Det har blitt bedre…

Det er ikke så veldig lenge siden man omtrent ble dyttet inn igjen på t-banen når man skulle gå av… Det var så ille noen ganger at jeg holdt nesten på å ikke komme av, innen dørene ble lukket. Bærmen som sto på perrongen var så opptatt av at de skulle inn, at de ikke ville slippe folk av. En av årsakene var nok at de vill kapre seg en av de få ledige sitteplassene, og noen brukte albuene for å få det til…..

Det har vært veldig fokus på dette at, den som står ute på perrongen skal stille seg til siden for å slippe folk av innen de selv går på. Folk har blitt veldig flinke til dette, og jeg nesten ikke huske sist gang noen presset seg inn før jeg kom meg av. Det er sikkert noen som fortsatt ikke viser hensyn, men dem har det definitivt blitt mindre av.

Hvilken opplevelser har du rundt dette temaet?
Syntes du det har blitt bedre?

#tbanen #tbanekultur #høflighet #bedring #blogg

4 kommentarer
    1. dvergpinschere i mitt hjerte: Hehe, da opplever du nok ikke så mye av dette nei. Det har vært ganske ille i mange år, og jeg er virkelig glad for at det ikke er så ille lenger :o))

    2. fruensvilje: Det har nok hent at togføreren har ropt ut i høytaleren, om folk må vente med å gå på til alle har kommet av. Noen klarer jo ikke å vente uansett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg