Da kan jula komme 🎄

Utenfor er naturen dekket av et lag med rim, og det får det til å se litt vinterlig ut. Jeg er ikke så veldig glad i vinter å snø i utgangspunktet, men når vi kommer til desember så syntes jeg at det hører med.

Nå som det bare er 8 dager igjen til jul, kunne det godt komme syntes jeg 🌨

Jeg er fortsatt ikke bra, og når noe skal gjøres må jeg gjøre det over flere dager. Jeg hadde ment å gjøre rent og sette opp juletre på onsdag, men jeg måtte dele det opp over to dager.

På onsdag gjorde jeg rent og det tok meg noen timer, og etter det var det ikke så mye energi igjen.

I går torsdag derimot kom treet opp uten de stor anstrengelser. Det er så koselig å pynte treet, med ny og gammel pynt. Den gamle henter fram kjære minner om de som ikke lenger er blandt oss, og som er savnet.

Hvert år har jeg et lite problem med at kattene løper bak og under treet. Det som da skjer er at treet flytter seg og noen ganger svaier faretruende. For å unngå dette kjøpte jeg et "skjørt" i flettet pil, som treet står opp i. Smart løsning egentlig 😊

Jeg kjøpte det på Europris, og jeg var sikker på at den på 50 cm ville passe. Gjorde jo ikke det, og jeg måtte kjøre ned å bytte den i en på 60 cm som passet helt perfekt.

Nå er alt i boks å jula kan bare komme 🎄

#vaske #rengjøring #jul #juletre #europris #skjørt #sliten #energiløs #blogg

18 kommentarer
    1. Så koselig det har blitt hos deg da :). Jula sitter liksom å venter på seg sjøl :).
      Noe ganger er det slik, at en må bruke tid fordi alt ikke fungerer. Men ønsker deg en kropp på parti framover.

    2. SÃ¥ fint tre du har, litt av en jobb nÃ¥r man skal gjøre det alene. Skal hjelpe foreldrene mine med det en dag til uka. Kjøpte den siste gaven igÃ¥r, det var til min søster som jeg gir 3 gaver i Ã¥r, 6 kubbelys fordelt pÃ¥ 3 pakker er greit nok, gavebudsjette mitt i Ã¥r var pÃ¥ 2500 kroner, kom i mÃ¥l litt under. Katter og juletrær er en utfordring. Kattene til ei tante av meg klatra opp i det sÃ¥ det var det treet – mange Ã¥r siden men ikke slikt skjer. Fikk Ã¥rets første julekort i Ã¥r fra ei tante av meg – det blir ingen eller fÃ¥ herfra – men kan aldri si aldri.

    3. NÃ¥ var det skikkelig jul hos deg ja 🙂 Her er det NULL ennÃ¥ 😀 Og vet ikke om det blir stort mer…Greit nok, det er mer enn nok andre steder..He-he

    4. Ja det er lurt Ã¥ dele opp ting..det har jeg blitt kjempe flink til..Energiøkonomisering heter det..hihih. Kjempe fine de kurvene under ved foten ja..jeg har invistert i trÃ¥dløse lys i Ã¥r…blir spent pÃ¥ det..for jeg HATER de ledningene og surret..og at jeg ikke fÃ¥r sette lyset der jeg vil!! hihihi. .men treet er ikke kjøpt inn engang her enda..lenge til jul!! hihihi..kos deg med julestemning, og fortsatt god bedring!

    5. SÃ¥ mye fin julepynt, og koselig Ã¥ ta fram igjen den gamle pynten som man husker fra barndommen. Vi har ogsÃ¥ gamle glasskuler, fugler m/stjert m.m., men de ble litt færre da junior absolutt skulle være med og pynte juletreet. Smart Ã¥ dele opp pyntingen sÃ¥ ikke alt mÃ¥ gjøres pÃ¥ en gang, – fortsatt god bedring!💕

    6. annebe: Tusen takk :o)) Nå er alt i boks her hos meg, og jeg kan bare nyte den siste uken fram til julaften. Det er uvant, men veldig deilig. Ha en fortsatt fin søndag og førjulstid :o))

    7. Helge: Det er litt av en jobb å pynte treet ferdig, men det var nok litt verre når jeg hadde ekte gran. Da skulle den plukkes ut, inn i bilen med det som det fører med seg, inn i heimen å tilpasset til foten osv. Alle som har forsøkt seg på det, vet hvor vanskelig det kan være, pust! Heldigvis klarer ikke kattene mine i treet, men de smaker litt på det å gnur seg inntil det. Jeg er også i boks med julegavene, og de siste skal avleveres i morgen. Det har nok blitt litt mer penger brukt enn jeg hadde tenkt, men ikke skremmende mye heldigvis.

    8. frodith: Det er det som er det fine med jula, man kan gjøre akkurat som man vill. Overpynte eller bare litt… Begge er like greit. Jeg hører nok til den første kategorien, selv om jeg har nedskalert noe de siste Ã¥rene.

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: I år hadde jeg ikke noe valg, og måtte dele opp julestyret. Jeg kjøpte nye lys hos Rusta i fjor, og de er supre selv om de er på strøm. En ring med mange lyslenker med ledlys. i toppen har jeg i år batteridrevet stjerne.

      Deilig å være helt ferdig for en gang skyld ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg