Det skifter fort

Da jeg dro opp rullgardinen på morningen i dag, skinte sola fra en nesten skyfri himmel. Jeg subbet igjennom stua og bort til balkongdøra og åpnet den, og lot ny og frisk luft strømme inn. Ute fløy meisene frem og tilbake nede i buskene, mens de kvitret sine lystige vårtoner.

Selv var jeg ikke like lystig, for inne i kroppen romsterte feberen og det verket både i hode og i halsen. Allikevel syntes jeg det var utrolig deilig med det fine været.

Du kan jo tenke deg hvor overrasket jeg var da jeg kom ut av dusjen litt senere, og så at det var helt grått ute og snøen lavet ned. Det var garantert noen lengre opp som luftet sengetøyet sitt… Ronja satt oppe på klatrestativet på balkongen å fulgte lystig med på snøfnuggene som dalte ned. Hun syntes tydeligvis at dette var veldig fasinerende. Inne i stua var det ikke så varmt lenger, så jeg lukket igjen døren. Ronja bare kikket flyktig på meg og så fortsatte hun med å se på snøfnuggene. Hun brydde seg ikke om at døren var lukket igjen…..

I ettermiddag var det meningen at Anne, Terje og jeg skulle ut å spise middag på en Asiatisk restaurant som ligger på Metro senteret. Den heter Chopstix og ingen av oss hadde vært der før. Jeg satt og frøys i stua med en varm kopp kaffe da jeg fikk en Whats app melding fra Terje. Han var ikke bra han heller og kunne ikke bli med. Det var nok ikke meningen at vi skulle gå ut denne lørdagen allikevel. Det kommer andre helger :o))

Nå blir det en kveld foran tv’n godt innpakket i et pledd eller to, og kanskje litt ekstra varme fra et par kosete puser som skifter på å ligge i fanget mitt.

#sol #himmel #overskyet #snøvær #overrasket #ronja #ronjathecat #katter #feber #hodepine #halsvondt #fryser #metro #chopstixmetro #innekveld #lørdag #mars #blogg

12 kommentarer
    1. Ja her kom det også noen filler dalene ned..og jeg hadde for første gang ikke på hundene dekken..men det var tørt og fint snø..så bare koselig..når jeg kom hjem fra turen, så skinte solen, og var ikke antydning til snø her.. Så ergelig at du blir syk igjen! God bedring!! jeg er på hell..men manne sliter..sitter i denne forkjølelsen.. Ha en god kveld!

    2. Marit: Snøværet har heldigvis passert, men sola sloss med skyene så det skifter litt. Så på Insta at du var ute å tok en utepils, noe som slettes ikke høres feil ut. Kos deg/dere masse :o))

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Det var nok snøen som kom og forsvant…. Tror ikke at denne forkjølelsen blir så langvarig. En dag eller to i ro med masse varme så drar den forhåpentlig sin kos :)) Tusen takk!

    4. ja så fort kan det snu ,det var det rake motsatte hos oss,vi fikk nemlig solskinn på nysnøen som kom i natt )) ønsker deg god bedring,høres lurt ut å holde seg hjemme

    5. Lokale snøbyger i Oslo – det er slikt som skjer men ingen ting her. Gikk en lang tur i går ettermiddag, siste 4 km i skogen og der var det glatt og holke. Hadde med meg brodder, men det var slitt. Da jeg omsider var på asfalt igjen kasta jeg broddene. Var hjemme kl 1945 igår kveld så da var det en kjapp dusj, mat, en runde TV så var puta der. Nå blir de tlitt TV, rydding i boden og mulig en liten tur ut. Ha en fin dag.

    6. Helge: Sånne snøfall får vi nok mere av tenker jeg, men de blir skjelden liggende lenge. Sola kom tilbake igjen rett etter, og den er framme i dag også :o)) Jeg hadde tenkt å bake boller i dag, men skulderen er ikke noe god så jeg får se hva det blir til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg