🍂 Fortsatt balkongliv 🍁

Det er vel ikke så veldig varmt ute i dag, men på formiddagen tok jeg på meg litt lune klær å satte meg på balkongen med kaffekoppen. Kattene var allerede ute, og fulgte med på en stor flokk med trost som holdt leven i buskene nedenfor. De har nå endelig begynt å samle seg for å flytte til varmere breddegrader.

Sola som har stått høyt på himmelen hver eneste dag i en god stund, ja den glimret med sitt fravær i dag dessverre. Hadde den vært framme ville det vært veldig vamt å godt ute på balkongen, men himmelen var grå og det blåste og fortsatt gjør det ganske mye. Selv om jeg har innglasset balkong, så merket jeg at det blåste, for noen åpninger er det jo her og der!

Ronja sitter med stivt blikk å følger pippippen utenfor 😃

Jeg hadde det ganske behagelig jeg, der jeg satt godt i innpakket i Langedrag-jakken min og de grisete tøflene mine, knis!!!

Vinja fulgte pippen fra vannbrettet, og det var ikke en bevegelse som unngikk blikket hennes :o))

Trosten har for vane å raide alt av bærbusker når de samles sånn, og siden de ikke er så mye av det hos oss var jeg litt bekymret for de jeg hadde i balkongkassen. Før hadde vi et par rognebærtrær ned i skråningen, men det har blitt sagd ned siden det ble så digert. Heldigvis holdt de seg unna balkongkassen, i denne omgangen iallefall!!

Etterhvert ble det litt kjølig å sitte der, så jeg trakk inn å satte på vifeovnen å sank langt ned i godstolen ☺

#balkongliv #uteliv #høstdag #høst #høstvær #katter #ronja #vinja #kaffe #formiddagskaffe #trost #trekkfugler #flokk #bær #balkongkasser #blogg

12 kommentarer
    1. Frista ikke Ã¥ sitte pÃ¥ terrassen her i dag…men ser koselig ut pÃ¥ bildene dine, selv om jeg skjønner det ikke var sÃ¥ veldig varmt :)) Inne har jeg pÃ¥ varmovner nÃ¥..ikke glad i at det er huskaldt 🙂 Ha en fin kveld <3

    2. annebe: Det er jo lunere hos meg enn på en åpen terrasse, men det ble kaldt for meg også etter en stund. Trives egentlig best når det er varmt å godt, og nå har jeg satt vifteovnene på fult å den blåser rett på meg, herlig :o)) Ha en super kveld du også ?

    3. Søtmonsen ): Jeg hadde tenkt å ta meg en liten gåtur, men når jeg kjente hvor mye det blåste, ombestemte jeg meg. Mye bedre inne foran vifteovnen :o))

    4. Søte tøfler du har og den katten ser vÃ¥ken ut – holder liksom vakt pÃ¥ balkongen og passer pÃ¥ matmor. Bare man kler seg litt sÃ¥ gÃ¥r det fint og sitte ute. Men snart er det minus om natten sÃ¥ dermed mÃ¥ man finne frem dynajakka. Den har jeg brukt allerede noen dager og bra er det.

    5. Ja været forandrer seg fra dag til dag..det snødde på fjellet..men gudskjelov ikke noe her på Hurumlandet..Men deilig å nyte frisk luft på balkongen om man har nok klær på seg..

    6. Helge: Tusen takk, jeg er veldig glad i disse tøflene. Liker helst Ã¥ gÃ¥ barbent, men det gÃ¥r dÃ¥rlig nÃ¥r det er kaldt. Det var veldig deilig Ã¥ sitte ute pÃ¥ balkongen. Jeg var godt kledd sÃ¥ det gikk greit en god stund. Hadde jeg vært mer i aktivitet, hadde jeg holdt varmen lenger…. Foreløpig har jeg ikke funnet fram dunkÃ¥pa, men en kjukkere jakke har jeg funnet fram Ã¥ tatt i bruk :o))

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Det gikk veldig greit å sitte der en god stund, men etterhvert ble jeg kald så da var det godt å komme inn igjen. Akkurat nå er gradene på litt under +7C ute her i Oslo, så det har definitivt skjedd forandringer der de siste dagene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg