Er det mulig å bli så sliten??

Jeg vet jo at det å trene skal gjøre kroppen min i bedre form, men også gjøre sånn at muskler og scener skal bli sterke. Det er for det meste i bena jeg trenger det. De er så svekket at når jeg er ute å går og blir silten klarer jeg ikke løfte bena så høyt som jeg burde, og snubler hele tiden. Jeg klarer heller ikke å sitte på huk lenger, eller komme meg opp fra gulvet uten store besvær. Derfor jobber terapeuten og jeg med noen øvelser som skal styrke disse områdene.

De øvelsene vi jobbet med i dag, gjorde at jeg fikke noe vanvittig vondt i venstre hoft og korsryggen…. Det var så vidt jeg kom meg ned trappene fra 2 etasje og bort til bilen. Jeg har fortsatt vondt, og drar på venstre benet mitt når jeg må bevege meg… Derfor gjør jeg ikke så mye det akkurat nå i kveld!!
 

Physiotherapy
Licensed from: kentoh / yayimages.com

Når jeg kom hjem fra behandling/treningen dumpet jeg ned ved den nye uteplassen, og der ble jeg sittende å prate litt med de som gjorde klar plassen. Sola sto høyt på himmelen og varmet så godt at jeg bare måtte sitte å nyte en stund.

Jeg hadde planlagt å gjøre rent i heimen i dag, men jeg var så sliten å hadde så vondt at jeg hadde egentlig ikke lyst til å begynne med det, allikevel satt jeg i gang etter å ha slappe av en stund. Hvis jeg skulle bli ferdig fant jeg ut at jeg måtte bare jobbe på uten pause, og heller sette meg ned når alt var klart. Jeg klarte det, men da var det heller ingen krefter tilbake….

Ettersom jeg får besøk i morgen måtte jeg en tur ut for å handle inn litt å spise, og noen andre ting. Det var nesten ikke biler på parkeringsplassen, og veldig folketomt inne på Meny. Det var så uvant å ikke gå i kø på en fredag, men det fine været har nok gjort at folk har dratt ut av byen tidlig i dag. Det var egentlig ganske behagelig å kunne gå i mitt eget tempo å handle.

Nå er denne dama så sliten at hun skal lene seg tilbake i godstolen, og så se igjennom mange episoder av Bones!!

#vondt #vondter #sliten #plagsomt #behandling #trening #fysioterapi #rengjøring #handle #shopping #meny #fredag #mai #blogg

12 kommentarer
    1. Du er altfor ung til å ha en kropp som ikke virker , så er veldig viktig det du gjør nå.
      God kveld, kose deg nå. Velfortjent!

    2. maiken: Ja de sier det legene jeg har vært hos ogsÃ¥… Du har helt rett i at det er viktig at jeg trener og er i bevegelse, ellers kommer jeg dessverre til Ã¥ bli lite mobil etterhvert. Heldigvis er det lettere Ã¥ være ute og i bevegelse nÃ¥ som varmen har kommet :o))

      Ha en god kveld du også!

    3. høres ut som min kropp dette,jeg har ikke trent,men jobbet i grønnsakshagen,det er så kjekt men akk så vondt nå på våren når bedda skal klargjøres til årets sesong,heldigvis ble jeg ferdige i dag )) satser på att vi begge er i bedre form i morgen )

    4. Håper det går bedre etterhvert. Litt stølhet må man tåle det går over etter noen timer. Gikk ca 2 timer i skogen i går kveld, hjemme kl 22.50 og var sliten i beina. Grunnen til det er at jeg gikk med et veldig dårlig par sko, så i dag skal det bli nye. De skal være gode når man går og ikke for dyre. Kjøper heller 2 par til 700 kr hver enn ett par til 1400 kr.

    5. Jeg har funnet ut at man blir fortere sliten til eldre man blir, og så tar det lenger tid før det går over. Likevel er det viktig å holde seg i bevegelse, og på denne tiden er det fint å være ute og gå tur. Jeg pleier å være med på stolpejakten om sommeren, og har lastet ned en app med kart og gps hvor stolpene er merket av. Fin måte å komme seg ut på og få besett seg. I Oslo er det satt ut stolper flere steder, bl.a. ved Alnabru. Mer info på https://stolpejakten.no/omraader

    6. fruensvilje: Jeg klarer fortsatt ikke belaste venstre benet, to dager etter treningsøkten. Det er for det meste kneet som krangler, men jeg kjenner det også i korsryggen og hofta også. Heldigvis skal jeg ikke tilbake til terapeuten igjen før på fredag, og jeg håper at det bedre innen da. I morgen skal vi ha dugnad, så jeg håper virkelig jeg mer mobil da :o)) Hvordan er det med din kropp?

    7. Helge: Jeg sliter fortsatt med venstre benet mitt… Det gjør fortsatt vondt i kneet og hoften nÃ¥r jeg belaster benet, noe som har med artrosen i leddene mine. Noe jeg mÃ¥ ta opp med terapeuten min, slik at øvelsene vi gjør mÃ¥ gjøres om litt. Jeg mÃ¥ ogsÃ¥ ha noen ny sko til turbruk i skogen, nÃ¥r jeg skal ut pÃ¥ fotosafari. De jeg har nÃ¥ er ikke gode nok til turbruk!

    8. Hanne Beate: Jeg har en venninne som er hekta på stolpejakt, men jeg syntes ikke det er noe gøy. jeg tar heller med meg fotoapparatet og går meg en tur ?? Jeg har forsøkt å holde meg i aktivitet siden fredagen, til tross for smerter i både hoft og kne. Må nok ta en prat med terapeuten til fredagen sånn at vi kan finne andre måter å trene på, som ikke resulterer så mye smerter over så mange dager etterpå. Vi finner nok en løsning på det ??

    9. Ja, man må holde på med det man synes er gøy selv, og tur med fotoapparatet høres artig ut. Ikke så greit når det varer over mange dager, lurt å snakke med fysioterapeuten om det.

    10. Hanne Beate: Vi er fortsatt på det stadiet der vi tester ut hvor mye kroppen tåler, og nå må vi rykke tilbake litt å prøve ut noe nytt. Litt frustrerende, men vi får det nok til :o)) Jeg er veldig glad i fototurer, og det kommer nok til å bli en god av det utover i mai og sommeren :o))

    11. med min kropp går det opp og ned ) etter en time eller to i hagen er jeg omtrent innvalid resten av dagen,men som oftast bra igjen dagen etter )) men bor mann som jeg gjør,må litt hagearbeid gjørast,så får vi se hvor lenge kroppen tåler jobben med grønnsakshage .Hgen ellers blir bedre for hvert år,for jeg dropper mer og mer blomsterbedd og går for vintergrønne busker og rhododendron,vakre og lettstelte som trives i min hage

    12. fruensvilje: Jeg har tenkt mye på denne håpløse kroppen min de siste dagene. Det begynner vel å se ut som at jeg må innse, at det kanskje ikke går å gjøre den bra igjen. Vanskelignok å finne øvelser som gjør at det ikke blir verre heller.

      Jeg pleide å ha masse planter i bedene mine, men etterhvert som kroppen sviktet måtte jeg nedskallere. Nå er det for det meste bare grønne busker som klarer seg selv :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg