PÃ¥ tur med nytt kamera

Tenk jeg fikk det nye kamera til slutt, på torsdag i forrige uke, men det var etter at jeg måtte ringe å undersøke hva som skjedde. Jeg hadde ikke hørt noen ting fra Komplett, og hadde jeg ikke ringt vet jeg når hadde fått kamera. Jeg har ikke hatt sjansen til å lese meg igjennom bruksanvisningen enda, så da jeg tok det med meg ut på tur i dag, ble alle bildene tatt med auto og jeg har ikke redigert dem før jeg la dem ut.

Jeg var på tur med bestisen Anne, for hun har jo kjøpt seg makent kamera, i dag og vi hadde i forveien bestemt at vi skulle dra til Botanisk Have for å lete etter noe å ta bilder av. Vi var nok litt tidlig ute, for det var ikke så mye som var kommet av jorda enda. Noen lyspunkter fant vi da innimellom alt det brune og døde løvet.

Vet ikke hvor lenge jeg holdt på for å få et bilde av bien som klatret rundt inne i blomsten… Dette var det jeg endte opp med. Ved flere anledninger hadde jeg bien sittende slik at det hadde blitt det supre nærbilde, men i det jeg trykte på utløserknappen greide den å fly avsted. Sånn er det når man skal prøve å ta bilder av dyr.

Ettersom det ikke var så mye å ta bilde av i Botanisk Have, bestemte vi at vi skulle dra til Hvervenbukta å gå litt langs stranda. Vel det var i allefall det som var planen…. Først endte vi opp med å kjøre på en sightseeing tur ettersom vi ikke fant avkjøringen med en gang, og når vi først fant det var det så mange mennesker der å ingen ledige parkeringsplasser. Bare det å få parkert der er et innlegg i seg selv, men jeg tror at jeg dropper det. I stedet bestemte vi å kjøre inn til Oslo igjen, og heller spasere langs bryggene.

Denne lille søte humlen kom flyvende å nesten satte seg på meg, før den tok en brå sving å landet på bakken. Jeg elsker jo humler, og må jo bare ta bilde av dem når jeg får muligheten :o))

Det ble etter hvert varmt der vi gikk i solsteiken, og så begynte vi å bli sultne. Ingen av oss hadde spist siden tidlig på morningen/formiddagen, så vi bestemte oss for å sette oss ned et sted å spise. Valget falt på Cafe Skansen, som ligger ved siden av Akershus Festning inn mot byen. På grunn av det fine været var det mye folk ute i byen og på uterestaurantene.

Jeg er ikke av dem som sitter så ofte på uterestaurant å drikker øl, men i dag fikk jeg så lyst på. Det smakte godt med en iskald øl der jeg satt i sola å så på folkelivet :o))

#foto #fotografering #fotosafari #nyttkamera #botaniskhave #hvervenbukta #sjø #oslo #byliv #cafeskansen #utepils #utpåtur #søndag #mars #blogg

12 kommentarer
    1. gratulerer med kamera,endelig for en si ) øving gjør mester,men jammen fikk du fine bilder ) det er masse å ta bilde av for dere sombor i Oslo,det skjer jo masse der i forholdtil her på bygda hvor jeg oftast ikke ser et menneske ) ønsker deg en ny fin dag

    2. Gratulere med nytt kamera. Alt nytt blir en vane. Fine bilder. Ja, det var nesten årets første sommerdag i går. Fine bilder og en bra tur dere hadde. Det tyder på at formen din er bedre. Var på kino sammen med en venn og så skjønnheten og uhyret. Det var en morsom, skummel men godt laga film. Utrolig hva man kan få til med hjelp av moderne digitale fjernkontroller. Mat smaker bra ute men egenkomponert niste smaker best. Ha en fin dag.

    3. Ja det er klart man mÃ¥ ha “utepils” nÃ¥r været er sÃ¥nn! Til og med jeg syns det er kos!! hihih. SÃ¥ flotte bilder! og gratulerer med nytt kamera! HÃ¥per du blir fornøyd!! Ha en god ny uke!

    4. Tone V. Vinningland: Tusen takk ?? Det er et Sony CyberShot 18,2 MP og like bra zoom som på en bra linse til et speilreflekskamera. Veldig fornøyd med kjøpet ??

    5. fruensvilje: Tusen takk ?? Ja det tok jammen lang tid innenjeg fikk det! Dette er virkelig et drømmekamera, som tar nydelig bilder. Motiver er det ikke mangel på her i byen, og det blir nok noen turer utover nå for ta bilder ??

    6. Helge: Tusen takk ?? Ja i går var det virkelig flott vær, og mange kledde av seg å satt i kortermet i solveggen. Den sjansen tok ikke jeg, for luften var skarp. Helt enig med deg, filmen var godt laget å jeg likte den så jeg har lyst til p se den igjen. Ha en fin tirsdag!

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk ?? Ja utepils hører jo litt med når det er så fint vær ?? Kamera tar veldig gode bilder, enda jeg denne gangen bare tok bilder på auto modus. Blir gøy å utforske alle finessene utover! Ha en flott uke videre ??

    8. Gratulerer med nytt kamera! Så fine og skarpe bilder, ser virkelig ut som et bra kamera! Man bruker gjerne litt tid på å sette seg inn i diverse ting som er nytt, men ved å lese og prøve ut funksjoner så får man det til.

    9. Hanne Beate: Tusen takk ?? Jan jeg er virkelig fornøyd med det, og det tar knallgode bilder. Tar nok litt tid før jeg blir kjent med det, men det må til hvis man skal kunne bruke det fult ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg