Nytt liv i pottene

Jeg har jo fortalt i tidligere innlegg om at jeg kjøpte juleroser (helleborus) til jul, som i utgangspunktet skulle så i vinduet ved siden av adventslysestaken. Nå ble det jo ikke sånn, for de ble så pjuskete allerede før jula begynte på ordentlig. Det endte jo med at jeg kjøpte to Ardisia i stedet for, som fortsatt står ranke og fine i stuevinduet mitt.

Var jo veldig i tvil om julerosene skulle klare seg, selv om det begynte å komme nye skudd. Lenge så det veldig dødt og livløst ut oppi der, men så plutselig ble det veldig livat i den ene potten i allefall. Den andre er ikke fult så voksevillig enda, men den kommer seg sikkert den også…

På denne tiden er det ikke nye blomster som kommer opp men bladene, og det skal bli spennende å se hvor frodig det kan bli etterhvert :o))

#julerose #helleborus #planter #blomster #nyttliv #vokse #skudd #blader #blogg

14 kommentarer
    1. Så gøy! jeg syns det er så spennende når man kan dyrke frem noe som er ødelagt i utgangspunktet.. blir gøy å følge den.. Ha en god kveld!

    2. SÃ¥ flott da! :o) Artig Ã¥ se at de har klart seg sÃ¥ bra, – begge plantene ser ut til Ã¥ komme med flere nye skudd. Jeg er veldig glad i blomster og planter, sÃ¥ moro Ã¥ lese om det, – gleder meg til Ã¥ se hvordan det gÃ¥r videre. Min julerose stÃ¥r i vinduet pÃ¥ soverommet der det er litt kjøligere enn andre steder, men jeg fÃ¥r ikke sett den sÃ¥ ofte der da sÃ¥ mulig jeg tar den ned i stuen. Ha en fin kveld! :o)

    3. Koselig at det spirer og gror. Litt vårfølelse får man av sånt, sjøl om det fortsatt er januar måned. Nå er det forresten ikke ordentlig mørkt før kl 16.30 , så det går definitivt mot lysere tider!:D

    4. frodith: Ja, det er en av gledene ved Ã¥ ha planter i leiligheten :o)) Bare nÃ¥ man husker pÃ¥ Ã¥ vanne dem, noe jeg er flinkt til… Ã… glemme altsÃ¥ :o))

    5. Hanne Beate: Jeg skal holde dere oppdatert på hvordan det går med julerosene. Det er veldig stas når det begynner å voksne og gro, spesielt når man tror at planten er ferdig. Jeg fikk en azalea av borettslaget før jul, men i dag var det ikke lenger håp for den. Det til tross for at den har blitt druknet jevnlig, som seg hør og bør. Jeg er ikke så glad i få akkurat den planten, for den er så vanskelig å holde liv i. Ha en fortsatt fin kveld du også :o))

    6. karidansen: Det er vel kanskje litt tidlig med våren ute, så da er det jo ekstra stas at det spirer og gror inne :o)) I dag hadde vi blå himmel og sol hele dagen, og når ettermiddagen kom satte jeg meg sånn til at jeg fikk de siste solstrålene rett i ansiktet. Å det var rundt den tiden du nevner, helt hærlig var det :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg