En treg start på lørdagen

Planen min var egentlig å stå opp tidlig i dag, og få unnagjort noen huslige sysler… Vel det var nå i allefall planen min, men jeg hadde tydeligvis behov for litt ekstra søvn. Jeg våknet ikke før kl 10:20 sånn cirka med en pus liggende på hodeputa ved siden av meg, og den andre inntil hoften min. Der lå de å malte som et par spinnemaskiner….. Vi ble liggende noen minutter å kose, før det var opp å hoppe.

Toini fortalte på sin blogg at det hadde vært sol tidlig på morningen, men den hadde jeg gått glipp av. For nå er det grått, litt vind og det ser ut til at det kan komme noe nedbør. Det er vel egentlig meldt snø til kvelden, hvis det ikke passerer.

Jeg var ganske raskt til å slå på PC’n etter at morgenstellet til kattene var ferdig, for jeg måtte jo inn for å se Karnevalsopptoget i blogg-gate, som Frodith har dratt i gang. Jeg deltok selv i karnevalet, og syntes at du burde stikke inn for å se meg og alle de andre flotte menneskene i karnevalsdrakt. Du finner oss hjemme hos Frodith “HER”.

Nå skal jeg lene meg tilbake i godstolen en stund, nyte en god kopp kaffe eller to, og så må jeg gjøre meg klar til venninnekveld med bestisen. Det blir en full tv-kveld med Dansk og Svensk MGP, Hver gang vi møtes, Mesterenes Mestere og Lindmo, mens vi helt sikkert skravler bort halvparten. Jeg skal ta med Quick knit loomen min og forsøke å gjøre klar sjerfet jeg startet på for en uke siden. I tillegg skal vi kose oss med kyllingfilé fylt med hvitløkssmør surret i bacon, stekt på en grønnsaksseng i ovnen. Nå fikk jeg vann i munnen nå!!!

Ønsker alle bloggvenner, med og uten blogg en riktig fin lørdag :o))

#sove #trøtt #sliten #kosestund #katter #ronja #vinja #karnevalstog #frodith #karnevalsdrakt #kostyme #venninnekveld #bestis #tvkveld #håndarbeide #quicknit #sjal #februar #lørdag #blogg

10 kommentarer
    1. Ja man må stå opp om morgenen vettu! hihih..for å få med seg sol ihvertfall..men nå…nå kl 1330..nå snør det!! Så det snur fort, og man må være rask for å holde følge med dette været..hihi.. Fikk nå en tur i litt sol og skyet jeg da..men veldig kaldt..Nå er det inne kos resten av dagen og kvelden her også..kos deg med dagen og kvelden!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, det nytter nok ikke å sove til langt ut på dagen, sukk :o)) Det har så vidt begynt å snø her i Oslo også, og det blåser litt så det er nok koseligere inne enn ute :o))

    3. stavangerinmyheart: Takk :o)) Det var nok gårsdagens trasking i flere timer på Jessheim og Strømmen Storsenter, som gjorde meg sliten i kroppen. Det ble noen kilometer tilsammen, hihihi!

    4. Det var en sikkelig fin karnevalskjole du hadde hos Frodith. Ikke hver dag du går med den, du så ut som en glad frue på byen i 1950-åra. Hvem hadde lånt deg den? Fine farger, mitt bidrag kom aldri men skal ta det igjen seinere. Nå snør det ute igjen, ellers er det Ski-VM, bra at flere kan ta medaljer enn Norge. Vi trenger noen skreller på pallen slik vi fikk fra USA under VM i skiskytting. Da blir sporten spennende igjen. Det snør ute til glede for barn som vil ake og de som liker bortover- og nedoverski.

    5. Helge: Tusen takk ?? Kjolen er min egen, og kjøpt for slike anledninger. Nei, kjole vår jeg nok ikke med så ofte, føler meg mest komfortabel i jeans. Det kom jammen en del snø, og det var ikke bare bare å kjøre hjem nå i natt. Det var glatt og tåkete!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg