Å fysj så glatt det ble

Da jeg gikk ned til banen idag var det ikke så glatt, bare noen partier her og der. Jeg gikk i joggesko så jeg tok det litt forsiktig, for å ramle er noe jeg prøver å unngå i det lengste. Jeg har nemlig litt problemer med å komme meg opp igjen….

Ut over dagen begynte det å regne, og man man jo tenke seg hva som skjedde da. Det kom som underkjølt regn og frøys på bakken med en gang. Jeg var ikke klar over hvor glatt det var, og tok noen flaksende kast ute i Storgata. Kan levende  forestille meg at det så morsomt ut, hihihi!

Når jeg forsøkte å komme meg opp fra banen, var det litt to steg fram og et tilbake. Brukte dobbelt så lang tid som jeg vanligvis pleier å gjøre, men opp kom jeg da til slutt. Jeg hadde time til behandling kl 16, og jeg vurderte sterkt om jeg skulle blåse i dieselforbudet og kjøre bort. Ble enig med meg selv om at bilen skulle stå. Da var det bare en ting å gjøre, nemlig finne fram broddene. Uten dem hadde jeg nok ikke klart å rekke timen min. Broddene hang fint nede isen!

Det ble en hard økt denne gangen, og jeg fikk så vondt i kneet at det ble vanskelig å gjøre de siste øvelsene. Det er ganske frustrerende, for selve øvelsene er ikke vanskelige eller tunge. Bare min kropp som er så nedkjørt at den ikke takler dem. På sikt vil det nok forhåpentlig bli lettere, og jeg orker mer.

På veg hjem valgte jeg å presse meg opp bratte bakken og igjennom skogen. Akkurat det angret jeg litt på, for det var bekmørkt der inne og glatt. Litt vanskelig å se isen og de glatte røttene, men jeg kom meg da helskinnet igjennom uten knall og fall.

Jeg håper at det har blitt mildere ute til i morgen, for det frister ikke å bruke broddene… Må jeg så må jeg jo!!

#glatt #isete #underkjølt #regn #brodder #trening #behandling #tungt #smertefult #vanskelig #skog #mørkt #blogg

16 kommentarer
    1. Sjelden glatt i går. Så en idijot sopm kjørte moped på det føre, riktignok ved 14-tiden men likevel, det var regn i lufta så jeg måtte nesten se to ganger. Det ble mye papiirarbeide i går i form av skademeldinger og Falck, Viking og NAF ble stressa. Legevakta fikk mere besøk enn vanlig vil jeg tro. Så nå øker vel salget av brodder til sko etter en slik dag vil jeg tro.

    2. det er fryktelig når det blir så glatt,godt du ikke datt og braut bein,det var det desverre mange som gjorde i går i følge meldingane på tv.
      Får håpe det er gode veier i Volda i dag for jeg har tenkt meg en tur med bussen )) her på Leira er det fin asfalt no og 6+ ute

    3. Uff..ja det ble brått veldig glatt! og dagen i dag begynte med frost på bakken..så frykter det er såpeglatt her hos oss..men nå kom tåka..så da kan det hende det smelter litt av isen..Håper dagen din blir bedre..:-) ha en god dag!

    4. Det er vondt Ã¥ gÃ¥ nÃ¥r det er sÃ¥ glatt, – da er broddene gode Ã¥ ha. Her ble det ikke mildvær før nÃ¥ i ettermiddag, – godt det ikke er altfor kaldt men skulle gjerne ikke hatt det sÃ¥ glatt.

    5. Ja noen tjener på det glatte føret, der andre må punge ut eller havner på legevakten. Jeg kjøpte meg skikkelige gode brodder i fjor, og de gjorde virkelig susen i går.

    6. Uten brodder kunne jeg nok ha havnet pÃ¥ legevakten jeg ogsÃ¥… Best Ã¥ være forsiktig pÃ¥ sÃ¥nne dager, for Ã¥ havne pÃ¥ legevakten med et brudd er ikke festlig.

    7. I dag har jeg ikke vært utenfor døra, for jeg ble så dårlig etter behandlingen i går. Jeg aner ikke hvordan det var ute i dag, men nå har jeg brodder så jeg hadde nok klart meg ??

    8. I dag har ikke jeg vært utenfor døra så jeg har ikke peiling på om det er like ille. Nå er jo dieselforbudet opphevet, så jeg tenker jeg bruker bil til jobben i morgen.

    9. Ja broddene kom godt med, men jeg hÃ¥per jeg slipper Ã¥ bruke dem i morgen…. Hvis jeg ikke bruker bilen da. Huff tenker at de har hatt mer enn nok Ã¥ gjøre pÃ¥ legevakta!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg