Byfesten er i gang

Hvert år arrangerer Lillestrøm byfest, hvor det er boder ute i gatene og telt med servering av god mat og drikke samtidig som man kan høre på musikk fra kjente artiser, uten å betale for det. I tillegg er det også konserter på den store scenen på Torvet.

På torsdag ettermiddag hastet jeg hjem fra jobb, skiftet og dro opp til bestisen Anne for å parkere bilen. Så ruslet damene ned til bussholdeplassen og tok bussen inn til Lillestrøm. Ingen av oss hadde spist noen middag, så vi gikk inn hos Peppeno’s Pizza og bestilte en pizza på deling. Ettersom det var så fint vær satte vi oss ute for å spise. Det var litt mye mygg som surret, og jeg er ikke så happy for å få myggstikk men jeg klarte nå å unngå å få noen, hihihi!!

Etter at vi hadde spist, ruslet vi igjennom gatene mot Torvet for å være med på åpningen av byfesten og konserten som skulle være kl 20:15. Det var Knut Anders Sørum som skulle på scenen først av artistene, og siden jeg ble syk og ikke fikk vært med på den konserten han hadde i Lillestrøm sist, så bare måtte jeg få med meg denne. Anne hadde avtalt med kusinen sin at vi skulle møte henne foran scenen, og hun kom under åpningsseremonien.

For en fantastisk konsert det ble…. Knut Anders har jo en så flott stemme at jeg får frysninger på ryggen, og han mestrer jo alle sjangere så flott. Noe vi fikk bevis for når han var med i Stjernekamp i vinter. Til tross for verkende ben og rygg, klarte jeg å holde takten å storkoste meg fra første sang til den aller siste :o))

De aller fleste sto litt tilbake på torvet, men ikke vi…. Nei da, vi sto helt framme med scenen sånn at vi kunne se ordentlig, men også få sjansen til å få noen fine bilder. Om de ble så fine vet jeg nå ikke, men jeg gjorde et godt forsøk… Ikke så greit vettu, når man samtidig skal danse litt med til den fine musikken, hihihi!!

Etter konserten solgte han selv cd’er og vinylplater ved siden av scenen, og da passet jeg på å stille meg i kø. Ikke bare fikk jeg kjøpt et par cd’er med autograf, men jeg fikk jammen meg et bilde av meg selv sammen med Knut Anders :o))

Det var disse to cd’ene jeg kjøpte, og i går fant jeg fram den lille rosa cd-spilleren min å koste meg med masse fin musikk :o)) Normalt pleier jeg ikke å kjøpe cd plater lenger, for jeg hører egentlig på all musikk på Spotyfi. Det var jo litt ekstra stas å få et album med autograf da, ikke sant??

I går var det flotte Hanne Boel og Ammunition m/Åge Sten Nilsen som skulle stå på scenen, og jeg hadde så lyst til å dra… Problemet var bare at kroppen min ville ikke. Jeg var helt gåen og orket knapt å stå opp når klokka ringte, måtte til treninge, men sånn er det dessverre blitt… Det straffer seg å ha det gøy den ene dagen…., for neste orker jeg ikke spesielt mye!! 

I dag derimot har jeg det ganske bra, og jeg har satt meg ute på balkongen med pc’n og kaffekoppen å nyter balkonglivet til det fulle. Ute begynner himmelen å bli helt blå, og solen kommer snart tittende fram rundt hushjørnet, perfekt :o))

#byfest #lillestrøm #uteliv #musikk #musikkliv #yrendeliv #konsert #knutanderssørum #nyte #danse #hanneboel #ammunition #ågestennilsen #sommer #juni #torsdag #lørdag #blogg

12 kommentarer
    1. Ser så koselig ut! men også slitsomt ut..hihih..kos deg med sommerdagen i dag!! herlig!!

    2. fruensvilje: Ja det var stort å få møte Knut Anders Sørum, som var en jordnær og veldig hyggelig person. Han tok seg tid til å prate med de som kom bort for å handle, og for å be om et bilde, hihi!! Veldig fin musikkopplevelse dette her, og fin trim siden det ikke var mulig å stå stille :o))

    3. Tone: Jeg lever lenge på at jeg fikk møte Knut Anders Sørum skal jeg si deg, hihi!! Sommeren er til for gode musikkopplevelser, og flere håper jeg at det skal bli utover sommeren :o))

    4. Hanne Beate: Ja vettu dette syntes jeg var stort, og fÃ¥ møte en av mine store favoritter tett pÃ¥. Etter Ã¥ ha snakket med han, ble jeg hedmarking igjen med en gang…. BÃ¥de mamma og pappa er jo for hedmark, Odalen og Romedal (Stange), sÃ¥ jeg er jo vokst opp med dialekten.

      Han har jo et bredt spekter av gode låter han fremfører på konsertene sine, så det er vanskelig å stå stille når han setter i gang :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg