Det ble ny kjøkkenmaskin 👍

Jeg skrev i går at jeg skulle ut for å se på ny Kjøkkenmaskin, og når jeg skriver det så mener jeg egentlig at jeg skal kjøpe :o))

Vi dro først ned på Expert ved Alna, men der drev de med ombygging så det var bare kaos. Det var kun en liten del av varene som sto framme, mens det ble hamret, snekret og boret så man nesten ikke kunne komme fram. Den maskinen jeg hadde tenkt å se litt nærmere på var en Electrolux Assistent, men den sto ikke framme. Jeg ble litt oppgitt over hele situasjonen, så vi bestemte oss for å dra videre til Lefdal, som ligger over gaten på Alnasenteret.

Hos Lefdal var det orden i hyllene, og jeg fikk relativt raskt hjelp etter at jeg hadde trukket kølapp. Det var såpass tidlig på dagen at det ikke var så mange mennesker der enda.

Jeg valgte en rød Electrolux Assistent som har W1000 yteevne, og som kommer med to boller (4,8 og 2,9 l) samt en ballongvispe, eltekrok og det som Kenwood kaller en Kvisp. Selvsagt måtte jeg ha en rød maskin, ettersom alle mine elektriske kjøkkenredskaper har den fargen :o))

Planen var at jeg skulle sette en bolledeig, for å teste ut maskinen når jeg kom hjem. Jeg endte opp med å komme hjem så sent at jeg ikke orket å begynne med det. Jeg har ingen planer for søndagen, så da kan jeg bruke formiddagen på litt baking :o))

#expert #lefdal #kjøkkenmaskin #electrolux #electroluxassistent #bake #boller #mat #lørdag #april #blogg

8 kommentarer
    1. Gratulerer! den så veldig fin ut! Spennende å høre om du liker å bruke den også.. ha en god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) For en time siden satte jeg en stor bolledeig, som jeg skal bake ut nå, og maskinen klarte den fint. Jeg trodde kanskje at den ville komme til å slite litt, men den hadde ingen problemer :o))

    3. Så lekker da, og bra du er fornøyd! :o) Den er vel endel billigere enn Kitchenaid og har mye større kapasitet, – 1000 watt er jo veldig bra + at den er fin å se på.

    4. Hanne Beate: Jeg ble veldig fornøyd i dag, da den klarte å arbeide sammen like stor bolledeig som Kenwood’n min kunne. At den tar seg godt ut er jo et pluss i margen, hihii!! Sitter å venter på at ovnen skal gå opp, så bollene kan stekes :o)) Ha en fortsatt fin dag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg