Oj som den flyr opp og ned…

Da jeg glasset inn balkongen min for noen år siden, måtte markisen min taes ned. Da den skulle sette opp igjen viste det seg at bommen var for kort, slik at ny måtte bestilles. Det gamle stoffet ble satt på den nye bommen, men dessverre er det ikke helt riktig satt på så når det blåser flyr markisen opp og ned. Det er ikke bare irriterende, men jeg er også ganske nervøs for at skruene som sitter i rammene til glasset skal gi etter!

Jeg skulle ha kjøpt nytt stoff som passer til bommen, men jeg har ikke råd akkurat nå. Derfor må jeg finne andre måter å stabiler bommen på…

Det har blåst ganske mye i dag, og makisen har flakset opp og ned hele tiden. Tilslutt fant jeg et nøste med hyssing, og festet den ene enden i markisen og den andre i vinduskroken. Det var bare en midlertidig løsning, som fungerte/fungerer akkurat nå. Da jeg var på Brynsenteret stakk jeg innom Clas Ohlsson å kjøpte noe sterkere, og et par karabinkroker til å holde det på plass. På den måten er det også enkelt å løsne anordningen når markisen skal forandre posisjon….

Jeg gadd ikke å gjøre noe med det i dag, det får vente til i morgen formiddag… Det er en enkel anordning så det tar ikke lange stunden å ordne det til :o))

#markise #bom #flyr #vind #bom #balkong #lørdag #mai #blogg

8 kommentarer
    1. SÃ¥ flink du er til Ã¥ finne løsninger. Vanligvis er det jo sÃ¥nn at man slipper markisen ned og drar den opp sÃ¥ den lÃ¥ser seg i hakk pÃ¥ sidene, men det passer kanskje ikke med den du har nÃ¥. Ha en fin dag, – her skinner sola fremdeles men det skal visst komme regn etterhvert.

    2. SÃ¥ kjedelig at det ikke passet etter Ã¥ lagt penger i det…markiser er dyrt…men lurt Ã¥ lage en sÃ¥nn anording..markiser kan fort blÃ¥se sund ja…:-/

    3. Hanne Beate: Ettersom jeg har innglasset balkong, er det umulig for meg å senke og heise markisen manuelt. Derfor har jeg montert motor på den, og kan så inne å kjøre den opp og ned :o)) Pappa var ekspert på finne løsninger på små og store problemer, og han lærte meg å gjøre det samme :o))

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg oppdaget ikke problemet før dt hadde gÃ¥tt en stund, for det var lite vind. Jeg mÃ¥ kjøpe nytt stoff om ikke lenge, for det gamle har blitt stygt… Greit Ã¥ kunne fixe ting selv, og slippe Ã¥ be om hjelp hele tiden :o))

    5. fruensvilje: NÃ¥r man bor alene, sÃ¥ er det greit Ã¥ være selvhjulpen… Det er ikke alltid det passer for Ã¥ andre Ã¥ komme Ã¥ hjelpe, nÃ¥r man trenger det :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg