På besøk hos Olivia

Her om dagen spurte min gode venn Terje om vi skulle ta en kopp kaffe og noe å bite i, etter at jeg var ferdig på jobb i dag. Det var lenge siden vi hadde møttes, og så jeg syntes det var en veldig god ide. Vi gjorde ingen avtale om hvor vi skulle gå, noe vi først bestemte oss for i dag. Terje kom og møtte meg utenfor jobben, og etter en liten prat ble vi enig om å dra ned på Olivia som ligger i Østbanehallen. Terje hadde vært der før, men det var første gangen for meg. Vi var begge to litt sultne, og da syntes vi det var greit å ta en middag i stedet for noe lettere.

Vi hadde ikke lyst til å sitte ute i hallen, og ba om få et bord inne. På damen som viste oss inn virket det som om det ikke var noen ledige bord der, eller så ville hun helst ha sett at vi satt ute. Å nei da, vi hadde bestemt oss for å sitte inne, så det var bare for damen å lede oss inn!!

Terje bestilte en pizza mens jeg valgte en pastarett med kylling og bacon og noen andre godsaker. Det smakte urolig godt, men jeg ble så vanvittig mett enda jeg forsøkte å spise så sakte jeg kunne.

 

Blir litt kjedelig kanskje med bare mat og inventarbilde, så derfor syntes jeg at det var greit at vi også ble med på et bilde. Å jeg spurte Terje om jeg fikk poste bilde av ham, og jeg er helt sikker på at han sa JA til det :o))

Etter å ha sittet å skravlet en stund så hadde middagen sunket såpass ned at vi orket å be om menyen, for å sjekke ut hvilke desserter de hadde. Begge to kunne ikke motstå sjokoladefondant og iskrem. Det ble ikke sagt så veldig mye mens vi desserten, da var det tid til bare å nyyyyyyte :o))

Veldig stilig inventar hos Olivia, hvor noe er nytt og noe er gammelt fra den gamle ventehallen. Nå har jo jeg såpass mange år på baken at jeg husker vagt hvordan den gamle ventehallen så ut. Som barn var jeg med mamma og pappa dit for å møte familiemedlemmer som kom på besøk, og når vi selv skulle reise med toget. Akkurat det gjorde vi ikke så ofte, siden vi hadde bil.

Vi ble sittende ganske lenge på Olivia og prate og kose oss… Kelneren gikk etterhvert forbi mange ganger, og syntes nok at vi hadde sittet der litt vel lenge, og tilslutt kom hun bort å spurte om det var noe mer vi ønsket. Da var vi egentlig moden for å bryte opp, så vi ba om å få regningen.

Det var hyggelig å spise ute i dag, for jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle ha til middag… Når jeg kom hjem kunne jeg bare synke langt ned i godstolen, med en varm kopp kaffe.

#olivia #østbanehallen #mat #middag #vennetreff #kos #hygge #glede #pastarett #dessert #uteliv #onsdag #januar #blogg

15 kommentarer
    1. Så koselig! og det så veldig godt ut ja! men hvorfor skulle ikke dere få sitte inne? Er det noe klasse forskjell eller noe? høres ikke bra ut..Ser koselig ut der da.. og dere hadde det koselig med hverandre..da ble det bra regner jeg med.. ha en god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei jeg skjønner heller ikke helt denne uviljen som hun viste, men det overskygget ikke vårt besøk der :o)) Vi storkoste oss og hadde det veldig hyggelig :o))

    3. fruensvilje: Tusen takk :o)) Ja vi treffes innimellom over en kopp kaffe eller en lunch også, men nå var det en stund siden. Vi har jo alltid så mye å snakke om når vi treffes :o))

    4. Så koselig å treffe venner på den måten! Det så ut til å være et fint sted med god mat, og veldig sentralt for alle som reiser til og fra Oslo. Herfra er det best å ta toget til Oslo, så kanskje jeg tar en tur innom der. :o)

    5. Det var koslig. Kan fort bli for mye utemat også, så i går kjøpte jeg poteter og kjøttdeig. Steker kjøttkaker i dag eller i morgen. Olivia, heter hamstern min også, er et fint sted. Tror neppe jeg har besøkt stede. Han Terje minner meg om Finn Bjelke, han i NRK som har bl.a popquitz, a lokk-a-like. Pizza er bra det og mange utgaver av de, fikk engang pizza med peanøtter på, veldig spennende.

    6. Hanne Beate: Kan varmt anbefales :o)) Stor variasjon av gode retter, så man finner garantert noe man liker på menyen! Servicen var veldig god, selv om damen ved inngangen kunne virke litt avvisende!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg