Det slo meg plutselig

Hvert eneste år så lenge jeg kan huske har jeg slitt med tett sluk på kjøkkenet, spesielt etter at jul- og nyttårshelgen er over. Med det mener jeg ikke bare sånn litt tett, men mer sånn at man bruker en formue i avløpsåpner for å få bukt med problemet.

Da jeg sto å vasket opp stekepannen etter middagen, s!o det meg at i år har jeg ikke hatt noe problemer. Vannet renner fritt og lett igjennom rørene, og jeg har ikke åpnet boksen med Plumbo Gel, som jeg kjøpte for flere måneder siden.

Noe av årsaken er vel at vi hadde besøk av et firma som skyldte alle rør, både inne og de som er felles for oss alle sammen. I tillegg har jeg blitt flinkere til å ikke skylle fett og andre uhumskheter ned i slumret, noe jeg gjorde ganske ofte tidligere. Nå tørker jeg ut stekepannen med kjøkkenpapir før jeg vasker den…

Jeg husker frustrasjonen når vannet ikke ville gå den, og jeg tømte på mengder med avløpsåpner uten at det var til noe nytt. Vaktmesteren var inne med kraftigere saker, som fjernet proppen, men det var jo bare midlertidig. I min leilighet er ikke fallet helt riktig, noe som skaper problemer hvis det minste skitt samler seg i rørene.

For å være på den sikre siden er det kanskje greit å tømme litt ned i rørene med jevne mellomrom…..!!

#tettsomeipotte #tett #avløp #frustrasjon #avløpsåpner #propp #blogg

10 kommentarer
    1. trasigt med tette rør ja,noen sier att plumbo kan ødelegge rørene ,jeg jobbet i et skadefirma som jobber med vannskader,dei anbefaler ikke div avløpsmidler,da er det som regel bedre å snakke med firma som driver med slikt ) en annen gang jobbet jeg på et sykehjem på kjøkkenet,der mente vaktmesteren att vi skulle skylle kaffegrugg ned i sluken med jamne mellomrom,han mente det ville rense rørene,men det beste er nok som du nå gjør,nemlig å tørke bort det verste av fett og skitt for en skyller ned i vasken ))

    2. Så bra du har fått bukt med problemet..ja jeg har en sånn gummikopp som drar opp og rører på proppen som er blitt nedi der..dette funker også veldig godt..God gammeldags åpner! Men disse midlene som kjøpes, er jo også såpass milde at de ikke skal ødelegge noe i rørene..så er jo ikke farlig å bruke det litt dann og vann..

    3. Er slitsomt å ha det problemet ja ;o Jeg bor heldigvis sammen med en rørlegger, så han tar seg av sånt ;P Men ja, han sier at Plumbo er fy fy ;s At den gjør vondt verre. Så det på denne TV2 hjelper deg testen også ;o Så kan være derfor det aldri har blitt bra? 🙂 Du får prøve å bytte den ut 🙂

    4. Jeg spurte rørleggeren som var her og spylte rørene o. hva jeg kunne bruke. Han sa at Plumbo pulver ikke skulle brukes, men Gel var helt greit. Den stivner ikke og klumper seg sånn som pulveret gjør. Jeg hørte også en gang at kaffegrut skulle være effektivt, men det har jeg ikke testet selv….

    5. Jeg ble anbefalt Plumbo Gel i fjor i stedet for pulveret, og det virker veldig fint. Dessuten så er det ingen fare for at det stivner til en klump i røret, noe pulveret kan gjøre. Ellers så skyller jeg igjennom med kokende vann en gang om dagen ??

    6. I følge den rørleggeren som spylte rørene så at Plumbo Gel var greit å bruke, men at jeg skulle holde meg langt unna pulveret. Sistnevnte kan og har vel en tendens til å klumpe seg i rørene og gjøre det verre. ??

    7. Det er smart å tørke godt av fettet i stekepannen med tørkepapir, så minst mulig havner i rørene. Ellers er der nok lurt å skylle gjennom med varmt vann iblant, og siden du gjør alt det burde det gå bra. Jeg har brukt Plumbo pulver iblant, men da har jeg blandet det ut i vann først, men det bør nok helst ikke brukes.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg