Var det alle?

For litt under en uke siden var jeg i banken, for å skaffe meg et nytt bankkort. Mitt gamle var dels så slitt at det satt fart i minibanken, pluss at bilde var 15 – 20 år gammelt, så det å det levde på overtid. Allerede før helgen fikk jeg melding om at kortet var sendt meg, og at det ville dumpe ned i postkassen om noen dager. I dag dukket det opp…

Det er ikke bare bare å få seg nytt bankkort i disse tider, hvor man faktisk har registrert det både her og der for å kunne betale diverse abonnementer ol med. Nå i kveld har jeg forsøkt å huske alle stedene jeg trenger å oppdatere kortet, og det var neimen ikke lett gitt. Jeg har nok ikke fått oppdatert alt, men de som trekker meg månedlig og Norsk Tipping har jeg da fått ordnet med nå i kveld.

Jeg trodde jeg hadde HBO-kanalen også, men når jeg forsøkte å logge meg påsto de at jeg ikke var registrert der. Det er jo litt merkelig, for jeg registrert meg og jeg har blitt trukket for abonnementet. Kan hende jeg forsøker å registrere meg senere hvis jeg får lyst til å ha det igjen. Nå er det vel ikke så mye spennende på den kanalen, at det blir noe stort savn å ikke ha den kanskje.

Det jeg ikke har fått ordnet med i dag, dukker nok opp når de ikke får trekt meg tenker jeg…. Det er enda godt at det er noen år mellom hver gang man får nytt kort, for ellers hadde det vært bare pes og mas!!

#bankkort #oppdatering #fornye #gammelt #slitt #trekk #hbo #blogg

10 kommentarer
    1. hmmmmm,jeg har da ikke måttet registrere meg noen steder når jeg har fått nytt kort,det går automatisk.Selv da jeg gikk fra postbank til DNB har jeg ikke måttet gjøre noe,

    2. Jeg trodde man beholdt samme kontonr… men kanskje kortnr er annerledes ja..hmm..ikke tenkt over..og jeg fikk nytt kort før sommeren..men sÃ¥ har jeg ikke registrert det sÃ¥ mange steder..tror jeg..hihih

    3. Jeg mista visakort 3 ganger iløpet av 2 Ã¥r, hver gang min feil. Sperra kortet hver gang og gikk i banken og fikk nytt. Banken lurer pÃ¥ vel hva slags somplepave jeg er som mister det sÃ¥ ofte. Men nÃ¥ er det nok – man lærer av slikt. Alt tar tid og gebyrer er det over alt.

    4. fruensvilje: Jeg betaler ekstra for bl.a. noen filmkanaler utenom Canal Digital, og for at de skal kunne trekke meg automatisk hver måned må bankkortnr. registreres. Gjør det ikke det får de ikke trukket meg. De regningene som havner i nettbanken, er det ikke noe problemer med. For de trenger jeg bare å godkjenne, hvis det ikke er avtalegiro da :o))

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har heldigvis samme bankkontor nr., men når du får et nytt kort så får du også et nytt kort nr. Dette må jeg endre hos bl.a Netflix og Viaplay mm, som ikke sender ut regninger. Tror jeg klarte å endre alle i løpet av kvelden i går, så nå skal alt være OK

    6. Helge: Det er kjedelig å miste visakortet 3 ganger, for det er så mye styr som må ordnes sånn at ikke folk kan ta ut penger på kontoren ol. Jeg har vært heldig å unngått det, men det kan skje de beste.

    7. Siv Svanem: Ã… der minnet du meg pÃ¥ at jeg mÃ¥ ordne med regionsperre pÃ¥ mitt kort. Hadde det pÃ¥ det gamle!! En venninne ble kontaktet av banken tidligere i Ã¥r, med samme info, men der var det noen som hadde klart Ã¥ fÃ¥ tak i hennes informasjon Ã¥ rensket kontoen… Heldigvis for henne og uheldigvis for dem sÃ¥ sto det kun 320,- pÃ¥ konto…

    8. Søtmonsen ): Det er litt av en jobb å oppdatere alle steder, og jeg trodde jeg hadde klart å rette alle steder. I går oppdaget jeg at jeg ikke hadde ordnet med Stortel, hvor lydbøkene ligger :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg