Et par dagers pause

Noen ganger er det godt å ta seg en pause fra både PC’er og mobiltelefoner, noe jeg har gjort de siste par dagene. Når jeg sitter med PC’n i fanget i 45 minutter uten å få overført noe fra hjernen og ned i fingrene, er det like greit å gi opp med en gang. Derfor ble det en aldri så liten bloggpause på meg :o))

De siste dagene har ikke kroppen min vært i humør, mye pga av været vi har hatt her i Oslo. Regnvær og høy luftfuktighet gjør at leddene mine verker, og kroppen kjennes tung og viljeløs. Det har vært slitsomt å komme seg opp om morningen, men det har ikke vært noe tema å ikke gjøre det… Jeg har en jobb og passe tre dager i uken, og de andre to er det trening hos manuellterapeuten for å styrke kroppen.

I går forsvant den tunge luften, temperaturen steg og sola kom fram å for første gang på flere dager kjente jeg noe av energien kom tilbake til kroppen. Jeg var til trening på morningen, og det stjal nok en del energi men jeg følte meg allikevel i bedre form enn jeg hadde gjort på flere dager.
 

Rest
Licensed from: kaarsten / yayimages.com

Det hadde vært deilig å rusle ut i en eng med langt gress å legge seg ned på rygg, kikke opp på himmelen som er blå og høre på på innsektene som summer rundt for å samle nektar fra blomstene :o)) Nå er det nok litt tidlig å gjøre det, og litt vanskelig å finne en slik eng akkurat rundt her jeg bor… Man skal ikke se bort fra at jeg finner en i løpet av sommeren :o))

Det ble en sen frokost i dag med deilige jordbær på et par skiver brød :o)) Før pleide jeg aldri å spise jordbær før vi fikk de norske på markedet, men når jeg så de fine bærene de hadde på Meny om mandagen, kunne jeg ikke la være :o)) For meg får jordbær på maten minner om varme gode sommerdager :o))

#sliten #vondt #dårlig #regn #luftfuktighet #trening #jobb #kropp #helse #velvære #frokost #jordbær #lørdag #mai #blogg

8 kommentarer
    1. Hatt det sånt selv i det siste, håper det endelig snart løsner litt og for deg også. Jordbær er sommer! Vi hadde det til is igår kveld, nommenom. Har noen jordbærplanter i hagen som jeg håper bringer med seg noen herligheter i sommer.

    2. Veronica Rona: Jeg hÃ¥per ogsÃ¥ at det løsner litt her etter hvert…. Det er vel antageligvis sÃ¥nn det kommer til Ã¥ være, berg og dalbane…!!! Jeg har en jordbærplante i bedet mitt ute pÃ¥ baksiden, den har sÃ¥dd seg selv… Det blir spennende Ã¥ se om det blir noen bær pÃ¥ den i sommer :o))

    3. Ja det tunge/rå været er ikke godt for kroppen.. og litt fri fra blogg og sosiale medier må man ha innimellom :)) Og den skiva med jordbær så veeeeldig god ut :)) Kos deg med dagen <3

    4. annebe: Åååå ja den skiven med brød smakte helt hærlig :o)) Ja det krever mye av en, når kroppen ikke har lyst til noen ting, og man bare må allikevel! Ha en fin lørdag du også :o))

    5. Ja det er sikkert godt med en pause innimellom..har ikke hatt behov for det enda jeg..hihi…Men gjør det jo enkelt med bildeinnlegg.. vet du..jeg syns faktisk de utenlandske jordbærene er bedre jeg…er jo i utgangspunktet ikke glad i jordbær, og spiser sjeldent det..men tok noen nÃ¥r Bjørn kjøpte her om dagen og DE var gode..for de smakte ikke sÃ¥ mye…hihihi..sÃ¥ har faktisk kjøpt flere nÃ¥ jeg ogsÃ¥.. Kos deg med godvær! Deilig at sommeren kom!!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er litt sensitiv til alt som foregÃ¥r rundt meg, og da trenger jeg Ã¥ koble meg vekk fra alt sammen for Ã¥ senke skuldrene Ã¥ sortere litt pÃ¥ tankene mine :o)) De er ikke sÃ¥ verst de utenlandske, men jeg er jo glad i at det smaker mye av bærene Ã¥ savner de norske. Endelig kom sola og varmen pÃ¥ ordentlig, og det var sÃ¥ deilig… Ha en fin søndag!

    7. Har ikke tenkt pÃ¥ at regn og høy luftfuktighet kan være med pÃ¥ Ã¥ gjøre leddene vondere, for jeg mÃ¥ innrømme at jeg har problemer med det jeg ogsÃ¥, og da er jo ikke Bergen det beste stedet Ã¥ bo….
      Jeg merker spesielt nÃ¥r jeg dra til syden , hvor mye bedre og smertefri jeg er, men jeg har alltid tenkt at det har med kulde hjemme Ã¥ gjøre…

    8. maiken: Det er jo ikke sikkert vi reagerer likt, men jeg sliter virkelig i sånt vær. Det beste været er når det er god varme :o)) I dag har det vært varmt og godt å da har jeg hatt det ganske bra :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg