Julaften og bursdagsfeiring vel overstått

At jeg er glad i jula er ingen hemmelighet, og jeg nyter hvert øyeblikk av den… Bare så synd at den flyr avgårde så fort, at før man vet ordet av det er den nesen over. Ja ikke hele jula da, men det var vel mer julaften jeg tenker på. Den syntes jeg kom og gikk litt faderlig fort, men koste meg gjorde jeg vettu :o))

På julaften var jeg opp ved 9 tiden, sånn at jeg kunne nyte en lang og god frokost før jeg måtte sette i gang med dagen. Ønske om en hvit jul ble dessverre ikke innfridd, men det var vel heller ingen overraskelse. Jeg hadde sjekket yr.no og det er ikke meldt kaldt og snøvær så langt øyet når. Nå er det ikke vanskelig å få julestemning inne, og når mørket kommer ute kan man ikke se at det ikke er snø.

Jeg kom meg ut av døra tidlig for å dra ned på gravlund, for å tenne lys for mamma og pappa. Siden jeg dro så tidlig håpet jeg å komme unna den verste køen. Det var fult av biler der, men jeg fant en plass nesen nederst på parkeringsplassen. Når jeg kom ned til graven ble jeg overrasket over at lysene jeg satte ned tidligere var borte. De stjeler som ravner der nede, og det er ikke første gangen ting blir borte. Det er jo også en sjanse for at gravlund selv har ryddet de bort…..

Vel hjemme igjen fikk jeg ribba inn i ovnen til damping, og da var det ikke så mye styr med den etterpå. Måtte bare tas ut etter 45 minutter for å fjerne folie og sette ned ovenen før den skulle inn igjen. Noen sprø svor over det hele ble det ikke dette året, men det er ikke det viktigste akkurat. Den ble nå i allefall saftig og veldig god, og jeg spiste et stykke mer enn jeg egentlig orket bare for at den smakte så godt :o))


(Bildet er lånt fra Pinterest)

Jeg ønsket meg Mummi-kopper fra Arabia til jul og i bursdagspresan, og det fikk jeg også. Tilsammen ble det 6 stykker, og ingen av dem var like så jeg slipper å bytte. Til den grønne Snusmumrikken koppen fikk jeg en matchende asjett. I tillegg hadde jeg kjøpt en Sodastream-maskin og et Taco-sett til megselv i julegave. I tillegg ble det noe annet småtteri også fra familien :o))

I tillegg så hadde Kine, bestis Annes niese, laget denne flotte kransen til meg i julegave. Den ble jeg så glad for at bare måtte henge den opp på veggen over tv’n. Hadde jeg ikke hatt en flott krans på døra mi fra før, ville den nok ha havnet der :o))

På bursdagen min kom Kine, Anne og John Kåre (Kines bror og Annes nevø). John Kåre hadde feiret julaften med Anne, og hadde ligget over så vi ble enig om at de skulle komme ved 14 tiden. Siden han nok ville dra hjem før det ble alt for sent, ville han få vært med på den enkle feiringen en stund. Det var en avslappet feiring, hvor gjestene kunne slenge seg rett ut i sofaen hvis de så ønsket det :o)) Siden gjestene kom så tidlig, ble de heller ikke så lenge. På slutten satt vi mer eller mindre å gjespet de fleste av oss :o))

Jeg var ikke noe i superform hele dagen, slapp og uggen i kroppen å sov som en stein hele natten. (veldig uvanlig) Da jeg våknet til morran i dag, hadde jeg ikke hørt klokka å det var langt ut på formiddagen. I tillegg hadde jeg feber og hadde litt rennende nese. Av den grunn har jeg gjort minst mulig i hele dag, bare sittet ved skrivebordet mitt å puslet med litt hobbyvirksomhet og nå sitter jeg godt innpakket å småfryser. Tror kke det er så veldig alvorlig, og regner med at det verste er over til i morgen.

#jul #julaften #julefeiring #ribbe #mat #gaver #pakker #mummi #kopper #sodastream #tacosett #gravlund #lystenning #bursdagsfeiring #venner #besøk #feber #sliten #blogg

6 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen som var i går! og håper du har hatt en fin dag og jul! God bedring! og håper du snart blir frisk! Ha en god natt!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Jeg har hatt en fin jul så langt, og håper den fortsetter sånn :o)) Forkjølelsen er nok bare en liten sak pga at jeg har blitt kald og varm om hverandre. Er nok snart borte igjen. Ha en riktig god natt :o))

    3. Siv Svanem: Det blir nok ikke så langvarig tenker jeg…. Det har vært så vanskelig å kle seg om dagen, og jeg har blitt både varm og kald om hverandre, så det er nok årsaken. Ingen influensa i allefall :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg