Glad i mamsen sin

Som jeg fortalte tidligere i dag, var ikke formen på topp og jeg trengte å slappe av å hente meg inn igjen etter at jeg kom fra jobb. Da jeg sank ned i godstolen min kom Ronja for å ligge i fanget. Jeg passet på å gre henne med stålkammen, før hun la seg til for å få has på noen tover i pelsen. Etterpå la hun seg godt til rett i fanget mitt, og lå der å koste seg mens hun malte så høyt og hypnotiserende at jeg sovnet. Søsteren Vinja hadde også lyst til å ligge i fanget, men Ronja breia seg såpass mye at hun ikke fikk plass.

Jeg var litt kald, men med en varm pus i fanget og et lunt sjal rundt skuldrene ordnet det seg vettu :o)) Det er litt deilig med sånne ettermiddager, hvor man bare kan synke ned i godstolen å kjenne at søvnen sakte men sikkert tar over kroppen.

Nå har klokka løpt fra meg igjen, og jeg burde selvsagt ha vært i seng for lenge siden. Må opp grytidlig i morgen, for Forden skal til leveres kl 7 på verkstedet for å skifte til vinterdekk. De spør alltid om jeg vil vente på den, men de bruker dessverre så lang tid at jeg har ikke anledning til å vente. Derfor leverer jeg den bare, og henter den igjen på veg hjem fra jobben senere på dagen.

#katter #kos #male #kattekos #ronja #vinja #sove #forden #dekkskift #vinterdekk #blogg

6 kommentarer
    1. karidansen: Det har du helt rett i, og når jeg kommer så langt til å legge meg i senga er den andre pusen min der med gang. Hun skal nemlig ligge på armen eller oppå meg :o))

    2. SÃ¥ koselig med kosekatter!! ja da er du riktig skodd med bilene! Vi venter fortsatt..til siste liten..hihih

    3. fruensvilje: Da kattene var yngre, var det Vinja som kunne ligge i evigheter i fanget på kvelden. Nå kommer hun når jeg skal legge meg, og Ronja har tatt hennes plass i fanget mitt i stedet. Du skal se henne der hun flyr rundt stolen min flere ganger å kikke opp, og venter på at jeg skal legge noe i fanget så jeg ikke blir så hårete på klærne.

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: De er noen ordentlig koseklumper begge mine to, og når jeg kommer hjem fra jobb løper de meg i møte å mjauer :o)) Jeg kunne nok ha ventet litt til med å skifte dekk jeg også, men så tenkte jeg at plutselig er snøen her akkurat når jeg skal et sted jeg må kjøre. Det har skjedd noen ganger :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg