Jeg har så lyst…

Opp igjennom årene har jeg både heklet og strikket ganske mye, kanskje mest hekling. Så måtte jeg trappe ned når armene mine ble såre og vonde. Nå kjenner jeg at det er på tide å ta fram heklenål igjen å prøve seg litt, men jeg må være forsiktig å kjenne mine begrensninger.

For en stund siden kjøpte jeg en heklebok som het «Bestemors hage» hvor det er mange spennende oppskrifter. En av dem fanget blikket mitt med en gang, dels for at den var så fargerik men også for at det var så mange spennende teknikker.

Mange syntes sikkert at denne duken er litt vel fargerik, men det var akkurat det jeg likte ved den. Jeg har så lyst til å lage den, og utfordre meg på alle de nye hersketeknikkene jeg ikke har prøvd før. Jeg telte sånn raskt over og det er 8 eller 9 forskjellige farger. De har desverre ikke skrevet noen fargenummer, men de sier at det er et Drops garn. Finner nok ut av det tenker jeg.

#håndarbeide #hekle #strikke #fargerikt #farger #drops #garn #blogg

10 kommentarer
    1. Den var veldig fargerik og flott!! Er jo et kunst stykke..kanskje lurt med litt sånn “fikling” om det er mange forskjellige metoder osv..for da tar det litt tid,..og du får pause i heklingen, mens man hekler..Du må jo prøve deg..lykke til! Blir sikkert veldig fin!!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja den er definitivt et kunststykke, og det nytter nok ikke å frese fram her nei. Mye forskjellige ting som foregår på de fleste omgangene, så jeg får teste meg her ??

    3. fruensvilje: De som man bruker et litt kjekkere garn, kan man nok lage den som grytekluter også. Man må jo ikke fullføre alle rundene hvis man ser at den blir for stor til det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg