av bilen inne i garasjen her hjemme klarte jeg å tråkke over med den venstre ankelen. Det gjorde vondt, men jeg tenkte at det går sikkert over.

#tarzan #thelegendoftarzan #kino #film #lillestrøm #kiwi #metro #regnvær #styrregn #flom #vann #lørdag #lørdagskos #grillmat #ankel #blaafarveverket

6 kommentarer
    1. Så herlig 🙂 Er utrolig sjelden jeg er på kino.. men siste gang var faktisk i Lillestrøm. Har jo eldste sønn og familie på Skedsmo 🙂

    2. dedicat: Denne filmen er definitivt verdt å se :o)) Jeg fikk litt av den samme følelsen når jeg så denne filmen, som når jeg som barn satt på bydelskinoen å så den gamle med Johnny Wiesmüller :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg