Storhandel

Så langt tilbake som før jul, har det blitt mye lettvind og kanskje ikke så sund mat. Før helgen bestemte jeg meg for at nå måtte jeg sjerpe meg, og spise sunnere. Jeg begynte med å sette opp hva jeg skulle ha til middag hele denne uken, og listen har jeg hengt opp på kjøleskapet. Uansett om jeg har aldri så mye lyst på noe annet en dag, skal jeg forholde meg til lista og ikke avvike fra den.

Det var ikke så veldig mye sundt og godt i kjøleskapet mitt i dag, så jeg var nød til å gå ut for å handle…..

  

Det jeg kom hjem med fylte hele kjøkkenbordet, og det var magert pålegg, poteter, salater, tomater, paprika, blåbær, jordbær, bringebær mm Nå har jeg ingen grunn til ikke å lage sund mat, til frokost, lunch og middag. 

Det at jeg legger om kosten er ikke bare for at jeg trenger at det blir mindre av meg, men også for at et sundere kosthold sørger for at kroppen mine fungerer bedre. Akkurat nå fungerer den ikke så veldig godt, og jeg må gjøre det jeg kan for at det skal bli litt bedre!
 
Dette er middagslisten min for dene uken:

Mandag: Kyllingfilé med salat, tomat og fetaost
Tirsdag: Laksefilé med potet og grønnsaker
Onsdag: Pølse i lompe (17. mai mat det)
Torsdag: Suppe – ikke bestemt hvilken enda
Fredag: Laksefil´med salat og fetaost
Lørdag: Gryterett – hjemmelaget
Søndag: Fiskekaker med poteter og grønnsaker

#mat #matvarer #frukt #grønnsaker #handle #laks #kylling #pølser #suppe #gryterett #fiskekaker #salat #poteter #sundtoggodt #mandag #mai #blogg

14 kommentarer
    1. Lurt Ã¥ lage en plan ! Og Ã¥ ha nok sunt Ã¥ spise..da kan man skeie ut med noe litt mer “usunt ” innimellom :)) Mye godt pÃ¥ bildene og menyen her :)) Kos deg <3

    2. annebe: Jeg fant ut at jeg var nødt til Ã¥ lage en plan, ellers sÃ¥ skeier jeg bare ut med lette løsninger nÃ¥r jeg kommer sliten hjem… NÃ¥ krever det ogsÃ¥ at jeg lager maten, nÃ¥r jeg har kjøpt inn sÃ¥ mye godsaker :o))

    3. Det var lurt og det var masse mat du hadde kjøpt inn. Jeg har rydda skuffer og litt i kjøleskapet og spist det jeg fant der. Så nå blir det litt handling igjen, ikke minst i forbindelse med 17 mai. Men det er godt at det bare er den ene dagen, men litt is og pølser må til. Ellers blir det kanskje til at jeg spiser ute den dagen. Men man bør tenke i kreative baner når det gjelder matlaging slik at man har maten lenge.

    4. Veldig smart Ã¥ lage ukeplan, – da vet man hva man skal lage til middag og har kjøpt inn det man trenger. SÃ¥nn burde jeg gjøre ogsÃ¥! Masse godt du skal lage! :o)

    5. Ja det er lurt..jeg har ogsÃ¥ innskrenket snop og fet mat..jeg blir sÃ¥ oppblÃ¥st, og “tung” i kroppen..sÃ¥ jeg mÃ¥ bare ned noen kilo..for mitt eget velvære…det hjelper ogsÃ¥ pÃ¥ psyken..SÃ¥ lykke til..og kos deg med masse god sund mat!! ha en god kveld!

    6. Helge: Jeg har hittil vært av den typen som går å handler litt nå og litt da, og det blir selvsagt veldig dyrt. For man tar jo med seg litt ekstra! Jeg syntes også at pølser hører til på 17. mai, men noen is har jeg ikke kjøpt inn. Jeg har kransekake, og det hører også med :o))

    7. Hanne Beate: Ja skal jeg klare å legge om kostholdet, må jeg ha en fast plan over hva jeg skal spise igjennom uka. Jeg har hatt tendensen til å stikke innom butikken hver dag, og da plukker jeg gjerne med meg litt ekstra. Kan bli mye godt av dette her :o))

    8. fruensvilje: Tusen takk :o)) Ja jeg tror at nok at jeg skal klare å få til mye godt av dette :o)) Veldig greit å ha en ukesplan å forholde seg til :o))

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg blir også oppblåst og tung i kroppen av snop og fet mat, i tillegg til at magen min ikke har det så bra. Det er veldig lett for meg å skeie ut hvis jeg ikke har noen plan for uka, og nå nesten gleder jeg meg til all den gode maten :o)) Ha en riktig god kveld!

    10. Søtmonsen ): Jeg må bare legge om kosten, pga vekten men også for at kroppen min har godt av det. Det blir nok mye godt ut av dette her skal du se :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg