Et artig besøk

Jeg sitter i stua og ser på Marit Bjørgen utklasser konkurentene sine, og hører hvordan det det drypper fra taket. Plutselig så høres dryppingen noe annerledes ut, og jeg kikker opp. Der ser jeg noe bustete og loddent forsvinne i ly av blomsterpottene, hmmm hva kunne det være. Nysgjerrig som jeg er må jeg jo undersøke det.

Der oppe på veggen et par meter unna satt verdens søteste ekorn. Da jeg laget smattelyder snudde det å satt å kikke en stund på meg, før det klatret videre oppover veggen. Jeg bannet høyt for at jeg ikke hadde tatt med meg mobilen ut, sånn at jeg kunne fått et fint bilde av den mens den fortsatt var nære. Innen jeg hadde vært inne og hentet mobilen, hadde Nøtteliten kommet helt oppunder hustaket (5 etg opp) Bilde jeg fikk ble dessverre veldig utydelig….

Det var allikevel en hyggelig opplevelse, men ikke uvanlig. Ekornene pleier å ta seg en tur opp og ned husveggene på blokkene 😊

#besøk #ekorn #nøtteliten #klatre #søt #blogg #mars #søndag

14 kommentarer
    1. Så ikke på skirenn, men fikk med meg at Marit vant igjen :)) Så artig med ekornet..og du fikk jo tatt bilde av den da selv om det var litt på avstand..koselig :)))

    2. annebe: Jeg er litt småsløv i dag og da er det greit å se litt sport på TV ?? Veldig hyggelig med ekornet, men man må passe seg for å ha vinduet åpent…. For da kan man få besøk kne også ??

    3. Nammen..så koselig da!! Herlig å få et sånt fint besøk! Håper dagen var fin ellers også!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ekornet var helt mørk brunt, noe jeg ikke har sett så ofte og ganske stort. Jeg har hatt en sløv og avslappende dag, for å hente meg inn etter MGP finale her i Norge og i Sverige ?? Betennelsen er hjertelig til stedet, men jeg har da gjort noen lette øvelser for å få litt bevegelse i leddet. Vondt, men nødvendig!

    5. fruensvilje: Jo da, Nøtteliten med familie er ofte på klatretur på veggene våre. Jeg har hatt dem inne bak blomsterpottene et par ganger, men de stakk av når jeg kom inn i rommet ??

    6. Mariann Sæther Tokle: Jeg har også sett ekorn når jeg har vært i England, men harepuser har jeg dessverre ikke sett. Jeg tenkte på historiene til Beatrix Potter når du fortalte om det du hadde sett ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg