Dette ser ut til å bli en fin dag

I går hadde vi en liten hvilepause fra sola, i allefall her i Oslo, men i dag er finværet tilbake igjen for fult. Himmelen er nesten helt blå, og gradenstokken viser + 18,7 C på skyggesiden. Det kommer nok til å bli en varm og fin dag i dag.

Bare i løpet av en ukes tid har løvet kommet helt fram på trærne, og det har blitt ordentlig grønt over alt. Det tok jammen sin tid før forvandlingen kom, men endelig ser det sommerlig og flott ut :o))

Soleiebusken min står nå i full blomst, og er helt cellet av fine gule blomster. Det kommer noen blomster ut over sommeren også, men for det meste så er det nå den er fin. Busken ble opprinnelig hentet fra min mormors have etter hennes død, og hun hadde den i mange år. Den sprer seg raskt, og hvis jeg ikke har kontroll på den kan den bli veldig stor :o))

#sol #varme #sommer #vær #soleiebusk #grønt #vakkert #fredag #mai #blogg

6 kommentarer
    1. Den er sÃ¥ flott den busken din..mener Ã¥ huske den fra i fjor ogsÃ¥…herlige blomster, tett i tett..ja nÃ¥ er det virkelig sommer her…var sÃ¥ varmt pÃ¥ tur i dag at svetten silte..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er veldig glad i busken, og i dag oppdaget jeg at det ble igjen noen grener fra den da jeg flyttet den opp fra skråningen. Det lyser så gult og fint ved siden av brudespireaen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg