😄 Smiiiiiil 😄

Det å ta t-banen kan mange ganger være litt deprimerende, i alle fall om morningen hvor man selv er ganske trøtt å uopplagt så det holder. Når man står eller sitter på banen og observerer sine medpassasjerer så er det ikke mange som smiler eller ler. De aller fleste sitter helt alvorlig å glor ned på mobilen sin, eller har lukket øynene å hører på musikk. 

Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg noen humørbombe, men jeg er ikke noen dysterkvist heller. Som de aller fleste så står jeg litt i min egen verden å lytter til min musikk å håper at reisen snart skal være over. Jeg har prøvd å høre på lydbok, men det er så mye rundt meg som distraherer meg at det ga jeg fort opp.

I dag sto jeg helt først i den ene vognen å kikket innover i den foran, og observerte alle de som satt der. Alle var gravalvorlige, bortsett fra en fyr… Han satt helt alene med ørepropper i ørene, og var den eneste på hele vogna som smilte. Det var som han lyste av godt humør, og det var virkelig så smittende. Jeg kjente at jeg ble i godt humør, og plutselig merket jeg at det rykket på hver av munnen å plutselig sto jeg der å smilte selv også. Da jeg kom til Jernbanetorget var jeg i veldig godt humør, og var veldig klar til å starte arbeidsdagen.

Konklusjonen er at vi burde løfte blikket i blant, og smile til våre medmennesker :o))

#smil #humør #glede #gledespreder #alene #tbanen #reise #tilfra #blogg

16 kommentarer
    1. Enig, et smil koster så lite og kan bety mye for noen på din vei :)) Men sånn tidlig på morran får en være unnskyldt om en er litt i sin egen boble..hehe.. God natt <3

    2. Ja det er helt sant! og smil til verden, og verden smiler til deg! er veldig rett..men det er alt for mange som låser seg inne i sin egen lille boble i offentligheten.. HA en smilende god dag!

    3. Mange trøtte fjes om morran, men også ansikter med flere lag med sminke. Men alle har som mål og gå gjennom dagen som et positivft menneske. Alle de andre studerer deg, man blir kanskje skremt av tanken men slik er det. En vits og et smil kan gjøre så mangt. Et smil møter man kanskje rundt neste sving. Ha en fin dag.

    4. frodith: Vi er nok mange i den klubben tenker jeg, selv om jeg kanskje ikke ser så mye på mobilen under t-baneturen så hører jeg jo på musikk på den :o))

    5. fruensvilje: Nesten alle pÃ¥ t-banen sitter med hodet ned i mobilen Ã¥ leser pÃ¥ noe… Jeg har en teori om det som gÃ¥r ut pÃ¥ at da slipper de Ã¥ fÃ¥ øyekontakt med noen, og kanskje mÃ¥ vise en eller annen følelse som Ã¥ smile :o))

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tror mange er lykkelig når de kan hente fram mobilen, og unngår å måtte få øyekontakt med de som sitter rett ovenfor eller i nærheten. Hehehe, det kunne jo hende at de måtte dra på smilebåndet vettu :o))

      Selv fikk jeg en strålende smil av en liten gutt på t-banen til morran i dag, og da jeg smilte tilbake ble pappan veldig blid og sikkert litt stolt at sin flotte sønn og så smilte han også :o))

    7. Helge: Dagen i dag startet med at en liten gutt kikket opp på meg, i det vi skulle gå av banen. Han kikket på meg, og så smilte han verdens største smil. Man måtte jo bare bli i godt humør av en sånn liten humørspreder :o))

      Jeg tror vi har blitt så avhengig av å snakke med hverandre via mobiler og chatter av en art, at for mange er det vanskelig å prate med et ordentlig menneske!

    8. Ja, et smil gjør veldig mye med både den som gir og får, og så får man forhåpentligvis et smil tilbake også. Jeg pleier ikke å gi penger til tiggere, men et hei og et smil får de og håper det hjelper litt i livet deres. Nå har jo mob.tlf. blitt datamaskiner, så mange slår nok ihjel reisetiden med å kikke på nettet, men vi burde nok se mer rundt oss når vi er sammen med andre.

    9. Hanne Beate: Jeg tror det er viktig at innimellom legger bort telefonen, og får litt øyekontakt med andre mennesker. Til slutt kan man fort bli litt sky og reservert ovenfor andre mennesker man ikke kjenner. Hihihi, man blir jo lett revet med av alvoret rundt seg i sånne settinger, og plutselig står man der som en dysterkvist å stirrer ut igjennom vinduet :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg