Middag i godt selskap

Det er så hyggelig å gå bort til andre for å spise middag, dels for at maten smaker bedre når man ikke har laget den selv, men også for at det er hyggelig å ta på litt annet tøy å ha en hyggelig stund sammen med venner og bekjente :o))

I går var jeg invitert til bestisen Anne på middag, sammen med eldste nevøen hennes “Bob”. 


(bildet hentet fra google.no)

Når bestisen og jeg var i Sverige på onsdag, kjøpte vi en surret skinkestek, som bestisen hadde laget til sammen med poteter, surkål og en god saus. Det smakte så godt, men huff så fort man blir mett. Det er som på julaften, hvor man står å lager god mat i flere timer og så når man endelig skal sette seg ned å spise, ja da orker man ikke så mye….

Det var hyggelig å treffe “Bob” igjen, har ikke sett han siden min bursdag 1. juledag. Vi satt å skravle og koste oss i noen timer til han reiste hjem over igjen. Han har vel ca 1,5 time å kjøre, så det ble nok sent før han endelig var hjemme. 

Ut på kvelden var jeg nødt til å kaste BH’n, ettersom magen min har en tendens til å hovne opp når jeg har spist. Spiller ingen rolle om det er mye eller lite, og når det skjer så orker jeg ikke noe som strammer noe sted. Jeg la BH’n i veska mi, og da varte det ikke lenge før Felix Paulsen kom å stakk hele hode opp i vesken min. Han var så fasinert av plagget at han nektet å forlate det, hehe! Bestisen filmet han da han holdt på som verst, og det ble en morsom filmsnutt som havnet på Instagram, hihihi!!

Jeg ble ikke så lenge utover kvelden, for vi hadde jo store planer for denne dagen……!!

#vennetreff #venner #påske #middag #skinkestek #poteter #surkål #katter #felix #felixthecat #torsdag #skjærtorsdag #april #blogg

14 kommentarer
    1. EtVennligPuff: Ja det er deilig mat, i sær når man får med alt det gode tilbehøret. I morgen er det jeg som står for middagen. Jeg er ikke så veldig glad i lam, så det blir hvitløksmarinert kalkunfilé med basilikum og hvitløkskrydrede poteter :o))

    2. Det er koslig med deilig mat og særlig når andre lager den. Tok årets første softis i går da jeg besøkte Svelvik, 2 mil sørover. Du verden slik som det blåste og så surt det var, hakka tenner da jeg kom hjem. Men da kom sola etterhvert. La meg tidlig i går, følte meg uvel og kvalm men idag er jeg ok. Må en tur på kiwi, kun litt melk og en loff. Rydda litt i skapet og fant 15 kr i pant jeg tar med. Ha en fin dag.

    3. Helge: Softisen har jeg ikke prøvd så langt i år, men så snart det blir varmere skal jeg nok ta en jeg også! Jeg skulle ha vært i Åsgårdstrand i går, men siden det snødde ble det innetilværelse med håndarbeide. Ha en fortsatt fin Påskeaften ??

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Man må ut litt å se noe annet enn stua her hjemme…. Nå har jeg vel ikke vært så mye hjemme i påsken sålangt, hihi I dag kommer bestisen til meg på middag, så nå må denne damen danse tango med støvsugeren. Ha en fortsatt fin påskeaften ??

    5. Koselig å besøke hverandre og spise god mat! :o) Herlig den pusekatten, liker nok deg siden han likte det du hadde hatt på deg. Mulig han kjente litt duft fra pusekattene dine også.

    6. Hanne Beate: Hehe, jeg vet ikke hvorfor han er så fasinert av klærne mine… BH’n var nyvasket og mine puser hadde ikke vært i nærheten av den. Kanskje han bare syntes at jeg lukter godt, hihi!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg