En helt vanlig dag

Da jeg åpnet mine øyne blå til morran i dag, ble jeg liggende en stund i senga å kjenne etter hvordan kroppen føltes. Heldigvis verket det ikke like ille som i går, men helt bra var det ikke. Det hjelper jo ikke å syntes synd på segselv selv om det knaker her og der, nei det beste er å komme seg opp å røre på seg. Jeg bestemte meg for å bruke bilen til byen, så jeg ikke skulle bli så sliten når jeg kom hjem…

Ute var det et nydelig vær, sola var i ferd med å stå opp men det var en skarp luft. Det blåste i dag også, men ikke fult så friskt som det gjorde i går. Da måtte du virkelig holde på hatten, hvis du hadde en da ;o))

Hver dag når jeg går ned til t-banen eller igjennom skogen ved blokkene så ser jeg etter tegn til hvitveis, blåveis eller hestehov, men det finnes ikke tegn til liv noe sted. Foreløpig ser det ut som skogbunnen og veikantene er helt døde. Mange av dere har lagt ut flotte bilder av hvitveis og blåveis de siste dagene, og jeg skulle så gjerne ha funnet noen jeg også. Det kan virke som om jeg må litt lenger unna for å finne det jeg leter etter.

Ettersom jeg var så stiv i dag, bestemte jeg meg for å ta en tur ut i lunchpausen. Jeg hadde lovet bestisen at jeg skulle stikke bort til Black Cat kaffe og tehus i Grensen, for å kjøpe et par poser med te. Hun fikk nemlig tak i en god te der for en stund siden, men siden hun ikke bor eller jobber i Oslo blir det ikke så lett for henne å få fylt opp når det blir tomt. Det var en passe tur fra Hammersborggata hvor jeg jobber og bort i Grensen.

I Youngsgata har de holdt på å pusse opp en av de gamle bygårdene, og jeg har vært så nysgjerrig på hva det skal bli der. I forrige uke da jeg spiste lunch med Terje fortalte han at det skal bli Kulturhus, som skal romme mange forskjellige aktiviteter. Hvor gammel gården er vet jeg ikke, men jeg syntes det er en vakker bygning. Jeg er så glad for at de velger å beholde fasaden, i stedet for å rive å bygge opp noe nytt og stygt. De gjør det samme på andre siden av gaten også, heldigvis :o))


(Oslo Domkirke)

Når jeg var på veg tilbake til jobben igjen, var ikke været akkurat så fint… Det var overskyet og vinden hadde øket en del, men det forandret seg hele tiden. Da jeg var nesten tilbake på jobb skinte sola igjen, såpass mye at det var nesten for varmt å gå i boblejakke. 

Når jeg kom hjem hadde alle skyene blåst bort, og sola stekte inn på balkongvinduene mine. Jeg gikk ut og satt meg å slappet av i sola en god stund innen jeg begynte med middagen. Jeg hadde store planer om en sunn og god middag med kylling som hovedingridiens, men siden jeg hadde glemt å ta den ut av fryseren måtte jeg finne på noe annet. 

Om et par dager begynner folk å trekke opp i fjellheimen for å ta årets siste skiturer, og få den perfekte påskefargen. Selv skal jeg holde meg her i byen, som jeg alltid gjør. Jeg er ikke glad i å gå på ski, og heller ikke dra opp i fjellheimen for å gå i kø. Hehe, akkurat det vet jeg faktisk ikke noe om, for jeg har aldri vært i fjellet i påsken. Jeg bare innbiller meg at det er sånn.

Skal du på påskeferie, eller blir du hjemme?

#vår #sol #vondter #stiv #utpåtur #spasertur #oslo #blackcatkaffeogthehus #hammersborggate #grensen #youngsgata #kulturhus #påske #påskeferie #skitur #onsdag #april #blogg

8 kommentarer
    1. Det ble en tur i svømmehallen i går. Det var deilig, nesten ikke folk pluss at jeg traff ei jeg jobba med for nesten 10 år siden. Hun og mannen drev den lille bedriften som de solgte senere. Det ble en håndballkamp i går kveld i Drammenshallen, siste kampen på langt tid. Ellers ble det en vanlig dag.

    2. har ikke sett kvitveis jeg heller,men nå har jeg ikke vært utfor dør i hele denne uken,så mye kan ha skjedd i naturen.Det kommer nok til både meg og deg.
      Koselig å ta en liten tur ut i lunchpausen )dere har så vakre bygninger i Oslo.
      Vi får besøk i påsken,men et par dager for oss selv skal vi ha,da blir det å besøke mine foreldre en dag,og ta en biltur eller fjelltur bare meg og mannen en dag ) er ialefall ønsket mitt hi hi

    3. SÃ¥ bra du er litt bedre..hÃ¥per det holder…og nei…i Ã¥r skal vi ikke pÃ¥ fjellet…Bjørn mÃ¥ jobbe noe, og vi har solgt campinvogna..sÃ¥ om vi drar noe sted..sÃ¥ blir det langs kysten..jeg har heller ikke lyst Ã¥ dra til fjells og til snø…neitakk! sol og vÃ¥r er bedre!! ha en god dag!

    4. Helge: Det er deilig med en svømmetur… Vi pleide Ã¥ dra en gang i uka oppe ved Gardermoen for noen Ã¥r siden, og der kunne jeg virkelig svømme Ã¥ bruke kroppen etterfulgt av noen minutter i ekstra varmt vann. Ha en fortsatt fin torsdag :o))

    5. fruensvilje: Jeg får se om det blir en tur ut i skogen på søndag, kanskje jeg finner noen blomster da :o)) Innimellom alt det nye finnes det fortsatt en del gamle bygninger her i byen, og jeg mener jo at det er viktig at de blir bevart. De har dessverre litt lett for å rive dem å bygge nytt.

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: I fjor påske snakket vi om å dra til Hvaler å gå på svabergene å nyte livet. Dessverre ble det ikke noe av da, men kanskje vi kan få det til denne påsken :o))

      Usj, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med denne gamle slitte kroppen min jeg… I dag har jeg det stort sett veldig fint, der jeg hadde vondt for en dag eller to siden. NÃ¥ har det satt seg i hÃ¥ndleddet mitt pÃ¥ høyre side, men jeg velger Ã¥ ikke fortvile for det kommer jeg jo ingen vei med, hihi!! Ha en super dag :o))

    7. EtVennligPuff: Den ble ikke så ille nei ?? Det har ikke funnet noen blomster enda, men nå har jeg påskeferie så da skal jeg nok klare å finne noen ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg