En frisk start på uken

Det tok litt tid å gni søvnen ut av øynene på morran i dag, men når jeg først var kommet meg opp og inn i dusjen gikk det ganske greit. Jeg tror nesten at kattene mine var trøttere enn det jeg var på morran i dag. De løftet så vidt på hode da jeg føyk rundt å fant frem klær. Da jeg gikk ut på kjøkkenet derimot for å skifte vann i skålen og fylle opp tørrforet, da våknet de å kom løpende med halen i været begge to

Jeg hadde time hos legen kl 08:40, og som vanlig sosa jeg bort tiden sånn at jeg “nesten” kom for sent, men bare nesten. Ute var det en frisk morgen med – 7C grader, men jeg hadde kledd meg godt så jeg frøys ikke. Jeg ble dessverre ganske stiv i leddene mine når jeg hadde vært ute en stund. Det ble ikke så lenge å vente for å komme inn hos legen, og besøket resulterte i en forlengelse av min sykemelding på 50% en måned til.

I forrige uke jobbet jeg hver dag og halve dager, men jeg syntes ikke at det fungerte noe serlig… Denne uken tester jeg ut å være hjemme mandag og fredag, og så jobbe tirsdag, onsdag og torsdag. Det blir ikke helt fulle dager, så det skal bli spennende å se hvordan kroppen min reagerer på det. I morgen blir det første dagen med “nesten” full dag, og så blir det trening/behandling på ettermiddagen. Det kan bli en utfordring, vi får se!!

Så lenge jeg har bodd på Oppsal, og det begynner å bli noen år, har det alltid vært livsfarlig å bevege seg over dette feltet. Hver eneste vinter så renner det vann nedover gresset på milde dager, som fryser til å gjør gresset, fortauet og deler av gata utrygg å bevege seg over. Mange har gått over ende her innen det blir strødd… I dag så jeg svært lite til sand eller singel noe sted, men den kan jo selvsagt ha rent bort!

Vi har ikke noe snø her i Oslo, men på morningen innen sola tar tak er naturen dekket av frost…. Dersom det skulle komme snø nå er bakken så hard at den ville legge seg med en gang. Iflg værguruene så ser det ikke ut til at det skjer med det første, men jeg gråter ikke av den grunn. Syntes det er veldig fint nå jeg, for jeg slipper å gå i kjukke vinterstøvler og kan bruke joggeskoene :o))

Håper dere alle får en fantastisk fin mandag :o))

#mandag #vinter #kaldt #kuldegrader #vær #legebesøk #sykemelding #holke #is #hverdagsliv #januar #januar2017 #blogg

6 kommentarer
    1. I visse kryss er det farlig, særlig hvis de ligger i nedoverbakke. Man må være våken når man går. Kulda har sin gjort hverdagen kald men det er bare noen få dager. Enda bra at det ikke er 1 meter snø i tillegg, hadde vært enda verre for trafikken. Bra at du tross alt kan jobbe noe, hjelper på psyken det. Ha en fin dag.

    2. Helge: Til tross for at det er slitsomt å begynne å jobbe igjen, så er det også deilig. Jeg har ikke noe problemer med å bare være med megselv, men i lengden blir det stussli. Det viktig at man kommer i gang igjen på jobb, bli sosial igjen og gjøre en innsats :o))

      Hadde det kommet snø nå hadde det vært skummelt, for det er mye is over fortauene. Akkurat på dette stedet jeg skrev om er det skevt og derfor renner vannet over fortauet hele tiden.

    3. Er nok lurt å roe ned litt lengre..så lykke til med det nye forsøket..håper det går bedre..du må jo ikke gå med joggesko!! De har jo ikke såle som gjør at du ikke sklir…uff..høres farlig ut..hihi. Ha en god kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Knis, joggesko er perfekt ettersom det ikke er snø eller is på fortauene, bare akkurat der hvor jeg tok et bilde. Da jeg brukte bil til jobb hver dag, var det joggesko som gjaldt. Litt glatt, men ikke så ille ;o)) Jeg er nok nødt til å roe ned, ellers er jeg tilbake igjen på 100% igjen med en gang!

    5. Ja det var både slitsomt og godt, og det skal bli spennende å se hvilken jobbsituasjon som passer best. Håper den siste løsningen fungerer, for det hadde passet meg perfekt ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg