Kenwood eller Kitchnaid? Hva mener du?

For et par uker siden hadde jeg store problemer med å få min Kenwood Major starte når jeg skulle bruke den. Det er ikke første gangen det skjer, men denne gangen brukte jeg mye tid på å lirke den i gang. Jeg innser at det er på tide å gå til anskaffelse av en ny maskin, men hvilken skal jeg velge meg?

Jeg baker ikke mye, og når jeg først gjør det er det ikke store deigen jeg produserer akkurat. Så derfor vurderer jeg å bytte til Kitchnaid, men er veldig usikker på yteevnen på den. Har forsøkt å lese for og mot på nettet, og flere inkl noen kokker mener jo at til vanlig husbruk for et så lite hushold som mitt er den ok. At den tar seg bedre ut på benken er ikke så viktig for meg, men at den ikke er så klumpete å tar sånn plass som Kenwood gjør er ganske viktig.

Nå har jeg lyst til å høre med deg som baker og lager mat hvor du bruker kjøkkenmaskin, hvem du ville ha valgt og hvorfor. En ting å ha i bakhode er at jeg baker og lager mat til bare megselv, så jeg lager ikke mye av gangen. 

  

#kjøkkenmaskin #kenwood #kitchnaid #valg #velge #matlaging #baking #spørsmål #torsdag #april #blogg

18 kommentarer
    1. Jeg har alltid hatt lyst på KItchen Aid fordi de er så fine men har fortstått at de er svindyre og watt på dem er ikke høye. Kenwood har kraftigere motor hvis jeg ikke tar helt feil. Men jeg baker så sjeldent at jeg har bare en liten kenwood kjøkkenmaskin som ligger å støve i skapet.

    2. Jeg baker sjelden elelr andre, men jeg skulle tro at de begge gjør sin nytte. Alt blir en vane. Men det er best du finner ut av det selv. Kenwood er jo mest kjent men den andre er like god. Det er som med jogge sko, Nike er best men Ascis er omtrent like god.

    3. jeg har bosch ,en som bade har bakebolle ,kjøttkvern ,mugge til f.eks smothie eller fiskefarse,den er ikke større en den kenwooden du viser.Jeg ville gått for en med flere bruksområder.
      Jeg har også en bosch med kun bakebolle,til kakedeig og pisking av fløte og smørkrem.
      Om du bare skal bruke din til kaker og krem kan du gå for den lekre røde,eller en som er ennå mindre,men vil du har en du kan trylle flere ting frem med ville jeg gått for en maskin som kan tilføres ekstrautstyr om du vil komplentere den etterhvert )
      lykke til

    4. Jeg er jo gammel husmor så jeg kjøpte en ny major. du kan få masse tilleggsutstyr til den slik som blender til å sette på toppen. Jeg er jo litt gal så jeg har også en foodprocessor og en electrolux mikser jeg bruker til brødbaking 🙂

    5. Tone: De koster vel omtrent det samme… Noen mener at ettersom motoren pÃ¥ KA maskinen sitter pÃ¥ toppen, sÃ¥ trenger den ikke mer enn 300W. Skulle ønske man kunne ha en pÃ¥ lÃ¥n for Ã¥ teste ut før man brukte masse penger pÃ¥ en….

    6. Helge: Det har vel litt med hvor mye og hva man skal bruke den til…. Jeg har jo ikke en stor familie Ã¥ bake eller lage mat til, sÃ¥ det kan jo være at den som er “nesten” like bra duger til mitt bruk!

    7. fruensvilje: Jeg skal bruke den til bolledeiger, lage kjøttkaker og lignende. Det er jo ikke noen store mengder av gangen, så det kan tenkes at KA holder til mitt bruk!! Syntes det er veldig vanskelig, for det er snakk om mye penger å kjøpe en ny kjøkkenmaskin :o))

    8. Mariann: NÃ¥r jeg kjøpte min Major fikk jeg ogsÃ¥ med mye ekstrautstyr, men jeg har aldri brukt noe av det. Alt ligger i den plasten det kom i, hihhi… SÃ¥ det spørs vel om en KA holder til det bruke jeg trenger ;o))

    9. Det er jo sÃ¥ mye Ã¥ velge i..sÃ¥ gÃ¥r Ã¥ titt sier jeg..og finn en som har alt du ser etter…husker ikke hva min heter..men har alt.. Lykke til i leting!

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg tenkte å stikke innom Expert en dag, og høre litt med dem. For siden jeg ikke har mulighet til å prøve før jeg kjøper, hihi, må jeg egentlig bare forholde meg til det de og andre sier.

    11. Jeg har en Kenwood og ville aldri ha bytta den i noe annet. KitchenAid er jo fantastisk flott å se på, men den har fått litt dårlig kritikk her og der, den er for dyr i forhold til yteevnen.

    12. Jeg har Kenwood, baker masse og er veldig fornøyd. Motoren er sterk og der trengs når en deig skal eltes. Kan ikke uttale meg om noen andre merker. Tror du kan bli fornøyd med begge deler uansett hva du velger og kanskje det er kjekt å prøve noe litt nytt?

    13. Jeg ville ha gÃ¥tt for KitchenAid til den bruken du har, og sÃ¥ kan du evt. selge pÃ¥ Finn det ekstra utstyret du har til Kenwood Major. Electrolux Assistent er jo ogsÃ¥ en mulighet, – jeg har den og er godt fornøyd (de har litt andre modeller nÃ¥ enn den jeg har), – finnes i flere farger.

    14. Lekker den røde .. Vi har en Kenwood og er fornøyde med den..og vi baker jo brød eller rundstykker 1-2 ganger i uka :)) Blir nok bra uansett valg :))

    15. Hanne Beate: Ja jeg kikket litt på Electrolux også, så den er med i vurderingen den også. Jeg får ta meg en tur i butikken å snakke med en selger, og kanskje ta å kjenne litt på de forskjellige modellene :o))

    16. annebe: Jeg har jo vært fornøyd med min Major, men jeg syntes jo at den er så fryktelig stor og klumpete. Jeg har ikke så mye benkeplass, og da hadde det vær bedre med en mindre maskin + at ikke lager så store porsjoner når jeg først er i gang!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg