Utveksling av julegaver

Når man går sykemeldt over lenger tid, som jeg har gjort en stund, blir det ofte sånn at man sitter opp lenge og sover litt for lenge neste dag. I dag derimot måtte jeg opp tidlig, for jeg hadde avtalt med fetteren min å komme en tur til han og kona.

Hvert år på denne tiden drar vi på besøk til hverandre for å utveksle julegaver… Det var vel egentlig sånn at de skulle ha vært hos meg denne gangen, men jeg følte at det var helt greit å dra til dem. Ettersom jeg fortsatt sliter med vondter og lav energi i kroppen, kunne jeg selv bestemme når besøkes skulle avsluttes.
 

“Pakker til deg og pakker til meg”

De disket opp med en deilig lunch med masse godt pålegg, og vi benket oss rundt spisebordet å skravlet i vei. Det er ikke så ofte vi treffes, men når vi gjør det er det utrolig hyggelig. Vi har aldri manko på samtaleemner, og praten går flittig over bordet. Jeg hadde med meg et par gaver, og dro hjem med to trodde jeg. Da jeg kom hjem var det faktisk tre 😮 Når klokka ble sånn ca 14 brøyt jeg opp, for jeg hadde noen gjøremål som jeg skulle ha gjort innen jeg dro hjem. Hadde ikke lyst til å sitte fast i rushtrafikken……!!!!

Jeg hadde noen julekort som skulle sendes, og dro innom Metrosenteret på Lørenskog for å kjøpe frimerker å få dem avgårde. Det var en liten kø som gikk i sikk sakk, men det gikk i grunnen ganske raskt. Tok en aldri så liten runde å kikket på senteret mens jeg nå først var der, og endte jo opp med noen handleposer jeg ikke hadde forutsett!!

Nå ble det jo sånn at jeg unnslapp jo ikke rushtrafikken allikevel, og endte opp i å bruke 25 minutter fra Alnasenteret til Brynsenteret. En tur som maks tar 5 minutter når det ikke er noen trafikk. Jeg hadde det veldig bra der jeg satt jeg, for radion var stilt inn på P7 Klem Julekanalen. De kjører julemusikk hele døgnet, og jeg sang høyt og falskt å koste meg glugg i hjel, hihihihihi!!

Når jeg kom hjem sånn rundt 17:30 var jeg skrubbsulten, men også ekstremt sliten…. Så etter at jeg hadde spist, og satt lettere henslengt i godstolen å slappet av gled jeg inn inn i drømmeland å kom ikke til megselv igjen før mobilen ringte en stund senere. Jeg har vanskelig for å sovne når jeg går å legger meg, og kan ligge våken i timesvis innen jeg endelig får sove. Jeg håper virkelig at det snur seg, for det er ekestremt slitsomt å holde på sånn!!

#julegaver #jul #familiebesøk #sammenkomst #hygge #kos #handle #rushtrafikk #sang #musikk #blogg #desember #desember2016 

16 kommentarer
    1. Søtmonsen ): I morgen kommer det til å bli en super dag, og det vet jeg for jeg skal endelig til frisørdamen å få orden på fjonene. Det skal bli godt å få fasong på det igjen, for nå føler jeg meg som en utslitt skurefille, hihihi!! Ha en fin dag i morgen du ogå :o))

    2. hørtes ut som en trivelig dag ) og helt sikkert supert med julemusikk i bilen hi hi .
      Jeg kommer meg ut av sengen i 7 tiden hver morgen,det bestemte eg meg for den dagen jeg ble uføretrygdet,vil ikke tilate meg å snu døgnet,men no har jo jeg en mann også som jeg må ta hensyn til

    3. Så kjedelig det der med å sovne på sofaen..ødelegger nattesøvnen..jeg sovner sjeldent i godstolen..har for mye å følge med på..hihih.tv og pc og hunder..Men de få gangene jeg gjør det..ja da ødelegges nattesøvnen helt klart..Best å prøve å snu det..for det blir vanskelig å begynne å jobbe igjen når man har snudd om på alt.. koselig med pakkebytte..det skal vi i dag..Ha en god ny dag!

    4. Godt med slike koselige dager, og er jo mye det denne måneden handler om for mange. Tror svært mange av landets voksne damer sliter med søvn. Er om å gjøre å finne sin måte å leve med det på. God videre dag til deg.

    5. Fikk 2 nye julekort i dag – det er tydeligvis t folk ikke har glemt tradisjonen med julekort. Men jeg skriver ikke den slags lengere – vet ikke helt grunnen – mail er tross alt raskere og enklere. Men jeg tror mange kutter ut mail som julekort inntil jul.

    6. fruensvilje: Jeg må nok begynne å skru litt på døgnet igjen, for å komme inn i mer normale døgnrytmer igjen. Mye av dagen blir borte for meg når jeg sover så lenge, ikke bra i det hele tatt. Ja julemusikk må man ha vettu, og i bilen er det bare jeg som hører hvor falsk jeg synger, hihihi!

    7. Det er koselig å dra på besøk med julegaver og få med seg hjem. Jeg har fortsatt noen julegaver som skal pakkes inn og leveres. Før skrev vi masse julekort, men det har blitt færre av det, – og nå har vi jo fått facebook til å sende hverandre julehilsener også.

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Nå har det blitt sånn at jeg faktisk ikke klarer å la være å sovne i godstolen. Helt håpløst, for jeg kan sitte å ordne med noe på pc’n, se på en spennende film eller kose med en av kattene, og før jeg vet ordet av det er jeg langt inn i drømmeland, zzzz!! Men, når det er sagt så må jeg nok prøve å snu om litt på døgnet allikevel :o))

      Ha en fortsatt fin tirsdag :o))

    9. maiken: Jeg har ikke så mye familie igjen i den “adopterte” familien min, og derfor er det veldig hyggelig å treffe de få som er igjen. Spesielt på et sånt uformelt besøk, og bytte julegaver. Jeg hører at jeg ikke er alene om å ha problemer med å sove. Jeg finner nok ut av det og kommer inn i en litt annen døgnrytme etterhvert, og da blir det nok enklere å falle i søvn også :o)) Ha en fin dag videre du også!

    10. Helge: Åååå, det er så synd at folk har sluttet å sende julekort. For det er en sånn fin tradisjon, og så hyggelig å få å fylle opp julepostmappen på. Selv sendte jeg avgårde 19 julekort i går, men jeg får neppe så mange tilbake.

    11. Hanne Beate: Jeg bruker facebook og andre sosiale medier flittig hele året, men jeg syntes at når det gjelder julehilsner så er det mer hyggelig å få dem i postkassen enn på Facebook ;o)) Det er veldig koselig å dra ut å “bytte” julegaver, og i går ble en veldig hyggelig dag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg