Fin start på dagen

Etter å ha sovet godt igjennom hele natten, sto jeg opp å laget meg en deilig frokost. Det er ikke ofte jeg sover igjennom hele natten for tiden, men i går var jeg ekstremt sliten å så fort hode mitt traff puten var jeg borte. Så da jeg slo opp øynene, følte jeg meg helt utvilt å opplagt :o))

Den nye te-kannen hadde sin premiere til en sen frokost, sammen med et par skiver brød med sylte. Jeg kjøpte en julete i løsekt her for noen uker siden, og den er virkelig god. Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte mer av den, men det går vel ann å få tak noe mer i en spesialforetning.

Vinja nyter hverdagen med å ligge å kose seg oppe på kloretrommelen, og der venter hun på at mamsen hennes skal komme å gi henne masse kos. Hun får også masse av det å syntes egentlig livet er helt hærlig.

Ronja på sin side er veldig begistret for juletreet, og er stadig borte å smaker på det, undersøker gavene og studerer veldig på hvordan hun skal komme bak det. Det er nemlig ikke så enkelt for henne, nå som jeg har satt julegavene sånn at det ikke lenger er fri pasasje til å bare løpe rundt. Dette syntes hun selvsagt er veldig irriterende.

Ellers er det jo så mildt ute nå at jeg kan ha balkongdøren oppe litt, og da kan kattene få komme ut å lufte seg litt. Det setter de stor pris å løper ut og inn i et sett. Det er ikke bare de som er glad for at det er mildt, for det er jeg også pga av kroppen min fungerer bedre da… Allikevel savner jeg nok snøen, for i mitt hode skal det være hvit jul… Akkurat det kan vi nok se langt etter iflg yr.no i allefall.

Nå skal ribba mi saltes og peppres sånn at den kan ligge å gose seg å få fin smak til jeg skal steke den på julaften.

Ha en strålende førjulsdag 🎅🤶

#sove #utvilt #frokost #tekanne #julete #katter #kos #rampestreker #mildt #grønt #jul #ribbe #krydre #blogg #desember #desember2016

10 kommentarer
    1. Var tidlig oppe selv idag. Min mor ringte kl 0730 og lurte på når jeg kom. Er der hver torsdag men i dag var det hjelp med juletreet. Var der kl 0830, etterhvert bar det opp på lofte og jeg tok ned juletrefoten og pynten. Så var det ned i kjellern med far og sagde litt av juletreet. Først av alt flytta vi møblene i den ene del av stua mtp juletreet. Treet kom på plass og jeg hjalp mor med lysene. Det var et grantre kjøpt på et utsalg ca 4 km unna. Nå er jeg hjemme og vasker tøy. Vil vaske stuegardiene etterpå + at jeg vil legge på noen juleduker. I morgen blir det ei økt på kiwi.

    2. Helge: Ja møblene må nok flyttes og omrokkeres for å få plass til juletreet. Sånn var det her også, men heldigvis var det bare noen små justeringer for å få det i orden. På grunn av alergi kan jeg ikke ha ekte grantre, så mitt ligger godt forvart i en boks i kjelleren det meste av året.

      Jeg er helt klar, huset er pyntet og ribba krydret… Det eneste som stÃ¥r igjen er Ã¥ lage delfiakake i dag, og sÃ¥ mÃ¥ jeg ut Ã¥ kjøpe en blomst i morgen som naboen skal fÃ¥. Akkurat det ser jeg ikke fram til, for det blir helt sikkert kaos i parkeringshus og i butikken.

    3. høres ut som en deilig start på dagen ja,og te får du nok tak i hele romjulen om du skulle gå tom.
      Her blir det pinnekjøtt og nøttestek julekvelden,det gleder vi oss til)

    4. fruensvilje: Jeg får nok tak i te i løsvekt hvis jeg skulle gå tom, så det ordner seg. Her blir det ostegrillpølse og potetmos til middag, kjapt å lage å veldig godt :o))

    5. frodith: Puh, 7 timer… Det var litt av en økt, og veldig godt Ã¥ være ferdig med tenker jeg. Ja disse to rampetassene mine er nydelig, noe som gjør at de er umulig Ã¥ bli sint pÃ¥ nÃ¥r de gjør ugang, hihihi!!

    6. Så søt..drar de ikke i tråene på gavene? det gjorde min mye..og det var vist ikke så bra..for de fikk det ned i magen og kunne lage krøll på tarmer..så måtte passe på så hun ikke gjorde det..nå er hun så gammel og gidder ikke se på treet engang..hihih..men pga hundene, så kommer ikke gavene under før julaften..DE elsker å pakke opp pakker!! hihih. Du får kose deg med juleforberedelsene..:-)

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ronja prøvde seg på en av pakkene, men etter at jeg dyttet de lange krøllene under pakka var det ikke så interessant lenger :o)) De har så mye leker at jeg kjøper ikke noe nytt til dem, men jeg skal gnu inn et par strikkede mus med catnip å pakke dem inn. Så skal vi se om de klarer å åpne dem :o))

    8. maiken: Takk for julehilsen, og jeg sender tilbake de beste julehilsner til deg og dine :o))

      En fordel med falsk juletre er at grenene kan bøyes. Så de grenene som er nederst, har fått en fin bøy på seg. På den måten klarer ikke kattene å få av kulene. Det lærte jeg meg den første julen de bodde hos meg, for DA gikk det noen kuler, hihi!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg