StrÃ¥lende start pÃ¥ dagen…

Nei, egentlig ikke… Jeg skulle inn i skapet under benken for å hente frem den milde såpen, jeg bruker for å vaske baken til Ronja når det trengs. Hun er fortsatt litt rund i magen sin, og kommer ikke helt til. Da må mamsen gi en hjelpende hånd. Synet som møtte meg når jeg åpnet skapdøren var dette klinet…

Flasken med grønnsåpe var helt tom, og på bilde kan man jo se hvor innholdet er… Kjenner at jeg er veldig glad for at jeg valgte å beholde disse plastbunnene da jeg ryddet i skapet for noen uker siden. Vurderte å kaste dem, men tenkte at kanskje det kunne være greit å sette alle flaskene opp i dem. Just in case, det skulle skje et uhell… Det var jo nettopp det som hadde skjedd her.

Da ble det ikke bare pus som fikk seg en vask, men også alle flaskene med diverse såpeprodukter måtte skyldes rene for klinet. Siden grønnsåpen hadde kommet ut i friluft, hadde den jo også stivnet litt og blitt ekstra klissete. Nå har den blitt sendt nedover i rørene, og alt er rent å pent igjen. Siden jeg har vært helt tett i nesen har jeg ikke kjent lukten av grønnsåpen, når jeg har åpnet den andre døren for å hente ut forskjellige ting. I dag har nesen klarnet litt, så da kjente jeg det vettu!!!

Frøken Ronja er veldig fornøyd, og sprader rundt med høy haleføring etter morgenbadet… Akkurat på bildet ligger hun på skrivebordet, og tar seg til rette når jeg forsøkte å fargelegge litt. Det gikk jo selvsagt ikke med henne liggende der, noe hun selvsagt var klar over… Katter legger seg ikke midt opp i det man holder på med uten grunn, nei de vil ha all oppmerksomheten din. Spiller ikke noe rolle om du kjefter på dem eller godsnakker med dem, så lenge du vier dem din fulle oppmerksomhet, hihihihi!!

Nå har begge to flyttet seg ut på balkongen, og ligger rett ut å koser seg i varmen…. Selv har jeg ikke våget å oppholde meg i varmen etter at jeg ble forkjølet, i frykt for at jeg skulle bli enda verre enn jeg var. Vet egentlig ikke om det var mulig, men….!!!

#grønnsåpe #trøbbel #klin #skylle #vaske #pus #katter #ronja #ronjathecat #forkjølelse #blogg

16 kommentarer
    1. Du allmektige du altså.. vaske den fine katta i grønnsåpe og så fargelegge den etterpå, før du lemper den ut i det fri??,, her går det for seg skjønner jeg 😛 😀

    2. Snippen: Denne helgen har vært bedre enn den forrige, siden min kraftige forkjølelse nå ser ut til å slippe :o)) Måtte jo stikke innom bloggen din da vettu, og ser du er Telemarking som jeg opprinnelig er :o))

    3. Hun Ronja er bare skjønn da. Men må altså vaskes med grønnsåpe innimellom 😀 Godt du hadde den plastsaken under vasken der, så slapp du enda mer vask 🙂

    4. Bra at du har hatt en fin helg, min helg har vært så som så. Missforståelser kan føre til så mangt men alt ordner seg nok håper jeg. Ser frem til og få mitt nye kombiskap hjem i morgen. Isen smelter og melka blir kald i det jeg har. Ha en fin kveld.

    5. frodith: Ronja er verdens hærligste pus, som elsker å ligge i fanget til mamsens sin :o)) Nei da, jeg bruker ikke grønnsåpen i baken på henne, der er det kun Dr Greve som slipper til gitt :o))

      Veldig glad for at jeg slapp Ã¥ fÃ¥ det klinet utover i benken… Da hadde det sigd innimellom alle kriker og kroker.

    6. Helge: Forkjølelsen har nÃ¥ endelig begynt Ã¥ slippe taket, sÃ¥ jeg kan begynne Ã¥ leve et normalt liv igjen :o)) Ai, kjedelig nÃ¥r kombiskapet ikke vil mer… Skjedde med meg for noen Ã¥r siden… Heldigvis for meg var det kjøleskapsdelen som gikk og ikke fryseren. Ha en fortsatt fin kveld :o))

    7. Mariann Sæther Tokle: Heldigvis er det bare Ronja som må ha litt hjelp. Å komme med noe vått til Vinja (søsteren) kan jeg bare glemme. Hun er så nøye med pelsen sin, og ingen andre får lov til å stelle den. Nådigst børste og gre :o))

    8. en slik plaskasse har jeg også i kjøkkenskapet mitt ,veldig greit når det skal vaskes ja,da en slipper å ta ut en og en flaske ) men helst burde jo såpen holde seg oppi flasken da hi hi .
      ja pus vil ha oppmerksomhet,men det nytter ikke når en skal fargelegge nei ))

    9. fruensvilje: Hadde dette skjedd mens flasken var ny, ville jeg ha gått tilbake til butikken med den. Nå var den halvfull, og det var en stund siden jeg hadde kjøpt den. Kommer nok ikke til å kvitte meg med plastkassen med det første :o))

      Hehehe, ja pusen vet å skaffe seg oppmerksomhet :o))

    10. Det var godt det var grønnsåpen som var lekket ut..det lukter jo bare godt!! hihi.. Så søt katte pusen er!

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det kan du si, jeg hadde en flaske med salmiakk der også, og det hadde vært mye verre. Ronja vet å gjøre seg til når det er noe hun vil :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg