🎼 Grabben er ikke dÃ¥rlig han heller 🎶

På fredagskvelden var bestis Anne og jeg på konsert nede på Rockefeller her i Oslo. Vi skulle se og høre på Jack Vreeswijk, noe jeg hadde gledet meg til siden jeg bestilte billettene. Jack er sønn av den legendariske Cornelis Vreeswijk, og under denne konserten spilte han sanger av sin far og noen han selv hadde skrevet.

De åpnet dørene kl 19, og vi dro hjemmefra sånn at vi var ute i god tid. Jeg hadde fått en mail tidligere på dagenom at forventet konsertstart skulle være kl 20, og at det var sitteplasser. Jeg kjente at det var en av de beste nyhetene, for jeg hadde hatt store problemer med å stå oppreist i over 2 timer.


(Ikke det beste bilde av Jack, men jeg fikk det ikke bedre)

Jeg vet ikke hva jeg hadde forventet av konserten, men det var iallefall ikke det vi fikk. En lun og fin opplevelse, hvor Jack sang låtene og fortalte bakgrunnen til hvordan de kom til. Bare det var en opplevelse i seg selv, og det var mange fine historier om Cornelis og om han selv. Jeg koste meg igjennom hele konserten, og tiden gikk så altfor fort. Hadde det vært opp til meg, kunne han gjerne ha holdt på enda lenger 😊

Etter konserten ruslet vi ut iaugustnatten, og tok henholdsvis buss og t-banen hjem hvert til vårt. Jeg var litt susete i hode etter vinen jeg drakk, som egentlig ikke var så mye. Problemet var bare det at jeg ikke hadde spist så mye i løpet av dagen, og da gikk det lille jeg drakk rett i toppen. Bare for å ha sagt det, så kom jeg meg helskinnet hjem å jeg gikk for egen maskin uten å bruke hele fortauet, hihihi 😊

#musikk #konsert #vreeswijk #jack #Cornelis #nytelse #opplevelse #rockefeller #august #sommer #sommer2016 #august2016 #blogg

12 kommentarer
    1. Det var en fin aften for dere. Bra at konserten ble god og at det var kanskje et høydepunkt i august. Er dessverre altfor sjeldenn på slikt noe men bør sette av noen kvelder til konserter iløpet av høsten.

    2. sÃ¥ bra det ble bedre enn forventet da. Kunne gjerne tenkt Ã¥ gÃ¥ og høre pÃ¥ han jeg ogsÃ¥. Det passer nÃ¥ godt Ã¥ drikke litt vin til en slik konsert….:)

    3. Helge: Dette er en av mange ting vi skal på denne høsten, men denne konserten var en højdare ?? Vi har blitt riktig flinke til å gå i teater, konserter, musikal og kino den siste tiden. Det er gøy å ha noe å se fram til, og fine opplevelser som kan hentes fram senere.

    4. maiken: Han kommer tilbake til Norge, noe han informerte om. Som sin far holder han konserter i hele landet. Du får passe på neste gang. Vin passet utmerket, bare synd man tålte så lite, knis!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg