Hjemme hos Anne og Felix

I går var det bestis Anne som inviterte til middag med tilbehør, i Casa Anne og Felix. Innen jeg kom meg avgårde hadde det begynt å snø ganske tett, noe det også fortsatte med til langt ut på kvelden. Jeg tenkte i mitt stille sinn at det kom til å bli ganske vanskelige kjøreforhold innen jeg skulle hjem igjen ut på natten.

Felix the cat kom løpende når jeg kom inn døra for å hilse, men det var bare litt stryking langs bena… Ofte, ikke hver gang, så går han opp på to ben og så skal han snuse på ansiktet mitt. Han er en skjønn og hærlig pusegutt :o))

Tema for kvelden var strikking og tv-titting, mens snakketøyet også fikk trimmet seg ganske heftig. Det eneste vi klarte å få ordentlig med oss var den Danske MGP finalen. Vi hadde en favoritt i Ida Una, men det var 21 år gamle Anja Nissen som til slutt dro hjem seieren. Ellers så koste vi oss med hvitløkskylling på grønnsaksseng, med ris og god saus til. Litt senere når maten hadde sunket betraktelig, ble det fastelavensboller med krem.

Jeg ble ikke ferdig med sjerfet mitt, men det har da vokst ganske betraktelig. Jeg vil at det skal være ganske langt, sånn at jeg kan surre det i allefall et par ganger rundt halsen. Det er ikke helt der enda, men det begynner å nærme seg :o)) Bestis Anne strikker seg genser i et flerfarget garn, og på sikt kunne jeg godt ha tenkt meg å gjøre et forsøkt på det jeg også. Før jeg kan gripe ann et sånt prosjekt må armene og skuldrene mine ha det bedre enn de har det nå.

Felix overrasket stort med å hoppe opp i sofaen, og legge seg til å sove ved siden av meg. Det har han aldri gjort på sine snart 8 år. Det syntes jeg var så koselig, en aldri så liten tillitsærklæring 💙

Da jeg bestemte meg for å dra hjem nærmet klokka seg 01:00, og da hadde det heldigvis sluttet å snø. I stedet hadde tåka kommet, og den lå ganske lavt nede mot bakken. Det var ikke noe gøy å kjøre i det hele tatt, for i tillegg til tåka var det veldig glatt. Heldigvis så kjørte samtlige som var ute på veien fornuftig. Tror ikke farten var over 70 kmt, og det føltes veldig trygt 

Vel hjemme så hadde det lagt seg en vegg av snø foran garasjeporten, og det var så vidt porten gikk opp. Akkurat da angret jeg på at jeg ikke hadde lagt den lille spaden i bilen, men det ordnet seg. Til tross for at det var mye snø, så var det ikke alt for tungt å spa den unna. 

Akkurat nå begynner himmelen å bli blå over Oslo, og det er + 2C grader ute. Det drypper fra taket, og etter det jeg kunne se på yr.no så vil det komme til å dryppe mer de nermeste dagene :o))

#venninnekveld #casaanneogfelix #felix #felixthecat #håndarbeide #strikke #middag #godmiddag #fastelavensboller #MGP #snøvær #tåke #glatt #februar #lørdag #blogg

4 kommentarer
    1. dette innlegget er avsluttet med bildet av pusen og navnet ditt under..skulle det være lengre en det? tenkte bare kanskje det var kommet med nå? Høres ut som dere koste dere som vanlig en lørdagskveld! ha en god, god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Innlegget fortsetter etter bilde, og når jeg går inn på arkivet så ligger hele innlegget i sin helhet der. Jeg har vært inne å forsøkt å lagre det på nytt, men det skjedde ikke allikevel. Vi hadde en veldig hyggelig lørdagskveld, noe vi som regel pleier å ha, hihihi!! Ha en fortsatt god kveld du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg