Fram med fargeboka

I går var bestis Anne på besøk hos meg. De siste lørdagene vi har hatt sammen har, har vi sitter med vært vårt strikketøy. Ikke denne dagen nei, nå var det fargelegging som gjaldt. Jeg kan knapt huske sist jeg hadde det framme, og det tok litt tid å komme inn i det igjen.

Det som var litt trøblete til å begynne med, var å klare å sette sammen rette farger. Etter en stund kom jeg da inn i det igjen, og alt gikk ganske greit.

Når klokka nærmet seg 17:30 så avsluttet vi fargeleggingen og gjorde oss klar til å dra. Vi skulle kjøre M til Gardermoen, for å reise hjem. Han har flyttet og har tømt leiligheten sin denne helgen. Terje og Kine hadde dratt tidligere på dagen med flyttelasset.

De ble dessverre sittende fast ved Bygdøy i 3 timer pga oversvømmelse i veien, og ble veldig forsinket. De var ikke framme før etter midnatt. Vår tur til Gardermoen var langt mindre trøblete.

Vel hjemme igjen satte vi oss igjen ned ved kjøkkenbordet med fargebøkene våre, og vi ble sittende der helt til Anne dro hjem til sitt.

#farger #fargebok #hobby #gardermoen #flyttelass #flytte #lørdag #venninnekveld

14 kommentarer
    1. jeg har også funnet roen med fargelegging,jeg foretrekker fargeblyanter og har jaktet på dei perfekte i sommer,det har kosta litt,men no har eg iallefall funnet noen jeg liker veldig godt )

    2. En koslig hobby dere har der. Var på jobb hele lørdagen i regnvær og var nokså trøtt da jeg kom hjem. La meg nesten med en gang jeg kom hjem, noe blåbærtur ble det ikke. Mend et blir det sikkert seinere denne uka.

    3. Så koselig å sette seg slik og BARE gjøre det! La tanker og hodespinn forsvinne, og leve seg inn i fargene! HERLIG!

    4. Lise Wolden: Da jeg startet med det, for et par år siden trodde jeg ikke at det skulle være en så fin avkobling. Jeg senker virkelig skuldrene når jeg sitter med fargeleggingen :o))

    5. frodith: Hihihi, vi sitter som to “gamle tanter” på hver vår av side kjøkkenbordet å skravler og fargelegger, og vi storkoser oss. Fin avkobling er det jo også :o))

    6. fruensvilje: Jeg begynte med fargeblyanter jeg oså, men syntes ikke jeg får fram fargene sånn som jeg vil. Derfor gikk jeg over til å bruke tusj, og stortrives med det :o)) Man må bruke det man føler best for selv :o))

    7. Helge: Fargelegging er en fin avkobling og kreativ hobby som jeg trives godt med :o)) Regnværet på lørdagen var noe hærk, i allefall for de som forsøkte å komme seg ut av Oslo med bil. Vi var heldig som slapp unna noen oversvømmelser når vi dro ut.

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Hadde jeg vist hvor fin avkobling det var, ville jeg ha begynt med det lenge før jeg gjorde. Når jeg setter meg ned så forsvinner jeg helt inn i tegningen, og blir sittende i flere timer uten å røre på meg… Kanskje ikke så bra det, men gøy er det :o))

    9. Jeg har det liggende klart her, men har enda ikke begynt. Tenkte prøve det av ren nysgjerrighet. kanskje jeg må ta en liten stund i kveld….Takk for påminnelsen…:)

    10. Jeg tror nesten det kan bli en form for “meditasjon” ut av det. Det er sunt å holde på med noe som ikke krever så mye tankevirksomhet – bare kose seg og leke/eksperimentere! Noen ganger er det fint å gjøre noe sammen i stedet for bare å sitte med kaffekoppen og skravle! 😀

    11. karidansen: Du her helt rett i det :o)) Vi har holdt på med dette nå i snart to sammen, jeg litt lenger. Det er jo så morsomt, og så diskuterer vi farger og fargesammensetninger. Vi fargelegger fra samme boka, og sitter på hver vår side av bordet… Allikevel bruker vi så forskjellige fargesammensetninger at ingen tegning blir lik :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg