😵 Noen mener det er selvpining 😵

Jeg vet ikke helt om jeg syntes at det er det, men litt frustrerende vil jeg nok påstå at det kan være… Hva da tenker du, jo å dra til Nordby Shopping å handle på onsdagen før påske. Bestisen og jeg var der i går, og det var den haugen med mennesker der. Handleglade nordmenn hvor du enn så henne!!

At det ville være mange der var jeg klar over i forveien, men kanskje ikke fult så mange. Nå dro vi mye senere enn vi pleier, for bestisen skulle til frisøren å klippe seg først. Som oftes pleier vi å parkere på samme plassen hver gang inne i parkeringshuset i 1 etg. Det var smekkfult i 1 etg, og på taken over, men helt på toppen var det en god del ledige plasser. Jammen godt at de har utvidet parkeringsmulighetene, ellers hadde vi brukt opp en del drivstoff på å kjøre rundt å jakte på en en plass.
Shopping
Licensed from: 26amandine / yayimages.com

På handlelisten min sto det ikke så mye, og det meste av det som sto der skulle handles i matbutikken… Det var bare to ting utenom, tannpirkere hos apoteket og påskegodt til påskeegget mitt. For påskeegg må jeg ha, blir aldri for gammel til det syntes jeg selv i allefall. Ser det litt som tradisjon :o))

Det er rart det der, når man går sånn å handler…. Man har en handleliste, men allikevel så ender man opp med å gå ut av butikken med noen ekstra varer. Det ble sånn i går også, men ikke så mange akkurat :o)) Det var nok de som hadde langt mer i handlevognen jeg hadde, som den familien som jeg klarte å stille meg bak. Vognen var så smekkfull av varer at jeg tror ikke at de kunne ha lagt noe mer på toppen, uten at det ville ha ramlet av. Etter at vi hadde handlet ferdig dro vi rett opp i bilen med varene våre.

Vi pleier vanligvis å spise lunch eller middag hos Nordby Wok, men siden det var fult av folk over alt valgte vi å dra til Marché ved Solliavkjøringen. Det var alltid der vi pleide å spise før.

Det var så lenge siden vi begge hadde spist en burger, så valget falt på husets egen… Den smakte veldig godt, men det var en ganske voldsom porsjon som det var umulig å spise opp. Det var godt å komme til Marché, for der var det helt stille… Jeg er ikke så glad i støy og bråk rundt meg når jeg skal spise, da vil jeg ha det rolig. Ikke sånn at jeg missliker at folk snakker sammen, langt i fra, men jeg orker bare ikke flere hundre mennesker snakke sammen… Da surrer det mer i hode mitt enn det vanligvis gjør!!

Været var fint hele dagen mens vi var i Sverige, men etter at vi hadde spist og kjørte det siste stykke hjem begynte det å regne, ikke litt men et skikkelig regnskyll. Heldigvis ble det opphold da bestisen skulle ha sine varer over i sin bil, og jeg mine inn. Ingenting er vel så kjedelig som øsende regn når man skal pakke ut av bilen, hihi!!

Resten av kvelden i går satt jeg litt småsliten å sløvet foran tv-skjermen, mens kattene byttet på å ligge i fanget mitt for å bli kost med og børstet :o))

#svensketur #handletur #nordby #nordbyshopping #handle #matvarer #folkevrimmel #nordbywok #marché #matvarer #mat #utpåtur #onsdag #april #blogg

14 kommentarer
    1. hihi alle skal vel handle i Sverige nÃ¥ i pÃ¥sken 😅 og det er jo vanlig det Ã¥ komme ut med mye mer enn hva en egentlig skulle handle. Men det sÃ¥ ut som du hadde en koselig dag da for det om det var masse folk 😉

    2. Jeg er nok også litt sånn, liker ikke kjøpesenter med masse folk.. Blir så surrete i hodet, og veldig sliten. Godt du ikke skulle handle så mye da! 😉 Mat og kos synes jeg er viktigst da, og godt det var litt stillere der inne. Hamburgeren så veldig god ut! 😉
      Kos deg med dagen. <3 Klem

    3. Jeg tror det var bra dere var der igÃ¥r, for idag skal vel “alle” nodmenn inkl. rÃ¥nere dit, siden butikkene er Ã¥pne der og ikke her. Det var masse trafikk i butikkene her igÃ¥r ogsÃ¥, – skulle tro at butikkene skulle være stengt i en mnd., hehe, men mange handlet nok inn til pÃ¥sketuren. PÃ¥skeegg hører med, uansett alder. :o)

    4. Er glad for at jeg ikke er bitt av den basillen der. Tar en sjelden gang til Strømstad med båten og da er det ingen stress, vi tar det som en tur. Kjøper det vi skal ha på slutten av dagen og på båten hjemover. Men den dagen du beskriver her er sikkert en fin sosial greie og det er bra og komme seg ut. Alt tar tid og litt kø blir det. Men det takler man når man jeg og beregne tid. Ha en fin kveld.

    5. Mange Ã¥r siden jeg var pÃ¥ handletur til Sverige, ikke det beste for meg…men om man har lyst og tar det som en tur kan det jo være hyggelig…blir for lang kjøring for meg.. Men sÃ¥ ut som dere koste dere, og da har du vel nok Ã¥ spise/drikke pÃ¥ en god stund fremover tenker jeg :)) Ha en fin dag videre <3

    6. Ja det hadde ikke jeg orket..sååå mye mennesker..og kaos..men jeg er blitt litt folkesky..hihih.. man må ta det som det er..og kose seg..ha en god kveld og en fortsatt god påske!

    7. EtVennligPuff: Jeg liker Ã¥ gÃ¥ i mitt eget tempo nÃ¥r jeg skal handle, og ikke i kø… Da blir jeg stresset og klarer ikke Ã¥ konsentrere meg. Heldigvis var det mest ute i senteret og ikke inne i matbutikken, og da gikk det ganske greit.

      Marche ved Solliavkjøringen har veldig god mat… Det er bare det at porsjonene er litt for store for meg.Skulle ønske man kunne velge stor eller liten :o))

    8. Hanne Beate: Ola Nordmann handlet som gal i matbutikken… Mange av disse er folk som drar ofte, og handler mye… Har mange ganger lurt pÃ¥ om de faktisk spiser all maten de kjøper, for det er sÃ¥ mye. Ja Skjærtorsdag er den store RÃ…NEDAGEN, og da ville jeg aldri ha dratt til Strømstad, for der er det bare kaos Ã¥ brÃ¥k. Har erfart det en gang, aldri mer hihi!!

    9. Helge: Du har nok rett i at det er en sosial greie for enkelte… Hele familien pÃ¥ tur samtidig som de handler. Vi pleide Ã¥ dra til Sverige hver mÃ¥ned, men har nÃ¥ redusert reisene til nÃ¥r det er behov. Enkelte ting er mye billigere der, og sÃ¥ er det hyggelig med en tur…. Kanskje ikke akkurat midt i pÃ¥sken. Ha en fin langfredag :o))

    10. annebe: Jeg blir veldig sliten og stresset av disse turene våre, og orker ikke å gjøre så mye dagen etter. På onsdag gikk det veldig greit, kanskje for at jeg fikk roet meg ned å slappet av når jeg spiste middag. Da klarer jeg bare ikke sånt mas som det var hos Nordby.

      Jeg trenger ikke Ã¥ dra tilbake til Sverige pÃ¥ en stund nÃ¥… Kjøleskapet er fylt opp, og det som ikke holder sÃ¥ lenge er lagt i fryseren :o)) Ha en fin Langfredag :o))

    11. frodith: Ja stille og rolig er det beste. Om vi hadde funnet et bort pÃ¥ en av restaurantene pÃ¥ Nordby, sÃ¥ tror jeg ikke at jeg hadde orket Ã¥ sitte der… Skulle ønske jeg hadde tatt opp hvordan det hørtes ut nÃ¥r vi sto i 3 etg Ã¥ sÃ¥ og hørte alle de menneskene som satt Ã¥ pratet, puh!!

    12. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er definitivt ikke glad i slike folkemengder, og har nok aldri vært det. Liker ikke å gå, stå og spise i kø noe som er veldig stressende. Sånn sett var nok ikke det å dra dit midt i påskeuka, men vi overlevde hihihi!! Ha en flott Langfredag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg